آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-16:19 کد خبر:39494

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد:

خلع‌ید 12 هکتار از اراضی ملی در قائم‌شهر و نکا

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران گفت: 12 هکتار از اراضی ملی شهرستان‌های نکا و قائم‌شهر در دو روز اخیر با حکم مراجع قضایی قلع و قمع و خلع ‌ید شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اسحاق محسنی با بیان اینکه یگان حفاظت از منابع طبیعی در راستای فرامین مقام معظم رهبری اراضی ملی که غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته و تغییر کاربری داده شده را خلع‌ید و به اراضی ملی باز می‌گرداند، اظهار کرد: اصل فعالیت یگان حفاظت از منابع طبیعی فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون جمهوری اسلامی در حفاظت از عرصه‌های جنگلی و ملی است.

وی با بیان اینکه در حفاظت از اراضی ملی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مماشات نمی‌کنیم، افزود: خط قرمز یگان حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت از اراضی ملی و جنگلی است که با جدیت در مازندران پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه روز گذشته 22 دی‌ماه 6 هکتار از اراضی ملی منطقه درویش‌خلک نکا رفع تصرف شد، بیان کرد: 3 هکتار از اراضی ملی قائم‌شهر و 3 هکتار از اراضی ملی نکا امروز با حکم مراجع قضایی خلع‌ید شد.

این مسئول با بیان اینکه در دو روز اخیر 12 هکتار از اراضی ملی از متصرفان بازپسگیری شده است، عنوان کرد: تمامی موارد با حکم مراجع قضایی انجام شده که احکام آن قلع و قمع و خلع‌ید بوده است.

محسنی با بیان اینکه 6 هکتار از عرصه ملی بازپسگیری شده در روزهای اخیر حصارکشی، بزرپاشی و نهالکاری بلوط در آنها انجام شده است، اضافه کرد: اراضی که در آن ساخت‌وساز صورت گرفته با حکم قضایی قلع و قمع و تخریب شده است.

وی در پایان گفت: در یک هفته اخیر دو مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های نکا اتفاق افتاد که سطحی بوده و با کمک مردم و نیروهای جنگلداری خاموش شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :