آخرین عناوین

پنجشنبه 10 فروردين 1396-18:21 کد خبر:41521

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

اسکان 50 هزار نفرشب مسافر در زائرسراهای استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اسکان 50 هزار نفرشب مسافر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های اماکن متبرکه و آستانه مبارکه امام‌زادگان استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،ستارعلیزاده اظهار داشت: ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی مردم فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مازندران به ‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی در کشور مغفول مانده و باید در این راستا فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، افزود: آستانه مبارکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه کشور ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری مذهبی دارند و از این فرصت باید به بهترین شکل بهره‌گیری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اسکان 50 هزار نفرشب مسافر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های اماکن متبرکه و آستانه مبارکه امام‌زادگان استان خبر داد و گفت: این آمار از 28 اسفند سال گذشته تا 9 فروردین سال جاری بوده است.

این مسئول با بیان اینکه اسکان 50 هزار مسافر نوروزی در اماکن متبرکه نشان از علاقه مردم برای بهره‌ گیری از ظرفیت اماکن مذهبی دارد، خاطرنشان کرد: افزایش سطح خدمات‌دهی در بقاع متبرکه مازندران به مسافران نورزی نیازمند توجه و همت همه مسئولان استانی و کشوری است.

علیزاده با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 274 بقعه متبرکه و آستانه مقدس امام‌زادگان مازندران، گفت: این طرح تا 15 فروردین در راستای خدمات‌دهی به مسافران و زائران ادامه دارد.

وی همچنین اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند سال گذشته در مازندران آغاز شد و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در جوار آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود، افزود: خیمه‌های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در ابتدای طرح آرامش بهاری 60 خیمه معرفت در استان برپا شد که در ادامه با ایجاد خیمه معرفت در ساحل شهرستان نور تعداد خیمه‌های معرفت به 61 رسیده است، تصریح کرد: روحانیون مبلغ اعزامی از قم و بومی در این خیمه‌ها حضور دارند و پاسخگوی شبهات دینی مردم و زائران هستند.

قربانی از بازدید 150 هزار زائر و مسافر نوروزی از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری شهرهای مازندران خبر داد و گفت: غرفه‌های نقاشی بکشید و جایزه بگیرد، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، عفاف و حجاب، پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره وقف و... در خیمه معرفت برپا است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :