آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-8:52 کد خبر:39484

مدیران قائمشهری مانع رشد زیردستان خود می‌شوند!!!

شهرداری قائمشهر از ضعفا می‌گیرد به اغنیا می‌دهد

قائمشهر افراد و مدیران قَدَری دارد، ولی مدیران این شهر غیربومی هستند و قائمشهر به دلیل زیرآب‌زنی و خودزنی‌های سیاسی کمترین سهم را در مدیریت استان دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، قربان بوداغی معروف به حاج‌حیدر متولد سال 38، اصالتا اهل سوادکوه و از فعالان سیاسی معتدل قائم‌شهر است، از جمله سوابق کاری وی می‌توان به معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات استان، عضو شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران اشاره کرد.

وی یکی از نامزدهای مطرح انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر بود که با عدم احراز صلاحیت از شورای نگهبان مواجه شد.

وی در گفت‌وگو با ما اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای اعلام نامزدی در انتخابات شورای پنجم ندارد و دلیل تنها حضور خود در عرصه‌های انتخاباتی (مجلس دهم) را ادای تکلیف به نظام، امام راحل و شهدا عنوان کرد، باهم مشروح اظهارات آقای بوداغی را درباره تحرکات انتخاباتی قائم‌شهر می‌خوانیم:

نامزدها بر دانش و توانایی خود تکیه کنند نه وعده‌ها و هزینه‌های آن‌چنانی

قربان بوداغی، با اظهار اینکه بحث شورا یک بحث اساسی و مهم کشور است، گفت: نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه معنویت، اجتماع و اداره جامعه به این نتیجه رسیدند که در قانون، اصلی را برای شورا درنظر بگیرند، چون اصل حکومت مردم بر مردم ایجاب می‌کند که مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری و مجلس دخالت کنند و سهیم باشند.

وی، افزود: برای اصل شورا زحمات زیادی کشیده شد اما در عمل به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

فعال سیاسی قائم‌شهر، با اشاره به تکثر نامزدهای احتمالی، بیان کرد: سوال بنده این است آیا نامزدهای احتمالی به ویژه جوانان، قبل از اعلام نامزدی به سراغ بزرگان و نخبگان شهر رفتند و از آن‌ها دعوت به عمل آوردند یا کسب اجازه کردند؟ چون طبیعتا با وجود افراد قابل و کاردان، نیاز است از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

بوداغی، داشتن تجربه کافی، آشنایی با قوانین، ارتباطات مناسب، آشنایی با جلسات مختلف، جسارت در بیان و عمل را از مهمترین ویژگی نامزدها دانست و گفت: راستی‌آزمایی مهمترین بحث یک نامزد است و آن‌ها سعی نکنند با وعده و وعید و هزینه‌های آن‌چنانی گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند، بلکه بر دانش و توانایی خود تکیه کنند.

مدیریت شهری قائمشهر تحت تاثیر جریان‌ها و سازمان‌های غیررسمی هستند

وی، با بیان اینکه افزایش پی‌درپی عوارض شهری از آفت‌های مدیریت شهری قائمشهر است، افزود: مثلا اگر 50 خانواده جهت کار در شهرداری خوشحال هستند در مقابل 300 خانواده دچار زحمت و تحت فشار هستند.

درحالی‌که مدیریت شهری باید از جزئی‌ترین مشکلات مردم آگاه باشد ولی در حال حاضر روال کار آن‌ها اینگونه است که از ضعفا می‌گیرند به جیب اغنیا می‌ریزند.

فعال سیاسی قائم‌شهر، فشارهای پشت صحنه‌ی سازمان‌های غیررسمی و تشکل‌های بدون نام و نشان را در انتخاب شوراها و مدیریت شهری قائمشهر اثرگذار خواند و تصریح کرد: مدیریت شهری تحت تاثیر جریان‌ها و سازمان‌های غیررسمی هستند و اگر شورا و شهرداری به خواسته‌های آن‌ها نه بگویند مورد غضب آن‌ها واقع می‌شوند.

بوداغی، با اشاره به نیروهای مازاد شهرداری قائمشهر، بیان کرد: آیا واقعا شهرداری به این تعداد نیرو نیاز دارد؟ کارایی شهرداری با این تعداد پرسنل چقدر است؟ آیا خدمات آن‌ها مطابق با ظرفیت آن‌ها بوده است؟

حضور حداقل‌ها جسارت به بزرگان شهر است

وی، درباره علت حضور کمرنگ بزرگان شهری در انتخابات شورا، اظهار کرد: ورود حداقل‌ها به شورا جای بزرگان شهر را تنگ کرده است در حالی که نیاز است اعضای شورا هم‌سطح باشند،حضور حداقل‌ها جسارت به بزرگان شهر است،افراد برای اینکه سر زبان‌ها باشند نباید دست به‌هر کار بزنند.

فعال سیاسی قائم‌شهر، درباره عملکرد شورا گفت: برای تحلیل عملکرد نیاز به داده‌های صحیح و اطلاعات لازم است و چون بنده از مسائل درونی شورا، سطح علمی، میزان درآمد و فشار بیرونی اطلاعی ندارم نمی‌توانم تحلیل و قضاوتی درباره عملکرد آن‌ها داشته باشم.

مدیران قائمشهری مانع رشد زیردستان خود می‌شوند

بوداغی، با بیان اینکه قائمشهر افراد و مدیران قَدَری دارد، افزود: متاسفم که مدیران این شهر غیربومی هستند در حالی‌که باهوش‌ترین، جسورترین، کارآمدترین مدیران استان، مدیران قائم‌شهری هستند اما این شهر به دلیل زیرآب‌زنی و خودزنی‌های سیاسی کمترین سهم را در مدیریت استان دارد در حالت کلی مدیران قائمشهری مانع رشد زیردستان خود می‌شوند.

وی، با انتقاد از برخی مجموعه عناصر که کار در ستاد‌های انتخاباتی را شغل دوم خود می‌دانند، تصریح کرد: با وجود چنین شرایطی نباید شاهد حضور افراد قوی به شورا باشیم.

چرا که نامزدها نباید به خواسته‌های نامعقول نیروهای ستادی خود تن دهند،در قانون هم وظیفه‌ای جهت انجام خواسته‌های نیروی‌های ستادی برعهده‌ی اعضای شورا نیست. توصیه دوستانه بنده این است که انتخاب‌ها بر اساس لیاقت افراد و در راستای منفعت شهر باشد.

فعال سیاسی قائم‌شهر، با بیان اینکه قصد اعلام نامزدی در انتخابات شورای پنجم را ندارد، گفت: تاکنون حضور بنده در عرصه‌های سیاسی (به‌عنوان کاندیدا) یکبار بوده و آن‌هم به‌خاطر ادای تکلیف و عدم شرمندگی نزد امام و شهدا بوده است. از شورای نگهبان ناراضی نیستم چون تصمیمات نظام را با جان و دل پذیرا هستم اما اگر رد شدن صلاحیتم حق‌الناس بود از مسببین و تصمیم‌گیرندگان آن نمی‌گذرم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :