آخرین عناوین

سه شنبه 19 بهمن 1395-8:59 کد خبر:40829

فراوانی کمبودها در صنعت مازندران:

فقدان بازار مصرف برای تولیدکنندگان در نکا

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نکا گفت:مهمترین مشکل تولیدکنندگان نکا، نبودن بازار مصرف است که باید برای این امر برنامه‌ریزی درستی انجام شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، شهرستان 120 هزار نفری نکا از امکانات بالفعل و بالقوه فراوانی در حوزه اقتصادی و اجتماعی برخوردار است که باید با هماهنگی لازم بین این امکانات برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان گام‌های بلند و ماندگار برداشته شود.

توجه به اشتغال برای جوانان و کاهش بیکاری از جمله دغدغه‌های مهمی است که در نکا با قوت دنبال و ستاد تسهیل تولید برای رفع مشکلات و معضلات حوزه صنعت و تولید ماهانه در شهرستان برگزار می‌شود تا با همفکری فرهیختگان و مسئولان و صاحبان صنعت برای رفع این مشکلات گام برداشته شود.

*اختصاص تسهیلات رونق تولید برای 48 واحد تولیدی نکا

فرماندار نکا در مراسم بهره‌ برداری از شرکت تعاونی ارمغان بادله کوه نکا از اختصاص تسهیلات رونق تولید برای 48 واحد تولیدی این شهرستان خبر داد و گفت: تقویت بنگاه‌های اقتصادی برای تولید بیشتر و رونق اقتصادی از مسائل مهمی است که با قوت در حال انجام است.

جعفر احمدی اظهار کرد: در شهرستان نکا اقدامات مؤثر و مساعدی برای رونق کارگاه‌های اقتصادی انجام شده است و این حمایت‌ها برای رونق بیشتر تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران ادامه دارد.

وی افزود: تعداد 48 واحد در نکا در سال جاری از اعتبارات و تسهیلات بسته رونق اقتصادی به مبلغ 200 میلیارد ریال استفاده کردند.

*اجرای 220 پروژه عمرانی در شهرک های صنعتی مازندران

قائم مقام شرکت شهرک های صنعتی مازندران از اجرای 220 پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد و گفت: این پروژه‌های عمرانی با اعتبار حدود 300 میلیارد ریال در مازندران اجرایی شده است.

نیما دارایی با اعلام اینکه کمبودها در حوزه صنعت فراوان است، اظهار کرد: باید از این امکانات حداقلی، حداکثر استفاده انجام شود تا بتوان دارای صنعتی پویا و کارآمد بود.

وی افزود: سیاست شهرک‌های صنعتی مازندران، تکیه بر عمل‌گرایی است که این مسأله را در طول خدمت خود در این حوزه ارائه داده است و در ادامه راه هم بر همین اساس برای توسعه اقتصادی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و خدمات انجام شده در شهرک صنعتی نکا یادآور شد: توجه به زیرساخت‌های شهرک صنعتی، فضای سبز، احداث ساختمان آتش‌نشانی، خرید ماشین‌آلات و بسیاری از عملکردهای دیگر که با اعتبار 18 میلیارد ریالی در شهرک انجام شده است بیانگر تلاش سرمایه‌گذاران و مسئولان برای پویایی صنعت و رونق اقتصاد در این شهرک صنعتی است.

*نبودن بازار مصرف مهمترین مشکل صنایع نکا

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نکا در مراسم افتتاحیه شرکت تعاونی ارمغان بادله کوه (کاندس) در شهرک صنعتی نکا گفت: مهمترین مشکل تولیدکنندگان نکا، نبودن بازار مصرف است که باید برای این امر برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

ابوالقاسم سلیمانی اظهار کرد: حمایت از تعاونی‌ها یکی از روش‌های مؤثر در اشتغال است که می‌تواند بن‌بست اقتصادی را از بین برده و موجب رونق اقتصاد و توسعه اشتغال شود که باید به این امر توجه ویژه اعمال شود.

وی افزود: با ایجاد تعاونی‌ها می‌توانیم جوانان را ترغیب و تشویق به ایجاد تعاونی کنیم و در ادامه مسئولان هم باید برای ایجاد بازار فروش تلاش بیشتری انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان نکا برای ساخت‌وساز واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری مشکل حادی وجود ندارد، یادآور شد: مهمترین مشکل تولیدکنندگان شهرستان نکا، نبودن بازار مصرف است که باید در این حوزه کمک بیشتری انجام شود.

سلیمانی گفت: شوراها، اصناف، اداره صنعت و تجارت و همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه و همه باید با هم برای رفع مشکل بازاریابی و بازار فروش محصولات تولیدی شهرستان اقدام کنند تا محصولات این شهرستان برای فروش در شهرستان، استان و حتی خارج از استان بازار مناسب فروش پیدا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :