آخرین عناوین

يکشنبه 3 بهمن 1395-9:16 کد خبر:39619

واردات مرکبات زخمی دیگر بر پیکره باغداری مازندران:

آیا رئیس‌جمهور به نامه مسئولان مازندران ترتیب اثر می‎دهد؟

زمزمه واردات مرکبات زخمی دیگر بر پیکره باغداران استان است، هنوز قول‌ مسئولان اجرایی استان عملیاتی نشد که بحث واردات مرکبات به میان آمد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، زمزمه واردات مرکبات زخمی دیگر بر پیکره باغداران استان مازندران است، هنوز درد و جراحات ناشی از برف و یخ در استان مازندران درمان نشد، هنوز قول‌های مسئولان اجرایی استان عملیاتی نشد که بحث واردات مرکبات و دیدار واردکنندگان مرکبات با رئیس‌جمهور به میان می‎آید.

هنوز مردم مازندران بی‌مهری مسئولان استانی در برف و یخ را که پس از برگزاری جلسه هیئت دولت تلاش کردند تا خودشان را به مارکه ایتالیا برسانند فراموش نکردند.

مسئولان مازندران با مطرح کردن مصوبات هیئت دولت به نوعی دلگرمی دادند که دولت حمایت‌های جدی به باغداران را در برنامه کاری خویش دارد و با دریافت این مصوبه عازم مارکه ایتالیا شدند.

پس از بازگشت از سفر انتظار بود که این پیگیری‌ها جدی‌تر شود اما این پیگیری‌ها به حدی طولانی شد که نماینده ولی فقیه که در هفته گذشته از پیگیری انجام شده تا حدودی رضایت داشت این هفته از جانب کشاورزان لب به گلایه گشود و تاکید کرد این موضوع سریع‌تر پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خطاب به مسئولان اجرایی کشور اعلام کرد که تنها با مصوبه نمی‎‌توانیم دلخوش باشیم، اعلام کرد که دلنگرانی کشاورزان از این بابت بسیار زیاد است.

یکی از اقداماتی که مورد انتقاد شدید باغداران استان مازندران قرار گرفت، بحث درجه بندی مرکبات بود، همین موضوع باعث شد که قیمت مرکبات مازندران به شدت لطمه وارد شود.

انتقاد از درجه‌ بندی مرکبات را مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران مطرح کرد و به بحث اول رسانه‎‌ها تبدیل و مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

مردم معتقدند که مرکبات یا سالم است یا ناسالم، درجه‌ بندی کردن مرکبات از اقداماتی نو بود که نه تنها باری از مشکلات کشاورزان بر نداشت بلکه موجب شد که مرکبات مازندران به شدت آسیب ببیند.

هنوز بحث پرداخت هزینه مرکبات ارسال شده به مراکز آبمیوه‌گیری و نیز مراکز فروش حل و فصل نشد که این روزها بحث واردات مرکبات مطرح است.

نکته اینجاست که نماینده ولی فقیه در استان مازندران از مخالفت وزیر جهاد کشاورزی با واردات مرکبات خبر داد، با وجود مخالفت وزیر برخی از افراد واردکننده در ملاقات با رئیس‌جمهور بحث واردات را مطرح می‌کنند.

همین موضوع جای بحث دارد، وقتی قرار است متولی بخش کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی باشد و مسئولیت این بخش را برعهده داشته باشد، دیگر نشست و برخواست افراد واردکننده با رئیس‌جمهور چه موضوعیتی دارد؟

در حال حاضر مردم مازندران منتظر نامه نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران به رئیس‌جمهور برای اطمینان خاطر از بابت تامین مرکبات ایام عید هستند، باشد که این نامه موثر واقع شود و رئیس‌جمهور حداقل در این بخش به مطالبات کشاورزان پاسخ دهد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :