آخرین عناوین

سه شنبه 28 دی 1395-10:59 کد خبر:39561

برکناری تعجب برانگیز در دولت تدبیر و امید:

تبعات سنگین انتقاد از معاون وزیر بهداشت برای معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سمت خود بر کنار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، پست سازمانی سعیدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دستور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تغییر کرد.

مسئولان دانشگاه درباره علت این تغییر حرفی به میان نیاوردند اما اسنادی در اختیار ما قرار گرفت که نشان می‌دهد این تغییر به دنبال اعتراض معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در انتصاب جمشید محمدی به سمت سرپرستی معاونت داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

معاون غذا و داروی سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نامه اعتراض‌آمیز خویش به معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داور کشور نوشت:

وقوع اتفاقات بدیع و بهت‌انگیز در معاونت غذا و داروی گیلان مبنی بر ایجاد شورای عالی دارو-غذا و تجهیزات به عنوان جایگزین معاونت دارو و غذا سبب حیرت و تعجب دانشگاه‌های قطب یک کشور گردید.

اینکه آیا ریاست محترم دانشگاهی می‌تواند خارج از چارت تشکیلاتی و ساختار رسمی سازمانی، جایگاه جدیدی وضع و مسؤولیت‌های حقوقی و مالی برای آن تعریف نمایند محل بحث ما نیست.

آنچه سبب نگرانی ما می‌گردد تضعیف جایگاه معاونت غذا و دارو در مدیریت جایگاه مهم و استراتژیک این حوزه و در راستای اهداف کلان سازمان غذا و دارو می‌باشد.

بی‌تردید هیچ یک از همکاران بهتر از داروسازان اشراف علمی، فنی، اجرایی و عملیاتی با مقوله غذا و دارو ندارند و تعیین هر فرد غیر داروسازی به عنوان سکاندار این جایگاه غیرکارشناسانه و همراه با تبعات غیرقابل جبران خواهد بود.

این معاونت به عنوان دبیر قطب یک و در راستای حفظ منافع مردم و نظام دارویی کشور، مراتب اعتراض و تاسف خویش را از جریان خزنده موجود و اتفاق نادر پیش آمده اعلام نموده و در خواست دارد دانشگاه‌های قطب سراسر کشور و در راس آن سازمان محترم غذا و داروی وزارت بهداشت شدیداً با موضع پیش آمده برخورد نمایند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با این تغییر حرفی به میان نیاوردند و این موضوع هنوز در سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اعلام نشد، چند روز گذشته گردانندگان سایت دانشکده دارو سازی مازندران انتصاب رضا عنايتی‌فرد به عنوان معاونت غذا و دارو را به وی تبریک گفتند.

اخبار بخش معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم از تاریخ 95/8/22 تاکنون به روز رسانی نشد که حداقل افکار عمومی در جریان این تغییرات باشند و از نظر سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هنوز سعیدی به عنوان معاون غذا و دارو در حال فعالیت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :