آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-8:59 کد خبر:39485

بی تدبیری مسئولان تا کجا!!

بلاتکلیفی وضعیت شهر آستانه‌ نو در میان بی‌تدبیری مسئولان فریدونکنار

بخش دهفری باید حدود سه سال پیش به شهر آستانه‌ نو تبدیل می‌شد، اما مسئولان بی‌تدبیر فریدونکناری از توان و از قدرت قلم خود برای رسیدن به این هدف استفاده نکردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، فریدونکنار از شمال با دریای مازندران، از شرق با شهرستان بابلسر، از جنوب با شهرستان‌های بابل و آمل و از غرب با شهرستان‌ محمودآباد همسایه است که از سال ۱۳۲۰ در تقسیمات کشوری شهر و در سال ۱۳۸۶ شهرستان، که دارای دو بخش مرکزی و دهفری شد و این شهرستان دارای ۲۳ روستا و سه شهرک اقماری در حاشیه خود است.

محصولات این شهرستان برنج، صیفی، غلات، پنبه، کنجد، باقلا و کنف بوده و اهالی به کشاورزی، صید ماهی و مرغابی گذران می‌کنند.

در حال حاضر شهرستان فریدونکنار با ۵۷ هزار و ۹۸۰ نفر جمعیت است که یکی از ۲۲ شهرستان استان مازندران محسوب می‌شود و یکی از ۶ بندر فعال شمال کشور را دارا است.

فریدونکنار، قلب تپنده ساحل

شهرستان فریدونکنار شاهراه آبی شمال ایران است که تمامی کشتی‌های تجاری که در بندرهای دیگر استان مازندران تخلیه یا بارگیری دارند باید به راه آبی فریدونکنار وارد شده و از این راه آبی به سمت مقصد حرکت کنند که در حال حاضر این بندر در بخش نفت و گاز فعال بوده و مسیری مطمئن و مورد وثوق برای کشتی‌های روسی و حوزه اروپای شرقی است.

امکانات و تأسیسات بندری و حمل و نقل و ترانزیت دریایی از مهمترین امتیازات فریدونکنار است که موجب شد از سوی ریاست محترم جمهور به عنوان نقطه صفر مرزی شناخته شود.

دارای مرغوبترین برنج و خاویار در سطح دنیا بوده و به نوعی بزرگترین قطب تولید برنج و خاویار در دنیا که این مهم بر اعتبار صادرات ایران اسلامی می‌افزاید.

بنابراین لازم است که این شهرستان برای هویت بخشی، از چند شهر و بخش تشکیل شود که در این زمینه در فریدونکنار طی بررسی‌های انجام شده طرح تبدیل بخش دهفری به شهر آستانه نو ارائه شد که همچنان این طرح در پیچ و خم‌های اداری و یا بهتر است بگوییم بابت بی‌تدبیری مسئولان دولتی در فریدونکنار به فراموشی سپرده شده است.

لزوم تبدیل بخش دهفری به شهر

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم شهرستان بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ، درباره تبدیل بخش دهفری به شهر آستانه نو، اظهار کرد: باید فرمانداری مقدمات طرح تبدیل بخش دهفری به شهر آستانه نو را به استانداری و از آنجا به وزارت کشور ارسال شود و طی روندی اداری محقق شود.

وی افزود: تبدیل بخش دهفری به شهر می‌تواند موجب وسعت و توسعه آبادانی منطقه مؤثر باشد و در کنار توسعه اداری توسعه اقتصادی را نیز به همراه دارد.

نانواکناری، تصریح کرد: باید در منطقه از صنعت توریسم به درستی استفاده شود و به دنبال حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم تا مردم از این توانمندی موجود در شهرستان فریدونکنار بتوانند بهره‌مند شوند.

در همین زمینه حسین منفردی سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار به همین چند جمله بسنده کرد و گفت: اجرای طرح شهر آستانه نو در حال پیگیری است که نتیجه‌اش در آینده اعلام می‌شود و در استان اقدامات انجام شده و باید در سطح کشور ادامه مراحل اداری اجرا شود.

حجت‌الله مولایی بخشدار دهفری نیز درباره چگونگی اجرای تبدیل بخش دهفری به شهر آستانه نو، گفت: شهر آستانه نو از مجموع سه روستای کاردگرمحله، بنه‌کنار و شیرمحله که مربوط به بخش دهفری است تشکیل شده و از چند سال پیش طرح تبدیل این بخش به شهر آستانه نو آماده شد و از طریق فرماندار در حال پیگیری است.

براساس این گزارش، در حالی که بخش دهفری باید حدود ۳ سال پیش به شهر آستانه نو تبدیل می‌شد اما مسئولان عالی دولت تدبیر در فریدونکنار نه از توان خود و نه از قدرت قلم خود در این راستا استفاده کرده‌اند که این نشان از بی‌تدبیری این مسئولان دارد، چراکه هر مسئولی وقتی مسئولیتی به آن محول شد باید با توان اندک و از قدرت قلم خود برای اجرای طرح‌های نیمه تمام اقدام کند که در این راستا شهر آستانه نو نیز باید هر چه سریعتر از چرخه‌ اداری خارج و در بطن جامعه قرار داده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :