آخرین عناوین

پنجشنبه 10 فروردين 1396-21:46 کد خبر:41525

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اعلام کرد:

بوم گردی فرصتی برای ایجاد اشتغال در روستاهای مازندران

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: بوم گردی فرصتی برای روستاییان است تا بتوانند با عرضه محصولات خود گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارند.


به گزارش خزرخبر، سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در خصوص بوم گردی در روستاهای مازندران، گفت: بوم گردی فرصتی برای روستاییان است تا بتوانند با عرضه محصولات و تولیدات خود گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارند.

علی نبیان پیش از ظهر پنج شنبه در نشست با کمیته های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از آغاز ستاد اجرایی تاکنون ۲۷میلیون و ۷۰۰هزار تردد در مازندران ثبت شد که روز گذشته با رشد ۱۱درصد این استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در خصوص اقامت مسافران و گردشگران در این استان در ایام تعطیلات نوروز، اظهارداشت: تاکنون ۹میلیون و ۳۴۲هزارو ۹۲۶نفرشب اقامت در سطح استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.

نبیان با اشاره به ۲صنعت بوم گردی در روستاهای مازندران، تصریح کرد: ۴۵درصد جمعیت استان در روستا زندگی می کنند که  تا کنون بیش از ۲میلیون نفر شب اقامت در روستاها اقامت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بوم گردی فرصتی برای روستاییان است تا بتوانند با عرضه محصولات و تولیدات خود گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارند.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی، اذعان داشت: سال گذشته ۷میلیارد و۶۰۰میلیون تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی بوده است.

نبیان بیان کرد: در سال جاری 4 نمایشگاه ملی و 8 نمایشگاه استانی جهت ارائه محصولات و صنایع دستی استان دائر شد.

وی خاطرنشان کرد:حضور پرتلاش نیروی انتظامی،بهداشت، هلال احمر و راهدادان حضوری موثر در محورها دارند که طبق آمارهای ارائه شده توسط پزشکی قانونی تلفات جاده ای ۳۱ درصد کاهش یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :