آخرین عناوین

سه شنبه 7 دی 1395-8:42 کد خبر:39271

قوز بالا قوز در جاده سیمرغ به بهنمیر:

جان مردم قربانی بی‌تدبیری مسئولان

مسئولان مربوطه پاسخ دهند، مشکل کار کجاست که پروژه تعریض محور پرتردد سیمرغ به بهنمیر به‌کندی در حال انجام است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جاده سیمرغ به بهنمیر یکی از جاده‌های مهم شهرستان است که روزانه تعداد زیادی خودرو در حال عبور و مرور از این محور هستند.

بعد از پیگیری و تلاش‌های مسئولان سیمرغ مصوبه سفر اول و دوم هیأت دولت نهم و دهم به استان در هفته دولت سال جاری با حضور علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در حالی انجام شد که روش تعریض و چهارخطه کردن محور نوین بوده و برای نخستین‌بار در کشور رخ‌ داده است.

*‌ هفته دولت؛ شروع پروژه سیمرغ به بهنمیر

در هفته دولت سال جاری این پروژه 5 کیلومتری با اعتبار 3 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و حتی پیمانکار پروژه قول داد در صورت تخصیص کامل اعتبار تا دهه فجر این پروژه به اتمام می‌رسد و بلافاصله کار پروژه بعد از کلنگ زنی آغاز شد و مردم خوشحال از تعریض این مسیر بودند.

کلنگ‌زنی محور سیمرغ به بهنمیر در هفته دولت

بعد از شروع کار و گذشت چند ماه از آغاز پروژه شاهد پیشرفت لاک‌پشتی هستیم، رشد چندانی در پروژه نمی‌بینیم که یکی از دلایل آن می‌تواند عدم اختصاص کافی بودجه باشد.

چندی پیش هم نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مسئولان شهرستانی از این پروژه بازدید کردند.

حال مشکل کار کجاست که این پروژه به‌کندی در حال انجام است سؤالی است که باید توسط مسئولان مربوطه پاسخ داده شود،اما این روزها همه ناراضی از وضعیت این جاده هستند.

پیش از تعریض، این جاده از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، امروز هم بعد از آغاز کار تعریض وضعیت جاده بدتر از قبل شده اما همه می‌دانند برای بهتر شدن باید این سختی‌ها را هم تحمل کنند.

وضعیت جاده قبل از تعریض

متأسفانه این روزها تصادف‌ها و واژگونی خودروها در این مسیر بسیار افزایش‌ یافته که این سؤال را به ‌وجود می‌آورد مشکل کار از کجاست؛ آیا پیمانکار به‌دلیل انجام کند کار مقصر است؟

آیا اداره راه و شهرسازی به ‌منظور عدم تخصیص بودجه مقصر است یا رانندگانی که به‌علت بی‌توجهی به قوانین و مقررات رانندگی حادثه‌آفرین می‌شوند.

*‌ با کمبود اعتبار مواجه هستیم

رئیس اداره راه و شهرسازی قائم‌شهر و سیمرغ ،درباره وضعیت این جاده اظهار کرد: با مقداری کمبود اعتبار مواجه هستیم اما هفته گذشته از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای بازدید از این جاده آمدند و قرار شد اعتبار کافی برای اتمام این پروژه تخصیص داده شود.

وی افزود: در صورت حل مشکلات مالی پیمانکار به‌ سرعت کار خود را به اتمام می‌رساند چراکه این محور از جاده‌های پرتردد و بااهمیت ماست.

*‌ سیمرغ اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد

مونا محمدی با اشاره به اینکه سیمرغ برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در پروژه‌های تعریف‌شده مسیرهای مهم سیمرغ در دست تعریض و چهاربانده شدن است.

وضعیت جاده بعد از تعریض

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار مرحله‌ به‌مرحله به پروژه‌ها اعتبار تعلق می‌گیرد و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا به کار سرعت ببخشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی قائم‌شهر و سیمرغ با بیان اینکه برای تعریض مسیر سیمرغ در پشت‌صحنه مشغول اجرای کارهای اداری و اولیه هستیم، اضافه کرد: نامه‌نگاری‌هایی برای تخصیص بودجه انجام‌شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تأمین ایمنی اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و به‌شدت پیگیر این موضوع هستیم همچنین با کمک اداره راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کارهایی در حال انجام است.

محمدی با تأکید بر اینکه برخی رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: با توجه به وجود کارگاه‌های راه‌سازی سرعت مطمئنه از حد مجاز هم کمتر می‌شود.

وی در پایان گفت: تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است.

*‌ سرعت و سبقت بیشترین عامل حادثه!

مسئله‌ای که روشن است بی‌توجهی برخی رانندگان به علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی در این مسیر است که گاهاً شاهدیم در مسیری که سرعت قانونی برای عبور و مرور کمتر از 60 کیلومتر در ساعت است با دو برابر این سرعت و سبقت‌های غیرمجاز می‌خواهند خود را زودتر به مقصد برسانند اما این سرعت زیاد حادثه‌آفرین می‌شود، حادثه‌ای که پایانش پشیمانی است.

هرروز و در ساعات مختلف شاهد حضور گشت نامحسوس و پلیس راهور در این مسیر هستیم اما رعایت قانون برای برخی فقط در این قسمت خلاصه می‌شود.

نظر رانندگان و مردمی که در حاشیه این جاده زندگی می‌کنند را هم می‌شنویم که اذعان می‌کنند سرعت و سبقت غیرمجاز برخی رانندگان در این مسیر حادثه‌آفرین می‌شود البته نباید نداشتن شانه خاکی در این مسیر را فراموش کنیم، شانه خاکی که از قبل هم وجود نداشته امروز با تعریض جاده قسمت خاکی و حاشیه جاده به‌کلی برداشته‌شده و با خارج شدن یک چرخ خودرو از مسیر واژگونی خودرو را در پی خواهد داشت که در طی این مدت کم شاهد بروز این حادثه نبوده‌ایم.

این مسیر مشکلات بسیاری دارد که طی زمان و با تعریض جاده این مشکلات هم مرتفع می‌شود و امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه خود هر چه سریع‌تر به حل این مشکل کمک کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :