آخرین عناوین

جمعه 4 فروردين 1396-19:54 کد خبر:41396

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

ترافیک سنگین کلید واژه تکراری محور سوادکوه

ترافیک در ایام نوروز و تعطیلات چند‌روزه با وضعیت شهرستان سوادکوه گره‌ خورده است و به عنوان کلید‌واژه‌ای تکراری در این موضوع تبدیل شد.


خزرخبر: ترافیک در ایام نوروز و تعطیلات چند‌روزه با وضعیت شهرستان سوادکوه گره‌ خورده است و به عنوان کلید‌واژه‌ای تکراری در این موضوع تبدیل شد.

* 3 درصد ترافیک در 5 منطقه گلوگاهی محور سوادکوه

تعریض بخش‌هایی از محور سوادکوه و باز‌گشایی تونل‌های بین زیراب و شیر‌گاه تاثیر محسوس و قابل تقدیری را در تردد مسافران و مردم به وجود آورد ولی باقی‌ماندن گلوگاه‌های ترافیک‌خیز در پمج نقطه از محور سوادکوه همچنان باعث کندی ترافیک در نقاطی از از این محور می‌شود.

تقسیم حضور مسافران و یا مازندرانی‎های مقیم پایتخت در چند مرحله قبل از عید امسال و تعریض بخش‌هایی از محور سوادکوه تاثیر قابل‌توجهی در کاهش ترافیک امسال نسبت به سال گذشته داشت و البته وجود قطار مسافر‌بری در چند مقطع زمانی را هم به کاهش تردد در محور سوادکوه کمک کرد.

پایان مرحله اول رفت و بر‌گشت مسافران نوروزی در محور سوادکوه از چهارم فروردین و با آغاز فعالیت‌های اداری از پنجم فروردین با ترافیک سنگین روبرو شد و در حال حاضر محور سوادکوه که با بارش برف هم همراه بود با ترافیک سنگین ولی روان مواجه هست و گلوگاه‌های ترافیکی محور سوادکوه همچنان منتظر تعریض یا تملّک است و به گفته معاون وزیر راه و شهر‌سازی که در بازدید اسفند‌ماه خود آن را سه درصد اعلام کرده‌ بود به عنوان مهمترین عوامل ترافیکی محسوب می‌شود و این سه درصد ترافیکی در پنج منطقه پل‌درون‌شهری پل‌سفید، بالا‌زیراب، سرخ‌کلا، جوارم و نارنج‌بن وجود دارد که هر‌چند شاید حدود سه درصد را تشکیل دهد ولی حجم بالای تردد و قیفی‌شدن ترافیک، این سه درصد به به چندین‌برابر افزایش می‌دهد.

*ترافیک سنگین و روان در محور سوادکوه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی که در گردنه گدوک محور سوادکوه مستقر است در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ترافیک محور سوادکوه سنگین و روان است، گفت: ترافیک در سرخ‌کلا دو‌طرفه و سنگین‌تر از مناطق دیگر محور سوادکوه است.

مهرداد زمانی با بیان اینکه در گردنه گدوک با برف‌روبی و اقدامات ایمنی شاهد ترافیک روان ولی سنگینی هستیم، افزود: در درون شهر پل‌سفید با استفاده از کناره‌های دو طرف شاهد مدیریت ترافیک هستیم.

وی از اتمام بارش برف در گردنه گدوک سوادکوه خبر داد و گفت: حجم و طول ترافیک در منطقه سرخ‌کلا محور سوادکوه سنگین و طولانی است.

*آمادگی 7 تیم امدادی هلال احمر در محور سوادکوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی که عصر امروز در محور سوادکوه، میزبان دبیر‌کل هلال احمر کشور بود، گفت: ترافیک از شیر‌گاه به زیراب و از زیراب به شیر‌گاه سنگین است.

جهانگیر آذری با بیان اینکه در مجموع ترافیک از شمال به جنوب محور سوادکوه، سنگین است، افزود: 5 اکیپ امدادی و 2 تیم پشتیبانی هلال احمر در محور سوادکوه برای امداد‌رسانی در آماده‌باش قرار دارند.

وی از اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان در‌ راه‌‍ ماندگان احتمالی خبر داد و گفت: علاوه بر تدابیر شهرستانی در اسکان در‌ راه‌ ماندگان احتمالی، پایگاه‌های امدادی گدوک و ارفع‌ده آماده میزبانی از در‌ راه‌‍ ماندگان احتمالی محور سوادکوه هستند.

*عوامل ترافیک در سوادکوه

هر‌چند امسال با تعریض بخش‌های قابل توجهی از محور سوادکوه، ترافیک خسته‌ کننده سال‌های گذشته را تا‌کنون در حجم گذشته شاهد نبودیم ولی تملک یا تعریض بخش‌های باقی‌مانده در محور سوادکوه همچنان باعث ترافیک در محور را فراهم می‌کند و البته تعریض محور سوادکوه از مهمتر‌ین عوامل ترافیک سنگین در سوادکوه است ولی تنها عامل نیست و رعایت فرهنگ رانندگی، حضور تاثیر‌گذار پلیس ‌راه و راهور در نقاطی که امکان ایجاد چند مسیر در محور فراهم است و استفاده از مسیر‌های فرعی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :