آخرین عناوین

سه شنبه 19 بهمن 1395-12:11 کد خبر:40838

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد:

محدودیت عرضه پرندگان مهاجر و بومی /نگرانی برای مصرف مرغ گوشتی وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: هیچ‌گونه شک و نگرانی برای مصرف مرغ گوشتی وجود ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران بهتر شده تا زمانی‌که گزارش و نمونه‌ برداری‌های جدید نباشد نمی‌توانیم بگوییم جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که پرندگان مهاجر در مازندران حضور دارند باید در زمینه ابتلای ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نگران باشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر اینکه عرضه پرندگان مهاجر و بومی چه به ‌صورت زنده و کشتار در سطح بازار محدود شود، خاطرنشان کرد: همچنین پرندگان روستایی نیز محصور شده و از توسعه آن جلوگیری شود.

این مسئول یادآور شد: پرندگان پرورش یافته در سطح شالیزارها نیز کشتار شوند تا بتوان از شیوع ویروس آنفلوآنزا جلوگیری شود.

رضوانی به شناسایی ابتلای به آنفلوآنزا در یک واحد مرغ مادر در مازندران اشاره کرد و افزود: پس از انجام نمونه‌برداری اقدامات کنترلی و قرنطینه‌ای صورت گرفت ولی در واحدهای گوشتی هنوز موردی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به اواخر سال نزدیک می‌شویم شاید نگرانی در ارتباط با مصرف مرغ ایجاد شود به صراحت اعلام می‌کنم هیچ‌گونه نگرانی در ارتباط با مصرف مرغ کشتار زیرنظر دامپزشکی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه مرغ‌های گوشتی کاملاً سالم بوده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه مصرف مرغ گوشتی بالاست هیچ‌گونه شک و نگرانی در مصرف مرغ گوشتی وجود ندارد.

رضوانی در پایان گفت: عرضه و مصرف پرندگان مهاجر و بومی در سطح بازارهای روز و محلی همچنان ممنوع است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :