آخرین عناوین

پنجشنبه 10 فروردين 1396-12:27 کد خبر:41519

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

اهدای پنج هزار قلم صنایع دستی مازندران به مسافران نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت :در تعطیلات نوروزی تاکنون پنج هزار قلم صنایع دستی به مسافران نوروزی اهدا شد.


به گزارش خزرخبر، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت:در تعطیلات نوروزی جاری تاکنون پنج هزار قلم صنایع دستی این استان به مسافران نوروزی اهدا شد.

دلاور بزرگ نیا افزود: اهدای صنایع دستی مازندران به مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان بخشی از برنامه این اداره کل در تعطیلات نوروزی جاری است.

وی گفت: این هدایا در ایستگاه های نوروزگاهی شهرهای مازندران به مسافران اهدا می شود تا علاوه بر انجام رسم ادب و احترام به مهمانان در مازندران ، هموطنانمان با هنرهای بومی این استان آشنا شوند.

بزرگ نیا ابراز امیدواری کرد تا با تداوم این گونه برنامه ها زمینه و بستری برای آشنایی و جذب بیشتر مردم به استفاده از صنایع دستی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از برپایی نمایشگاههای ملی و استانی صنایع دستی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های نوروزی میراث فرهنگی مازندران یاد کرد و گفت: 12 نمایشگاه صنایع دستی ملی ، منطقه ای و استانی نوروز سال 96 در شهرهای استان برپاست.

وی افزود: سه نمایشگاه از این تعداد به صورت ملی و با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان های کشور در رامسر ، نوشهر و ساری برپا شده ، 2 نمایشگاه منطقه ای در سلمانشهر و چالوس برپاست و نمایشگاههایی هم در شهرهای رامسر ، بابل ، بهشهر ، زیراب ، پلسفید ، قائمشهر و آمل فعالیت دارد.

بزرگ نیا گفت که این نمایشگاهها تا 12 فروردین فعال هستند و بیش از 76 میلیارد ریال صنایع دستی نوروز سال 95 در نمایشگاه های صنایع دستی مازندران فروخته شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :