آخرین عناوین

سه شنبه 5 بهمن 1395-9:4 کد خبر:39649

هشدار مدیر شبکه تشکل‌های محیط ‌زیست و منابع طبیعی مازندران!!

سایه تهدید انتقال آب دریای مازندران/دفن پسماندها در کنار دریا

مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌ زیست مازندران هشدار داد:سایه تهدید انتقال آب دریای مازندران هنوز وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، داریوش عبادی در دیدار تشکل‌های زیست‌محیطی استان با مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران، اظهار کرد: تهدیدات زیست‌محیطی زیادی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اراده محکمی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی استان وجود ندارد و اگر به آن رسیدگی نشود به بحرانی تبدیل می‎شود.

مدیر شبکه تشکل‌های محیط ‌زیست و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: پسماند دغدغه جدی استان است و اراده‌ای برای رفع آن وجود ندارد.

این مسئول با اعلام اینکه به نظر نمی‌رسد که در حوزه تفکیک زباله اقدام جدی انجام شود، ادامه داد: بحث از بین بردن زباله‌ها با استفاده از روش سوزاندن در دستور کار است که این موضوع هم هنوز در استان به نتیجه نرسید.

عبادی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پسماندها در کنار دریا دفن می‎شود، افزود: گونه‌های نادر دریا در حال تهدید است و استفاده از کود شیمیایی تهدید جدی محیط‌ زیست محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر از ظرفیت دریا در استان بیش از اندازه صید می‎شود، گفت: تغییر کاربری هم مشکل جدی در استان است و این موضوع حتی به کنارها‌ی دریا نیز کشیده شد.

مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌ زیست و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه شکار پرندگان مهاجر در استان نگران‌کننده است، یادآور شد: مازندران به سیاه چاله‌ای برای پرندگان تبدیل شد و انتظار است که شورای تأمین در این زمینه ورود پیدا کند.

این مسئول به مشکلات تالاب‌ها در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: رودخانه‌های استان مازندران به شدت دچار تهدید است.

عبادی با بیان اینکه سایه تهدید انتقال آب دریای مازندران هنوز وجود دارد، گفت: در حال حاضر رفتار مناسبی با محیط‌زیست در استان نمی‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :