آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1396-9:12 کد خبر:41731

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش 33 درصدی تلفات رانندگی در اسفند ماه 95

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شمار تلفات رانندگی اسفند ماه سال قبل در استان ۳۳ درصد کاهش یافت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته تعداد ۴۵ نفر (۳۵مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشت.

عباسی با بیان اینکه در کلیه محورها شاهد کاهش آمار بودیم ،تصریح کرد: جاده های برون شهری با ۳۱ مورد ، درون شهری با ۱۲ و پس از آن  راه روستایی با دو مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید و بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۹ ، آمل با هشت و بابل با پنج  فوتی در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف ۱۶نفر از افراد عابر ،۱۴ نفر راننده، ۱۰ نفر سر نشین، چهار مورد موتور سوار و ۱نفر هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت:در اسفند ماه سال گذشته ، هزار و ۴۲ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل  سه درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :