آخرین عناوین

يکشنبه 27 فروردين 1396-9:20 کد خبر:41745

استاندار مازندران خبر داد:

واردات برنج بزرگ ‌ترین آسیب را به کشاورزان مازندران می‌زند

استاندار مازندران گفت: در صورتی که از واردات بی‌رویه و غیر اصولی برنج جلوگیری شود، برنج مازندران توانایی تأمین بیش از نیاز روزانه کشور را دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ربیع فلاح‌جلودار با بیان اینکه یک‌هزار و 93 واحد تولیدی از بسته رونق اقتصادی در بخش کشاورزی بهره بردند، افزود: استان مازندران در بین استان‌های کشور رتبه نخست تسهیلات بسته رونق به واحدهای تولیدی را دارد.

تستاندار مازندران با بیان اینکه استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی و صنایع، گردشگری و صنعت دارد، گفت: اما تاکنون زیرساخت‌های این حوزه به طور شایسته توسعه پیدا نکرده است و نیازمند توجه ملی است.

وی افزود: استان مازندران با ظرفیت‌های کشاورزی خود می‌تواند بخش بزرگی از امنیت غذایی کشور را تأمین کند و با برنامه و اعتبار بیشتر در بخش زیر بنایی می‌تواند 50 درصد صادرات را در بخش تولید برنج در استان داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: اهمیت تولید در روستاها و لزوم کاهش مهاجرت از روستا به شهر بر کسی پوشیده نیست و استان مازندران جزو معدود استان‌هایی است که 45 درصد از جمعیت آن در روستا ساکن است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اسماعیلی
    يکشنبه 27 فروردين 1396-13:56


    دولت با واردات برنج، انگیزه کشاورزان را کاهش می دهد و از آنجایی که قیمت برنجهای خارجی به نسبت برنجهای داخلی پایین تر است و قدرت خرید مردم هم پایین است با وجود برنج خارجی در بازار به سمت برنج خارجی سوق پیدا می کنند و برنج کاران داخلی دچار مشکل می شوند، دولت باید با حمایت از برنج کاران سعی در کاهش بهای تمام شده برنج داخلی داشته باشد که به هیچ وجه مردم از برنجهای وارداتی استفاده نکنند.