آخرین عناوین

چهارشنبه 11 تير 1393-15:10 کد خبر:411

رییس سازمان صنعت و معدن مازندران خبر داد:

تعطیلی36 واحد صنعتی بزرگ مازندران / 26 واحد در نوبت تعطیلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی استان گفت: تاکنون 36 واحد بزرگ صنعتی و تولیدی استان دارای بالای 50 کارگر تعطیل شده و 26 واحد بزرگ نیز در معرض تعطیلی قر ار دارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محمد محمدپور شمار واحدهای تولیدی و صنعتی استان را سه هزار واحد بیان کرد و گفت: 300 واحد بزرگ صنعتی و تولیدی استان بالای 50 کارگر در استان وجود دارد که 36 واحد کامل تعطیل شده است.

وی شمار کارگران فعال در واحدهای تولیدی استان را 100 هزار کارگر بیان کرد و گفت: 10 واحد تولیدی با بیش از 100 کارگر و 26 واحد با 50 تا 100 کارگر در استان وجود دارد که این واحدها نیز در معرض تعطیلی هستند.

محمدپور با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای فعالیت دوباره 15 واحد بزرگ استان اتخاذ شود یادآور شد: در عین حال بنگاههای کوچک استان نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز اولویت واقعی مردم و مسوولان در توسعه مازندران مشخص نیست، ادامه داد: خواسته ها و اولویت توسعه استان باید به درستی تبیین شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در دولت یازدهم برنامه های توسعه ای در زمینه توسعه زیرساخت های صنعتی به درستی برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: نگاه متعادل به توسعه استان در حوزه های مختلف بوجود آمده است.

محمدپور با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جنس صنعت بسیار اندک است، گفت: توسعه صنعتی را نباید در مقابله با کشاورزی استان تصور کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز توسعه صنعتی به زمین در مقایسه با وجود زمین اندک و به اندازه یک هزارم است، تاکید کرد : صد البته باید در انتخاب زمین مورد نیاز صنعت دقت لازم باشد.

محمد پور گفت: صنعت استان با چالش های ملی و استانی مواجه است که باید در رفع آن تدابیری جدی اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه دغدغه تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید در بین مسولان و مردم استان جدی است، اظهار داشت: دولت در شرایطی در حال ساماندهی واحد های تولیدی و صنعتی است که نرخ رشد اقتصادی پایین ، نرخ تورم بالا و تحریم های بین المللی همچنان وجود دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :