آخرین عناوین

شنبه 23 بهمن 1395-16:43 کد خبر:40881

ترک جلسه شورای اداری به نشانه اعتراض !!؟

امام جمعه تنکابن جلسه شورای اداری با وزیر ارشاد را ترک کرد/ دلیل ترک جلسه

امام جمعه تنکابن در انتقاد نسبت به برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان جلسه شورای اداری با وزیر ارشاد را ترک کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، امام جمعه تنکابن در انتقاد نسبت به برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان مازندران جلسه شورای اداری مازندران در نوشهر را که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود را ترک کرد.

حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن در اعتراض به برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان مازندران پس از مطرح کردن موارد انتقادی و قانع نشدن از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه را ترک کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به استان مازندران پس از حضور در راهپیمایی 22 بهمن و سخنرانی مرکز استان، امروز برای حضور در جلسه شورای اداری استان وارد شهرستان نوشهر شده بود.

حضور وی در شهرستان نوشهر با حاشیه‌‌های مبنی بر انتقاد امام جمعه تنکابن از برگزاری کنسرت مختلط و متعدد در غرب استان همراه بود.

عبدالعلی پوراکبر امام جمعه شهرستان تنکابن نسبت برگزاری کنسرت‌های مختلط در این شهرستان به شدت گلایه کرد و خواستار جلوگیری از روند برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان مازندران شده بود.

سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حین صحبت‌های امام جمعه در مقام پاسخگویی به این اظهارات برآمد که پاسخ‌های وی مورد پذیرش امام جمعه قرار نگرفت و پوراکبر جلسه شورای اداری را به نشانه اعتراض ترک کرد.

وزیر ارشاد به من گفت«ساکت باشید»

براساس این گزارش، عبدالعلی پوراکبر در ارتباط با دلایل ترک جلسه شورای اداری مازندران در نوشهر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاه در نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) حاضر نبود در خانه‌ای که مرد نابینا حاضر بود بنشیند، گفت: آیا برپایی کنسرت‌های مختلط زن و مرد در جامعه اسلامی با فرهنگ جامعه ما سازگار است.

امام جمعه تنکابن با بیان اینکه مشکلی با موسیقی نداریم، اظهار کرد: برگزاری کنسرت‌های مختلط مورد نقد جدی ما است.

پوراکبر با اشاره به اینکه برگزاری این کنسرت مشکلات اخلاقی جدی برای جوانان ما ایجاد می‎کند، افزود: فقط برای ایام عید نوروز 17 کنسرت در هر کنسرتی 2 هزار نفر جمعیت به صورت مختلط حاضر شوند برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه این اظهارات بنده منجر به بیان مطالبی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، ادامه داد: وزیر با این پاسخ که ما تابع مراجع تقلید و فتوای آیات اعظام هستیم، در مقام پاسخگویی برآمد و بنده اعلام کردم فتوا مقام معظم رهبری  و مراجع اعظام  در بحث موسیقی یک بحث جدایی هست، همه مراجع اختلاط زن و مرد را جایز نمی‎دانند.

امام جمعه تنکابن خاطرنشان کرد: وزیر نسبت به پاسخ بنده واکنش تندی نشان داد و با بیان جمله «ساکت باشید» سعی داشت صحبت بنده را قطع کند و من هم در پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردم که باید از مسائل شرعی دفاع کنم.

پوراکبر گفت: بنده از صندلی به قصد اعتراض بلند شده و وزیر فرهنگ و ارشاد به من اعلام کرد که شما این اقدام را برای کسب وجاهت خودتان انجام می‎دهید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :