آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-12:9 کد خبر:39492

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

کانون جدید ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران تأیید نشد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: کانون جدید ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران تأیید نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،حسین رضوانی اظهار کرد: آخرین کانون ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مربوط به مرگ و میر قوهای سرخرود بوده و کانون جدیدی نداشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود درگیری در سطح مازندران، بیشترین موضوع مورد تأکید جلوگیری از صید و شکار پرندگان مهاجر و عرضه پرنده بومی و شکار شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران قطب تولید کشور محسوب می‌شود مبارزه با بیماری و پیشگیری از آلودگی ضروری است.

این مسئول با اشاره به اینکه موردی از بیماری در مرغداری‌های گوشتی و کشتارگاه‌های استان گزارش نشد، اضافه کرد: رعایت بهداشت و کنترل قرنطینه‌ای برای جلوگیری از درگیری به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

* گزارشی از آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی مازندران نشد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در ادامه ، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ گزارشی از بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی مازندران نداشتیم.

عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه جلسات رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای در دستور کار قرار دارد، افزود: موارد آموزشی نیز با هماهنگی اداره ‌کل دامپزشکی در دستور کار قرار دارد تا صنعت ما درگیر نشود.

وی با تأکید بر رعایت موارد بهداشتی، خاطرنشان کرد: مرغداران در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با شبکه دامپزشکی اطلاع‌رسانی کرده تا آسیبی جدی به صنعت ما وارد نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :