آخرین عناوین

پنجشنبه 23 دی 1395-16:32 کد خبر:39496

در پاسخ به ابهامات مطرح‌شده نسبت به عملکرد شورای شهر در خطبه نماز جمعه:

نامه رئیس شورای اسلامی شهر بابل به امام جمعه این شهر

حاج آقای روحانی،با توجه به نگاه عالمانه که در شما سراغ داشتیم انتظار نمی رفت مسئولین منتخب در یک نهاد بزرگ مردمی را مورد انتقاد غیر منصفانه خود قرار دهید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، مرمر فیروز پور ریاست این شورا در نامه ای  خطاب به حضرت حجت الاسلام  والمسلمین  حاج حسن(مجتبی ) روحانی  امام جمعه محترم و معزز شهر بابل مطالبی را در رفع  ابهامات بوجود آمده در  خصوص گلایه مندی و دغدغه های پدر معنوی  این شهر  نسبت به عملکرد  شورا  محضر ایشان معروض  داشت.

متن نامه  به شرح  ذیل می  باشد:

 ((بسمه تعالی ))

((ولاتقفُ ما ليس لک به علمُ انّ السّمع و البَصرَ والفؤاد کلّ اولئک کان عنهُ مسئولاً))        سوره الاسراء آیه 36

 چيزي را که به آن علم و آگاهي نداري دنبال مکن زيرا گوش و چشم و دل ، همه در پيشگاه خداي متعال مورد سوال خواهد گرفت.

حضور محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن (مجتبی) روحانی

امام جمعه معزز بابل

با سلام وادای احترام وافره، پیرو فرمایشات پایانی حضرتعالی در بخش پایانی خطبه دوم نمازجمعه  مورخ 3/10/ 1395 و اخبار وبیانیه های مختلف منتشره بعد ازآن در فضاهای مجازی و حقیقی که متاسفانه بار دیگر بعضی افراد خدوم و زحمتکش شورای اسلامی شهر بابل، مظلومانه از سوی پدر معنوی این شهر مورد انتقاد شدید اللحن قرار گرفتند، لذا اینجانب را بعنوان خادم مردم و ریاست فعلی این مجموعه بر آن داشت در دفاع از حقوق تضییع شده مطالبی را به حضور امام جمعه محترم شهرمان معروض دارم.

لازم به توضیح است ازآنجاکه آن مقام محترم در فرمایشات خود شخص یا اشخاصی را به نام اشاره نداشته ایدکه آن اشخاص و افراد بخواهند شخصا " به دفاع از عملکرد خود بپردازند، بدین منظور بر حقیر وظیفه گردید به دفاع از عملکرد خود و همکارانم بپردازم .

حاج آقای روحانی، بر ما مسلم است این فرمایشات حضرتعالی در خطبه صدرالاشاره  چیزی جز دلسوزی و بیان دغدغه های مردم عزیزی که فرمودید به طرق مختلف اعتراض خود را به شما اعلام داشته اند، نیست.

اما با توجه به نگاه عالمانه و مومنانه ای که در شما سراغ داشتیم انتظار نمی رفت بدون در نظر گرفتن حق دفاع برای اعضای محترم شورا در یک جلسه خصوصی، بخواهید از تریبون عمومی و مقدس نماز جمعه با لحنی بسیار تند و بعضا" استفاده از صفات و القاب خارج از شان، مسئولین منتخب در یک نهاد بزرگ مردمی را مورد اتهام و انتقاد غیر منصفانه خود قرار دهید.

امام جمعه محترم و معزز بابل در انتقاد حضرتعالی نسبت به رسانه ای شدن جلسات این شورا باید عرض نمایم ، جلسات شورای اسلامی شهر بابل از بدو فعالیت هیئت رئیسه جدید در سال پایانی دوره چهارم طبق ماده 15 قانون شوراها رسما" و قانونا" بصورت علنی برگزار می گردد.

این فرمایش حضرتعالی مبنی بر عدم رسانه ای ساختن جلسات به واقع فعلی خلاف قانون و مقررات می باشد و حال اگر بعضی از این جلسات با برخی مباحث و مشاجره ها همراه  بوده ، امری است  بدیهی که در یک مجموعه تصمیم گیر با عضویت جمعی از  افراد با نظرات مختلف، در اتخاذ تصمیماتی مناسب بحث صورت گیرد و شاید بعضا" منجر به مشاجره هم گردد ، اما این دلیل بر عدم متانت یا ادب نداشتن اعضای شورا نیست و یقین داشته باشید  همه این سر وصدا ها و مشاجره ها در راستای رفع دغدغه های شهروندان خواهد بود، ضمن اینکه این موضوع خاص شورای اسـلامی شهر بابل نبوده است که بخواهد بر آن گـــلایه ای اینگونه ای وارد باشد.                     

حضرتعالی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره داشتید مجموعه شورای اسلامی شهر بابل به مجموعه ستاد شهرداری کمک کنند، بپیوندند، ملحق شوند و خدمت کنند، باید مرقوم دارم : هیچ اقدامی در راستای خدمات رسانی شهرداری بابل به این شهر وشهروندان نخواهد بود که مجموعه شورا با تصویب لوایح پیشنهادی شهرداری و بعــد آن با نظارت بر اجرای دقیق آن به نوعی دخیل نباشد،مگر اینکه این شورا بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود برخی اقدامات خلاف مقررات را به شهردار متذکر شده و مانع از انجام آن شود .

فلذا چگونه میتوان نقش پررنگ شــورای اســـلامی شهر را در موارد خدمات رسانی به شهروندان نادیده گرفت،ما بعنوان نهاد فرادست و نظارتی بر شهرداری بابل ضمن محترم دانستن فرمایش حضرتعالی اما این گفته را قبول نداریم که فرموده اید : تلاشهای خوبی از سوی ستاد شهرداری در خدمات رسانی به مردم در حال انجام هست، زیرا مردم شهرمان را لایق خدمات شایسته تر میدانیم.

ضمن اینکه اگر مصوبات این شورا را حداقل از بدو فعالیت مدیریت جدید شهرداری ملاحظه می فرمودید، مستحضر به تصویب مصوبات تماما" خیر این شورا برای این شهر و شهروندان می شدید و این نگرانی حضرتعالی مبنی بر خیری نمی رسانید، شری هم نرسانید از بین می رفت و این حق را به اعضای شورا می دادید که بدلیل عدم توجه مدیریت فعلی شهرداری به آن همه مصوبات قانونی وکاربردی، شاهد وقوع  اتفاق خاص و تحسین برانگیزی در این شهر نباشند.

چون مطمئنا مردم عزیز شهرمان در نگاهی مشترک با نمایندگان خود در مجموعه شورا، از مدیریت شهرداری که ادعای یک مدیر ملی بودن را دارد، پروژه ای فراتر از  بهسازی یک پیاده رو چند صد متری و ترمیم آسفالت سطح  شهر که از اقدامات روتین و روزمره همه شهرداری ها محسوب  می شود، انتظار دارند.

یا اگر غیر از این است و ما اشتباه می کنیم، آن امام جمعه محترم توفیق به این مجموعه بدهند تا در جوارشان بوده و از اقدامات خوبی که از آن یاد می نمایند، بازدیدی بعمل آورده تا به بی رنگ بودن نقشمان در آن اقدامات خوب در حال انجام پی ببریم.

امام جمعه محترم، بسیار برایمان سخت شده است که به جهت دفاع از آبرو و حیثیت اجتماعی چندین ساله خود و همکارانم در این مجموعه بخواهیم به بیان مطالبی بپردازم که به واقع به صلاح این شهر و همشهریان نخواهد بود و آن وقت هست که می تواند سبب مخدوش شدن اذهان گردد.

حضرتعالی ما را منتصب به این مردم دانستید در صورتی که همه ما مفتخر به منتخب بودن مردم عزیز برای خدمتگزاری به آنها می باشیم.

ای کاش امام جمعه عزیزمان نگاهی  ساده به مشارکت مردم در انتخابات شورا می داشتند، آن وقت مستحضر می شدند از همین افرادی که از سوی یک عالم گرانقدر و معتمد شهر به آنها کاملا غیر منصفانه اتهام زده شده و از صفات دور از شان شورا در بیان و توصیف شخصیتشان استفاده می شود، حداقل ده هزار نفر به هر یک از آنها اعتماد نمودند.

پس چطور می شود آنها را افرادی با  چهره سیاه، که جالب است در پایان دعاهای خطبه خویش برای دشمنان اسلام هم از این لقب و واژه استفاده نموده اید، خطاب قرار دهید.

در صورتی که میدانیم در جامعه اسلامی که همه با هم بعنوان برادران و خواهران مسلمان و مومن، مـلزم به حفظ آبروی یکدیگر هستیم و جایی که خداوند متعال ستارالعیوب است آن وقت ما بعنوان بنده ناچیز او چگونه میتوانیم به خود اجازه دهیم نسبت به هتک حرمت یکدیگر بپردازیم.

ای کاش امام جمعه دلسوزمان به جای بیان و استفاده سه باره از کلمات بعضی از افراد شورا، اگر لازم و وظیفه میدانستند اسم می بردند تا مردم نسبت به کل مجموعه شورای اسلامی شهرخود  بدبین نشوند،هر چند که بر این ادعا تاکید دارم که از آن شخصیت محترم معنوی، سیاسی این شهر انتظار می رفت اگر گلایه ای از سوی مردم عزیزمان و دغدغه ای از سوی شخص حضرتعالی  بود، تذکرات خود را بعد از بحضور خواستن این مجموعه، شفاها" متذکر می شدند ، نه اینکه یک طرفه و بدون در نظر گرفتن حق دفاع، قضاوت می شدیم.

در صورتی که واقفیم این نوع اقدامات با عدل مولای متقیان علی (ع) و همه موازین شرعی و قانونی این کشوراسلامی مغایرت دارد.

مشتاقم مستحضر باشید تعداد افرادی که بحضور حضرتعالی به بیان گلایه پرداختند مطمئنا بیشتر از تعداد نفراتی از مسئولین ادارات و همشهریان عزیزمان نیستند که روزانه همکاران محترم اینجانب در شورا مجبور و موظف به پاسخگویی به شکوائیه آنها در خصوص عملکرد ضعیف شهرداری شده اند.

اکنون شاهد آن هستید و هستیم : در اقدامی جالب و تحسین برانگیز شهرداری بابل در اولین جمعه هرماه ملاقات عمومی با مردم را در ستاد نمازجمعه برگزار مینماید اما شایسته بود امام جمعه محترم یک نیرو را مامور می نمودند تا پیگیر شوند که خروجی این ملاقات ها و نشست ها تاکنون چه بوده است و چقدر از مشکلات مراجعین  حل شده است ؟؟

حاج آقای روحانی : مجموعه شورای اسلامی شهر بابل به این فرمایش گهر بار امام رضا (ع) که می فرمایند : ((برای شهرت و خودنمایی عمل نکنید، زیرا هرکس برای غیر خدا عمل کند خداوند او را به همان عملش وا می گذارد )) اعتقاد راسخ دارند و چون آن برخی از افرادی که اشاره داشته اید تا امروز از انجام اقداماتی عوام فرببانه و نمایشی پرهیز نموده اند ، مستحق اینگونه اتهامات بوده و درنگاه شما اینگونه دیده شوند.

 در پایان در کوتاه نمودن عرائـضم و به جهت عدم تکدر و مخدوش شدن خاطر مردم عزیزمان از بیان خیلی از مسائل که مطمئنا عنوان آنها در مجامع عمومی به صلاح نخواهد بود، پرهیز نموده و لازم دانستم به محضر حضرتعالی که سنگربان نماز جمعه ، بعنوان سنگر مستحکم انقلاب و متضمن هدایت معنوی و سیاسی مردم این شهر هستید و همیشه در بیانات خود همه ما را به رعایت تقوا دعوت نموده اید، یادآور شوم این فرمایشات شما در نماز جمعه مطمئنا رسانه های بیشتری را متوجه برخی اتفاقات ناخوشایند به مانند عدم تعامل ایجاد شده بین مجموعه شورا و شهرداری نموده است که گواه این موضوع بیانیه ها و اخبار منتشره در اصحاب مختلف رسانه اعم از روزنامه ها ، سایت های خبری که هریک به تشخیص خود برداشت های مختلف از فرمایشـات حضرتعالی اســتنباط نموده و انتشـار دادند و فرصـــتی را برای سواستفاده گران از اینگونه لحظات ایجاد نمودند تا بخواهند موجبات اختلاف بین خدمــتگزارن این شــهر را فراهم آورند.

فلذا لازم میدانستیم امام جمعه دلسوز شهرمان در این ایام که منتسب به ایام وحدت امت اسلامی بوده است و مدت زیادی از گذشت آن نمی گذرد با دعوت مجموعه مدیریت شهری آنها را از رهنمود های عالمانه خود مستفیض می ساختند و اکنون نیز دیر نشده است و از حضرتعالی خواهشمند است پس از  بررسی مستندات کتبی پیوست این مرقومه و بعداز شفاف سازی صورت گرفته در صحت و سقم عرایض اینجانب به جهت تنویر افکار عمومی و برای دفاع از حقوق تضییع شده اعضای محترم شورا که دیگر به نوعی حق الناس قلمداد می شود، فرصتی را برای این مجموعه در استفاده از تریبون عمومی و مقدس نماز جمعه برای بیان عملکرد این شورا در دوره چهارم فعالیت خود با توجه به زمان اندکی که به پایان دوره خدمتگزاری آن مانده است، قرار دهید، تا قضاوت در مورد عملکردمان بر عهده مردم باشد.

ما نیز دعا میکنیم دل همه مردم و خادمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهر نسبت به یکدیگر نرم گردد و کما فی السابق شاهد اتحاد، انسجام و همدلی مسئولین در خدمت رسانی مطلوب و شایسته به صاحبان کهن شهر بابل باشیم.

من الله التوفیق

مرمر فیروزپور

خادم مردم شریف و فهیم شهر بابل در شورای اسلامی شهر

پیش از این امام جمعه بابل در خطبه نماز جمعه این شهر خطاب به اعضای شورای شهر گفته بود: اگر خیری از شما به مردم نمی‌رسد شر نرسانید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :