آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-9:52 کد خبر:39488

سکوت و بی‌خیالی رویکرد این روزهای مسئولان استانی و شهرستانی:

بی‌ثباتی مدیریتی اداره کار آمل و بی‌‌توجهی مسئولان مازندران

سکوت و بی‌خیالی، بی‌ توجهی و عدم اعتنا این روزهای مسئولان استانی و شهرستانی موجب بی‌ثباتی ریاست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، زمانی که سال 95 آغاز شد مقام معظم رهبری از این سال به عنوان سال" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یاد کردند.

یکی از توجهات عمده بر این عنوان از سوی دستگاه‌های اجرایی توجه بر وضعیت ناراحت‌کننده اقتصادی کشور و فشار تحریم‌های دشمنان نظام و رسیدگی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور بود.

شهرستان آمل با توجه به جایگاه آن در مازندران و با دارا بودن 47 درصد صنعت استان حدود 50 درصد صادرات مازندران را به خود اختصاص داده است.

در این بحبوحه اقتصادی کشور بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و به سمت رکود اقتصادی سوق یافتند.

برای بهبودی این وضعیت و دلگرمی صاحبان واحدهای تولیدی نیاز به یک مدیریت قوی است تا در این زمان بحرانی امیدی برای دریافت مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی در حال رکود باشد.

اما با آغاز سال‌جاری و تعیین عنوان سال اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی بر رسیدگی این وضعیت بحرانی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آمل با بی‌ثباتی مدیریتی روبه‌ رو شده است به گونه‌ای که بر مسندنشینی در این اداره با وجود همه حقایقی که مشخص است، مسئولان استانی و شهرستانی را وادار به اختیار کردن سکوت کرده است و به نوعی بر "طبل بی‌خیالی" می کوبند.

در نیمه اول سال‌‌جاری در یک اقدامی، به منظور انتصاب جدید رئیس اداره تعاون، و کار و رفاه اجتماعی طی یک جابه‌جایی داخلی یکی از کارمندان داخل اداره بعوان سرپرست جدید معرفی شد، جابه‌جایی بی‌سر و صدایی که دوامی نیافت و مدیریت سابق مجدد بر مسندش برگشت.

تودیع و معارفه‌ای که بی‌صدا انجام و مجدد به حالت اول برگشت به گونه‌ای که این حرکت موجبی بر جابه‌جایی دو نفر از کارمندان این نهاد به دیگر شهرستان‌های استان منتهی شد.

اما این قصه به این جا ختم نشد چرا که حدود سه ماه پیش باز هم با بی‌اطلاعی  در حکمی از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران آنهم بی‌صدا مراسم تودیع و معارفه انجام شد و ریاست جدید بر مسند اداره کار شهرستان آمل نشست و مدیریت سابق به سمت معاونت این اداره گمارده شد.

اما ظاهرا این بی‌ثباتی مدیریتی اداره کار آمل با وجود دیگر دغدغه‌های جابه‌جایی‌های ناگهانی چند دستگاه‌ اجرایی دیگر این شهرستان، تمامی نداشت زیرا که دوباره زمزمه بازگشت ریاست اسبق برسرزبان‌ها آمد و قدرت‌نمایی های پشت‌پرده‌ای در شهرستان خود را نشان داد.

سکوت و بی‌خیالی گزینه‌ای رویکرد این روزهای مسئولان استانی و شهرستانی

آمل، شهرستانی با داشتن مزیت‌هایی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، هنری و تولیدی همیشه آوازه استانی و حتی کشوری داشته است، اما در این برهه زمانی با چالش های مدیریتی  و با بی‌ثباتی در برخی ادارات مواجه شده است.

جالب‌تر اینکه فرماندار ویژه آمل در این برهه زمانی سکوت اختیار کرده و میز مدیریت این اداره با توجه به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی و صنعتی و اخراج نیروی کار، توسط دو نفر اداره می‌شود و در زمان دعوتنامه فرمانداری برای حضور در جلسه‌ای، هر دو مدیر در جلسه حضور می‌یابند.

از سویی شنیده شده است که رئیس سابق درب اتاق ریاست را قفل کرده و در اختیار مدیر جدید قرار نمی دهد.

انگار واقعا وضعیت نیروی کار شهرستان آمل به حد بحرانی و قرمز رسیده که اداره تعاون،‌اداره کار و رفاه اجتماعی از عهده یک مدیریت خارج شده و در یک اتاق به دو نفر سپرده شده است.

اخراج 3 هزار نیروی کار طی 9 ماه سال‌جاری در آمل 

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل با بیان اینکه در سال 95 حدود سه هزار نفر نیروی کار از نقاط مختلف اخراج شدند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 800 نفر جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره کار ثبت‌نام شدند.

محمدتقی جوادی با اشاره به وضعیت جابه‌جایی و بی‌ثباتی مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل را فوق‌العاده بحرانی بیان و عنوان کرد: با توجه به اخراج 2 هزار نفر در واحدهای تولیدی بی‌ثباتی و وضعیت جابه‌جایی مدیریت اداره کار اصلا مناسب این شهرستان نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :