آخرین عناوین

پنجشنبه 21 بهمن 1395-8:56 کد خبر:40860

مدیرعامل شرکت آبفا مازندران خبر داد:

مازندران در زمینه توجه به فاضلاب عقب‌مانده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: مازندران در زمینه توجه به فاضلاب از استان‌های عقب مانده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ذبیح‌الله ذاکری در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهر امام‌زاده عبدالله اظهار داشت:در بخش اعتبارات حوزه آب و فاضلاب شهری هر ساله با کاهش روبه‌رو هستیم و با توجه به وضع موجود باید منابع به درستی مدیریت شود.

وی افزود: در سال جاری میزان اعتبارات به بیش از 92 میلیارد تومان می‌رسد که 56 میلیارد تومان آن در بخش فاضلاب بوده و دیگر اعتبارات به بخش آب اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه از میزان اعتبارات سال جاری 32 میلیارد ریال تخصیص یافته است، بیان کرد: مازندران در زمینه توجه به فاضلاب از استان‌های عقب مانده است که میزان درصد فاضلاب این استان 10 درصد است و بسیار از میزان نرمال کشوری پایین هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه طی 21 سال گذشته در زمینه تصفیه فقط میزان 320 میلیارد تومان اعتبار برای استان جذب شد، گفت: امید داریم در آینده نزدیک میزان 149 میلیون دلار از محل بانک توسعه اسلامی وام دریافت کنیم هر چند می‎‌خواهیم این میزان را به 265 میلیون دلار معادل یک‌هزار میلیارد تومان برسانیم.

ذاکری با اعلام اینکه در زمینه آب نیز برای جذب آب‌های سطحی تلاش زیادی شده است، ادامه داد: با ایجاد سد هراز طرح جامع برای سال 1440 مشخص شده است هر چند امروزه بهره ‌گیری از میزان آب‌های زیرزمینی 90 درصد و میزان آب‌های سطحی 10 درصد است که امید داریم تا چشم‌انداز مورد نظر این آمار بر عکس شود.

وی با اشاره به وجود نقشه راه برای آب شرب مازندران، تصریح کرد: برای هزینه‌های جاری با فاینانس داخلی تصمیم‌گیری شد تا از حق انشعاب مردم برای لوله‌گذاری استفاده شود هر چند این هدف دو سال آغاز شده و نتایج خوبی به همراه داشت.

ذاکری گفت: در راستای برنامه ششم توسعه نیز میزان فاضلاب استان را به 56 درصد می‌رسانیم که در اندازه میزان استاندار کشور است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :