آخرین عناوین

يکشنبه 3 بهمن 1395-8:42 کد خبر:39617

شهردار نوشهر هشدار داد:

احتمال تکرارحادثه پلاسکو در نوشهر

شهردار نوشهر، حادثه ساختمان پلاسکو را یک هشدار دانست و گفت: احتمال بروز حادثه شبیه پلاسکو در ساختمان قدیمی حاشیه میدان آزادی نوشهر وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،فرهاد شیخ‌الاسلامی با ابراز تأسف از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو و همدردی با بازماندگان حادثه و گرامیداشت یاد آتش‌نشانان شهید اظهار داشت: ساختمان حاشیه میدان آزادی نوشهر موسوم به عکاسی شیوا، قدیمی و فرسوده است.

وی اظهار داشت: پوسیدگی لوله‌ها، سقف و بهره‌گیری از اسکلت فلزی و قدمت بالای ساختمان حاشیه میدان آزادی تکرار حادثه ساختمان پلاسکو را در این شهر محتمل می‌سازد و در این راستا بنا داریم به مالکان واحدهای تجاری در این پاساژ هشدار و اخطار لازم را بدهیم.

شهردار نوشهر، وقوع حادثه ساختمان پلاسکو تهران را زنگ خطر و هشداری برای دیگر مناطق کشور ازجمله مازندران دانست و گفت: درصددیم تا واحدها و ساختمان‌های قدیمی شهر را شناسایی کنیم و با مالکان آنان مکاتبه داشته باشیم.

شیخ‌الاسلامی درعین‌حال، تأمین تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی نظیر نردبان هیدرولیک برای ساختمان‌های چهارتا ۱۰ طبقه را در غرب استان ضروری دانست و گفت: ازآنجایی‌که شهرداری‌ها به‌تنهایی توان خرید این نردبان را ندارند لازم است با مشارکت شهرداری‌های منطقه نسبت به خرید یک یا دو نردبان آتش‌نشانی اقدام شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این باید یک یا دو منطقه در غرب مازندران به‌عنوان پایلوت انتخاب و تجهیزات پیشرفته امدادی و آتش‌نشانی در آن متمرکز شود تا در مواقع بحران بهره‌گیری شود.

لزوم ایجاد مرکز مستقل مدیریت بحران در غرب مازندران

شهردار نوشهر، ایجاد مرکز مستقل مدیریت بحران در غرب استان را ضروری دانست و گفت: برای بحران باید یک مرکز استقرار دستگاه‌ها در نظر گرفته شود و لودر، باب کت و تجهیزات سنگین راهداری در آن اختصاص داده شود.

وی از اجرای طرح شناسایی ساختمان‌های قدیمی در شهر نوشهر خبر داد و گفت: به مالکان این ساختمان‌ها اخطار داده شد.

شهردار نوشهر احتمال بروز حادثه را در هر منطقه‌ای محتمل دانست و گفت: شهروندان باید به سمتی بروند که همه واحدهای خود را بیمه کنند.

وی بابیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مالکان و کسبه‌های پلاسکوی تهران خسارت زده‌شده است گفت: بیمه تسکینی برای حمایت از شهروندان است و از شهروندان می‌خواهیم تا نسبت به بیمه واحدها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ما در پی آن هستیم تا ساختمان‌های مسکونی شهروندان را بیمه کنیم اما باید شهروندان نیز در این زمینه اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :