آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1396-16:49 کد خبر:41739

معاون هواشناسی مازندران هشدار داد:

کاهش دمای هوای مازندران از امروز/وقوع سیلاب در برخی مناطق استان

معاون هواشناسی مازندران گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، بارش‌های رگباری و وزش باد وقوع سیلاب در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه قبلی اداره ‌کل هواشناسی مازندران روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته شاهد افزایش دما به‌ ویژه در ارتفاعات استان بودیم به‌ طوری ‌که بیشینه دما در پل‌سفید به 36 و کیاسر به 32 درجه سانتی‌گراد رسید که این میزان افزایش دما در فروردین‌ماه در بین ایستگاه‌ها بی‌سابقه بود.

وی افزود: حداکثر دمای هوای شهرستان ساری نیز طی این مدت به 26 درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از شب گذشته با تغییر سوی جریانات شاهد ابرناکی آسمان و صبح امروز بارش‌های پراکنده در غرب استان بودیم.

این مسئول یادآور شد: روز گذشته شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق مازندران بودیم که بیشترین وزش باد از کجور با سرعت 83 و سیاه‌بیشه با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

اسدی با اشاره به بارش‌های پراکنده در غرب مازندران، افزود: انتظار داریم از بعد از ظهر امروز تا فردا با عبور موج تراز میانی و استقرار جریانات شمالی شاهد بارندگی به‌ ویژه ارتفاعات نیمه مرکزی و غربی استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بارش‌های رگباری و وزش باد وقوع سیلاب در برخی مناطق به‌ ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی استان دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: توصیه ما به افراد این است که نکات ایمنی برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی توجه کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب در استان خودداری شود.

این مسئول با بیان اینکه دمای هوای مازندران فردا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه جو پایداری در آسمان استان حاکم شده و آسمان مازندران عمدتاً صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش مجدد دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امشب و فردا به‌ صورت نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :