آخرین عناوین

سه شنبه 28 دی 1395-10:45 کد خبر:39560

شایعه یا واقعیت!!!

رشد فزاینده ظروف پلاستیکی 2 هزار تومانی / زمزمه تهیه این ظروف با زباله‌های بیمارستانی

این روزها شاهد رشد فزاینده ظروف پلاستیکی 2 هزار تومانی هستیم؛ زمزمه‌هایی شنیده می‌شود این است که این ظروف با زباله‌های بیمارستانی تهیه می‌شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها شاهد رشد فزاینده فروشگاه‌هایی با ظروف پلاستیکی 2 هزار تومانی هستیم.

زمزمه‌هایی که در ارتباط با این ظروف شنیده می‌شود این است که این ظروف با زباله‌های بیمارستانی تهیه می‌شوند.

با وجود اینکه این موضوع تقریباً مورد قبول مردم است باز هم شاهد تجمع مشتریان در این فروشگاه‌ها هستیم.

نکته مهم این است اگر این ظروف با زباله‌های بیمارستانی تهیه می‌شوند با چه مجوزی اجازه فروش به این واحدها داده شده است؛ مگر نه اینکه سلامتی مهم‌ترین موضوع مورد تأکید است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، اظهار کرد: تهیه این ظروف با زباله‌های بیمارستانی صحت ندارد و خیلی بعید و دور از ذهن است.

حسن مکرمی رستمی با بیان اینکه احتمال دارد این ظروف از ضایعات دیگر باشد، افزود: شیوه دفع زباله در بیمارستان به‌ ویژه زباله‌های عفونی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه هر کارخانه‌ای دارای پروانه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اضافه کرد: شماره پروانه ساخت درج شده دارای گرانول با گرید بهداشتی تعریف شده از پتروشیمی است که اگر در این زمینه مشکلی باشد شکننده و دارای لک می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ساخته شدن این ظروف با زباله بیمارستانی دور از ذهن است؛ چرا که فرآیند دفع زباله‌های بیمارستانی به‌ ویژه عفونی تعریف شده و فرآیند به این صورت نیست دست یک‌سری افراد باشد.

مکرمی‌رستمی اضافه کرد: برخی ظروف نباید غذای با دمای بالای 60 درصد سانتی‌گراد در آن نگهداری شود و قالب فرمولاسیون چربی یا چند بار استفاده کردن ظروف از مواردی است که در استفاده از این ظروف باید به آن توجه شود.

وی در پایان گفت: ظروفی که در فریزر قرار می‌گیرد آسیب‌هایی برای فرد به همراه دارد چرا که احتمال دارد برخی ترکیبات ظرف وارد غذا شده و به همین دلیل باید محتوای ظرف توجه شود.

براساس این گزارش، با توجه به اهمیت مقوله سلامت باید به این مسائل توجه ویژه‌ای شود؛ در درجه نخست انتظار همه مردم این است اگر فروش لوازم پلاستیکی با مشکلاتی مواجه شود؛ مسئولان جلوی فعالیت جلوی چنین واحدهایی را بگیرند نه اینکه سلامت مردم را تهدید کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :