آخرین عناوین

يکشنبه 24 بهمن 1395-8:49 کد خبر:40885

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

فعالیت 34 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه 34 پایگاه در استان فعالیت دارد، گفت: سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت امسال در مازندران ایجاد می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مجتبی اکبری در آئین افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات حوزه توان‌افزایی نجاتگران و آموزش‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان کشور در شهر رینه بخش لاریجان مازندران، اظهار داشت: حدود 110 کیلومتر از مواصلاتی هراز در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.

وی با اشاره به وجود قله دماوند در آمل و حوادث ناشی از آن در راه صعود کوهنوردان و گردشگران، افزود: فعالیت بسیاری از سوی تیم‎‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محدوده قله دماوند طی سال‌های اخیر تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ابراز امیدواری کرد: این پایگاه به مرکزی برای توان‌افزایی در آموزش‌های تخصصی به داوطلبان عضو سازمان امداد و نجات کشور در بخش‌های برف و یخ و کوهنوردان تبدیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 34 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مازندران فعالیت دارد، اظهار کرد: عملیات اجرایی و ساختمانی شعبه‌های جمعیت هلال احمر در شهرهای میاندورد، عباس‌آباد و سیمرغ در دست اقدام بوده و امید است تا طی سال آینده به بهره ‌برداری برسد.

اکبری با اعلام اینکه حادثه‌خیز محور شریانی هراز بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: آمار بالای صعودهای تابستانه و زمستانه کوهنوردان داخلی و خارجی به قله دماوند ضروری ایجاد پایگاه تخصصی را نشان داده است.

وی با تأکید بر اینکه سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر امسال در مازندران ایجاد می‌شود، اظهار کرد: پایگاه جاده‌ای امداد و نجات در منطقه پلور بخش لاریجان هم مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند و در دو هفته آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

وی گفت:در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی هم شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان گلوگاه به عنوان پایگاهی در شرق مازندران با حضور مسرولان بهره‌برداری و افتتاح شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :