آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1396-8:51 کد خبر:41730

مدیرکل حج و زیارت مازندران اعلام کرد:

شناسایی 40 دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران/دفتر زیارتی شریف در بابل غیرمجاز است

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: 40 دفتر زیارتی غیرمجاز در استان شناسایی شده است که البته بررسی‌ها در ارتباط با غیرمجاز بودن دفاتر ادامه دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حبیب‌الله ساداتی اظهار داشت: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای فراوان در مورد اعزام زائران به عتبات عالیات همچنان شاهد هستیم که البته مواردی نیز گزارش شده که زائران به همین دلیل متحمل ضرر و خسارت بسیار شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی شده است، افزود: البته بررسی‌ها در ارتباط با غیرمجاز بودن دفاتر ادامه دارد تا زائران سفری امن با خیالی آسوده را تجربه کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه دفتر شریف بابل به‌عنوان دفتر غیرمجاز در حال فعالیت است، اضافه کرد: از این پس دفاتر غیرمجاز از سوی اداره‌ کل حج و زیارت اعلام می‌شوند و توصیه ما به افراد این است از مراجعه به این دفاتر پرهیز کنند.

این مسئول با اعلام اینکه اسامی دفاتر غیرمجاز زیارتی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، تصریح کرد: هدف از همه اقدامات این است که زائران با مشکلی مواجه نشوند.

ساداتی بیان کرد: دفاتر زیارتی غیرمجاز هیچ‌گونه امنیتی ندارند و زائران زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

وی یادآور شد: افرادی که از طریق دفاتر غیرمجاز به سفر عتبات عالیات اعزام می‌شوند در صورت هرگونه حادثه و پیش‌آمد احتمالی بیشترین آسیب به زائران خسارت‌دیده وارد می‌شود و هیچ‌گونه تعهدی برعهده کسی نیست.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار کرد:عمده زائرانی با دفاتر غیرمجاز زیارتی اعزام می‌شوند به‌ دلیل نداشتن اطلاعات کامل تقریباً فریب می‌خورند و تصور نمی‌کنند که این دفاتر غیرمجاز هستند.

این مسئول ادامه داد: غذاها و اماکن پذیرایی و هتل از زائران استاندارد و بهداشتی نیست و هیچ‌گونه نظارتی صورت نمی‌گیرد و حتی در وعده‌های غذایی زائران به‌ منظور کاهش هزینه‌ها گوشت بوفالو سرو می‌شود.

ساداتی افزود: با توجه به تمامی مسائل لازم است زائران به امنیت و سلامت خود بیشتر توجه کنند چرا که در صورت عدم توجه بیشترین خسارت به زائران وارد می‌شود.

وی در پایان گفت: دریافت وجه به‌ صورت نقدی از نشانه‌های دفاتر غیرمجاز است که زائران باید به این موضوع توجه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :