آخرین عناوین

شنبه 11 دی 1395-8:55 کد خبر:39318

اعتبارات ساخت مسکن مهر اندر خم یک کوچه:

تکمیل پروژه 2800 واحدی مسکن مهر میارکلا وارد نهمین سال شد/این پروژه همچنان زمان می‌خرد

پروژه مسکن مهر میارکلا ساری با وجود گذشت 9 سال، همچنان نیازمند نگاه ویژه برای اسکان متقاضیان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، پروژه 2800 واحدی مسکن مهر میارکلا در جوار مرکز مازندران از پروژه‌هایی است که با وجود گذشت سه سال از عمر دولت فعلی و گذشت 9 سال از زمان شروع طرح هنوز تکمیل نشد و متقاضیان این واحدها با مشکلات و موانعی مواجه هستند.

جدای از جانمایی نامناسب برای این واحدها، واگذاری تعدادی از این پروژها به تعاونی‌هایی که اطلاعاتی در ساخت و ساز نداشتند، بر طولانی شدن اجرای این طرح دامن زد.

طرح مسکن مهر در بسیاری از نقاط کشور با موفقیت اجرا شد، حتی در استان مازندران در تعدادی از شهرها این طرح زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کرد.

عدم توجه مدیران دوره قبل راه و شهرسازی و نیز تداوم آن، کم‌توجهی در دولت فعلی باعث شد که این پروژه چندان مورد توجه مردم قرار نگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ارتباط با پروژه‌های مسکن مازندران اظهار کرد: تعداد پروژه‌های مسکن مهر مازندران 74 هزار واحد است.

حیدر نوروزی تصریح کرد: 58 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 16 هزار واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر است که پیشرفت مسکن در این شهرها 90 درصد است.

وی خاطرنشان کرد:از 58 هزار مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر، ساخت 51 هزار مسکن به اتمام رسید و حدود 7 هزار واحد هم با پیشرفت 90 درصدی در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه در برخی از پروژه‌ها با عدم متقاضی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر در پروژه مسکن مهر میارکلا آب و برق در اختیار متقاضیان قرار گرفت و محوطه‌ سازی آن به اتمام سید.

این مسئول یادآور شد:اعتبار مسکن مهر از دو منبع آورده متقاضی و وام بانکی تأمین می‎شود اما به‌ دلیل عدم وجود متقاضی ممکن است در اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شویم.

نوروزی اضافه کرد:در حال حاضر یک‌هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان مازندران فاقد متقاضی است که 600 واحد آن آماده بهره‌برداری است.

وی در حالی از عدم وجود متقاضی برای مسکن مهر میارکلا صحبت به میان آورد که برای تعداد مسکن مهری که دارای متقاضی است، هنوز همان امکانات اولیه به‌صورت کلی تأمین نشد، یادشان رفت که دلیل کم‌رقبتی برای اجرای این پروژه عدم توجه کافی و عدم تحقق وعده‌های متولیان در دولت قبل و حال حاضر است، در دولت قبل مردم برای تأمین آب، برق و گاز مشکل داشتند؛ به نظر می‌رسد در حال حاضر نیز هنوز این مشکلات تا حدودی پابرجاست و مشکل گاز برخی از این واحدها هنوز حل و فصل نشده است.

بخشی از طولانی شدن تکمیل مسکن مهر در مازندران به ‌ویژه در میارکلا به متولیان دولت قبل در استان مازندران برمی‌گردد، بسیاری از مسکن مهر در استان به‌ویژه در حاشیه ساحل فریدونکنار، محمودآباد، آمل و بهشهر با کمترین مشکلات در اختیار مشترکان قرار گرفت.

اما چیزی که در حال حاضر از این پروژه بزرگ مسکن مهر استان در طول مسیر مشاهده می‎شود، آپارتمان‌های نیمه ‌ساخته و در حال احداث است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :