آخرین عناوین

پنجشنبه 9 دی 1395-9:20 کد خبر:39302

هردم از این باغ بری می رسد:

سقوط بهمن در دی‌ماه و بی‌تدبیری مسئولان راه/تصاویر

سقوط بهمن و بارش سنگ در جاده چالوس و خسارت‌های به ‌بار می‌آورد احتمالاً چیزی جز بی‌تدبیری مسئولان دست‌اندرکار آن هم در دولت تدبیر و امید نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جاده چالوس، این هزارتوی پرپیچ و خم سحر‌انگیز که به کرج ختم می‌شود با داشتن چشم‌اندازهای بکر طبیعی، درختان سر به فلک‌کشیده، رودخانه‌های خروشان و پوشش‌های گیاهی که در هر فصلی از سال بسان نوعروسی تن ‌نمایی می‌کند در فصل زمستان که لباسی از جنس بلور بر تن می‌کند، آبستن حوادث تلخ و ناگوار شده است.

این جاده دیدنی که یکی از زیباترین جاده‌های جهان است یکی از مکان‌های تفریحی و پرتردد در تمام طول سال برای گردشگران و مسافران به‌ شمار می‌رود که در این وانفسای بی ‌مدیریتی هر روز خانواده‌هایی را عزادار کرده و علاوه بر خسارت‌های مالی ناشی از بارش سنگ و بهمن جان انسان‌ها را نیز می‌گیرد و داغ فرزند، نوه، پسر، دختر و پدر و مادر و ... را بر دل چندین خانواده برجای می‌گذارد.

چهارمین جاده زیبای جهان در طول تابستان با ازدیاد مسافران و گردشگران علاقه‌مند به ‌تردد از این مسیر در اثر حوادث ناگوار رانندگی رخت سیاه بر تن برخی از آنها می‌پوشاند، هم‌اینک در فصل زمستان نیز به اندک بهانه‌ای مانند بارش برف و باران جان انسان‌ها را با ریزش سنگ گرفته و از هستی ساقط می‌کند.

ریزش سنگ در اندازه‌های مختلف، بروز کولاک و بارش و برف و بهمن از دغدغه‌هایی است که در فصل‌های پاییز و زمستان تلخی ماندگاری را به ‌کام مسافرانی می‌گذارد که خواسته یا ناخواسته باید از این مسیر عبور کنند.

در این روزهای تلخ از رسانه‌های دیداری و شنیداری و در فضا‌های مجازی می‌شنویم که بر اثر سقوط سنگ و بهمن چند تن از هم‌نوعان جان خود را از دست دادند و با برخورد سنگ‌های در ابعاد کوچک‌تر خودروهای عبوری زیادی نیز متحمل آسیب‌های زیادی شدند.

در دولتی که شعار ایمن‌سازی جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب را سر می‌دهد چگونه است که جمع‌آوری و لق‌گیری سنگ‌های مسیر که روزانه محل تردد هزاران انسانی‌ است که به‌دلایل مختلف ناگزیر از تردد در این مسیر هستند صورت نمی‌گیرد و مسؤولان دست‌اندرکار اعم از راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فقط کوس آماده‌باش در مسیر را سر داده و یا اخبار متفاوتی از تلاش پرسنل برای بازگشایی مسیر را منعکس می‌کنند در حالی‌که یک مسافر و راننده باید با داشتن تسبیحی در دست و ذکر اذکاری بر لب این مسیر را بگذراند تا افرادی‌که در آن‌سوی جاده چشم‌انتظارش هستند را ملاقات کند.

به‌ راستی حتی اگر از آسمان سنگ هم ببارد چیزی از زیبایی‌های جاده چالوس کم نمی‌شود، اما خاطرات تلخ و ناگوار که بر دل‌ها و ذهن‌ها جاری می‌شود را هرگز یارای کم‌رنگ شدن نبوده و نیست چرا که تا آخر عمر داغ عزیزی که در این مسیر از دست داده است بر قلب و روحش سنگینی می‌کند.

باشد که مدیران این حوزه اندکی بیدار شده و راهکاری ارائه دهند که دیگر با بارش هر نوع برفی منتظر شنیدن اخبار و وقایع ناگوار از این مسیر بکر و بی‌نظیر نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :