آخرین عناوین

جمعه 25 فروردين 1396-16:4 کد خبر:41726

آقای فرماندار به کجا چنین شتابان!!؟

فرماندار برای سیمرغ آوردید یا استاندار و یا رئیس‌جمهور؟!/ انتخاب معاون فرماندار بومی خواسته مردم

نصب فرماندار به‌ جای فرماندار بازنشسته‌ شده که اینهمه جار و جنجال و نصب دنیایی از نبر نمی‌خواهد، معلوم نیست پشت این ماجرا چه اهدافی پنهان شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، حدود یک هفته از مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان سیمرغ می‌گذرد که زمزمه‌های معرفی معاون فرماندار این شهرستان به گوش می‌رسد.

مجتبی حبیب‌نژاد در حالی سکان فرمانداری شهرستان سیمرغ را در ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم به ‌دست گرفت که در روزهای ابتدایی دی‌ماه سال 94 به ‌عنوان معاون فرماندار سیمرغ بر صندلی معاونت فرمانداری این شهرستان تکیه زد و طلسم 9 ماهه سمت معاونت فرمانداری این شهرستان را شکست.

هفته گذشته هم با بازنشسته شدن فرج‌الله یدالله‌پور، فرماندار سابق سیمرغ، به‌عنوان فرماندار شهرستان سیمرغ منصوب شد.

آقای فرماندار به کجا چنین شتابان

حواشی در ابتدای تکیه زدن معاون فرماندار سیمرغ پیش آمد که خود یک موضوع جدا است.

می‌توان گفت مراسم معارفه در این شهرستان به اتمام نرسیده بود که بنرهای مختلف تبریک با اسامی ادارات دولتی، دهیاری‌ها، احزاب، گروه‌های سیاسی و بخش خصوصی در جای‌ جای شهرستان نصب شد و همچنان هم در نقاط مختلف شهر این بنرها قابل‌مشاهده است، که متن بیشتر این بنرها برای تبریک به فرماندار جدید سیمرغ بوده و حتی یک بنر هم برای تشکر از فرماندار سابق سیمرغ، که به گفته مردم اقدامات بسیار خوبی در زمان این شخص صورت گرفت، نصب نشده بود.

نکته قابل تأمل این موضوع تبریک ادارات شهرستان، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بوده که هزینه قابل توجه‌ای برای این کار صورت گرفته است.

این نکته از آن منظر قابل اهمیت است که بنرها غالباً متحدالشکل هم هستند با خواست شخص خاص یا فرمانداری نصب‌ شده یا خود ادارات به ‌صورت خودجوش این بنرها را نصب‌کرده‌اند، که اگر با خواست فرماندار یا فرمانداری این کار صورت گرفته باشد، باید به فرماندار جدید گفت: آقای فرماندار؛ به کجا چنین شتابان...

در خصوص این موضوع این نکته مطرح است که چرا باید این حجم بنر برای شخصی در تبریک از منصب جدید نصب شود که حتی برای ورود رئیس‌ جمهور هم این تعداد بنر در یک شهرستان نصب نشده است.

اگر حتی ادارات به‌ صورت خودجوش هم این بنرها را نصب کرده باشند، این نکته مطرح است که در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی است این حجم هزینه صرف نصب بنر شود که کاربرد خاصی جز دامن‌گستر شدن مجیزگویی و دلربایی ندارد، آیا با حضور در دفتر فرماندار و تبریک این منصب علاقه و ارادت به فرماندار جدید ثابت نمی‌شد؟؟؟

درحالی‌که تبریک حضوری مسئولین ادارات، شورای اسلامی و دهیاری‌های شهرستان سیمرغ با توجه به مطالبی، که در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی این شهرستان منتشرشده، صورت گرفته است.

انتخاب معاون فرماندار بومی خواسته مردم سیمرغ

موضوع بعدی که در این گزارش قابل‌طرح است انتخاب معاون فرماندار شهرستان سیمرغ است، سمتی که گویا حکم سکوی پرش را دارد و زودبه‌ زود خالی می‌شود.

 

این موضوع در حالی مطرح است که خواسته مردم شهرستان سیمرغ و صاحب‌نظران این شهرستان تاکید به انتخاب شخص بومی برای این سمت دارند.

با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته، می‌توان گفت 98 درصد مدیران شهرستان سیمرغ غیربومی بوده و تنها یک مدیر بومی در سیمرغ داریم.

البته این موضوع غیربومی بودن مدیران ربطی به عملکرد مدیران ندارد و بیشتر این مدیران عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده‌اند.

حال که نزدیک به یک هفته از این تغییر و تحولات در فرمانداری سیمرغ می‌گذرد، زمزمه‌هایی برای انتخاب معاون فرماندار سیمرغ شنیده می‌شود که افراد غیربومی برای این سمت انتخاب ‌شده‌اند که این موضوع هنوز به‌صورت غیررسمی هم تأیید نشده است.

تنها خواسته مردم شهرستان سیمرغ خصوص امام‌جمعه این شهرستان با توجه به اینکه نزدیک به پنج سال از شهرستان شدن آن می‌گذرد، انتخاب مدیران بومی است که نیازمند توجه مسئولین استانی به این موضوع است.

البته تاکید چهره‌های سرشناس شهرستان بر روی این موضوع تأثیرگذار است، اما حال باید دید مسئولین استانی به این خواسته مردم شهرستان سیمرغ، دیار خلبان شهید احمد کشوری و سردار بسیجی شهید صمصام طور لبیک می‌گویند یا خیر.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :