آخرین عناوین

دوشنبه 14 فروردين 1396-12:5 کد خبر:41584

رییس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد:

اعضای هیأت اجرایی از جهت ‌گیری در فضای انتخابات خودداری کنند

رییس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران گفت:مجریان انتخابات باید قانون را مبنای ارزیابی از عملکرد نامزدها بدانند و از دریافت اطلاعات خلاف قانون دوری نمایند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهد سر، سیدجواد موسوی در نشست مشترک اعضای هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه رای مردم حق‌الناس و صیانت از آن تکلیف شرعی و قانونی است، اظهار کرد: مجریان انتخابات در سایه همکاری و تعامل می‌توانند انتخاباتی سالم و قانونمند را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دست‌اندرکاران امر انتخابات باید آموزش‌های لازم را بگذرانند، افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها و رسیدگی به شکایت آنها مهمترین وظیفه هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است که بر اساس عملکرد آنان باید افرادی صالح، شایسته و معتمد به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جهت دستیابی به اهداف کشور گزینش شوند.

مدیرکل حراست استانداری مازندران ارتقای سطح آگاهی مردم در جهت سنجش و انتخاب افرادی شایسته در روند برگزاری انتخابات را مهم دانست و تصریح کرد: قدرت مردم و توانمندی اجرایی نخبگان در طرح‌ها و برنامه‌های کشور به عنوان دو رکن اساسی در جهت‌دهی سیاسی محسوب می‌شود که کسب مهارت‌های لازم در انتخاب افراد از سوی مردم و شناسایی نخبگان معتمد در جریانات سیاسی کشور به عنوان عامل ثبات و امنیت در سیاست داخلی مورد توجه مجریان انتخابات است.

موسوی با بیان اینکه آزمون سنجش عملکرد نخبگان حاکم بر قدرت به صورت دوره‌ای در آزمایشگاه ملت است، گفت: در مردم‌سالاری دینی به دنبال استفاده از تکنیک‌های اجرایی انتخابات و راهکارهای چرخش قدرت و چگونگی کسب آن در سیاست داخلی هستیم و در این بخش پیوند مردم و دین برتمام جریانات حاکم، استوار است.

وی خواستار توسعه سیاسی در فضای انتخاباتی شد و ادامه داد: توسعه سیاسی با همدلی، تعامل و همبستگی مسئولان و مردم در چارچوب قانون فراهم می‌شود.

رییس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران با اشاره به رعایت مصادیق خط قرمز در بحث انتخابات از سوی اعضای هیأت اجرایی، خواستار پرهیز از سوگیری و پایبندی به بی‌طرفی در فضای انتخاباتی توسط آنان شد و اضافه کرد: مجریان انتخابات باید قانون را به عنوان معیار و مبنای قضاوت و ارزیابی از عملکرد نامزدها بدانند و از دریافت اطلاعات خلاف قانون دوری نمایند.

موسوی با اشاره به منع استفاده نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی و غیردولتی، خاطرنشان کرد: قانون به دنبال اجرای عدالت انتخاباتی است و به صراحت با هرگونه استفاده از اموال دولتی و غیردولتی، مسائل مالی و اخلاقی توسط نامزدهای انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

وی در پایان سلامت و امنیت انتخابات را یک اصل مهم دانست و گفت: انتخابات شکوهمند، عزت‌آفرین و در کمال سلامت و امنیت است که موجب رضایت‌مندی مردم می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :