آخرین عناوین

جمعه 30 آبان 1393-1:9 کد خبر:4189

عضو هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس:

دفاع از کارگران در حد «حرف» است/از 290 نماینده مجلس فقط چند نفر برای دفاع از قانون کارگر‌ی آمدند

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع چند روز قبل کارگران ساختمانی در مقابل مجلس گفت: از 290 نماینده مجلس فقط به تعداد انگشتان دست برای دفاع از قانون کارگری آمدند.


به گزارش خزرخبرو به نقل از فارس، محمد دامادی در همایشی که با حضور اعضای خانه کارگر مازندران به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار برگزار شد، اظهار داشت: افتخار شما کارگران این است که پیغمبر مکرم اسلام اعلام فرمودند: من دست کارگر را می‌بوسم.

وی با اشاره به اینکه خود نیز در یک خانواده کارگر به دنیا آمده و به این موضوع افتخار می‌کند، بیان داشت: اما با این همه افتخارات، از حقوق حقه‌ای که از آن ما است نمی‌گذریم و تا جایی که توان داریم از حقوق خود دفاع می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع چند روز قبل کارگران ساختمانی در مقابل مجلس، تصریح کرد: در برابر این واکنش‌ها و گلایه‌مندی‌ها دو روی سکه داریم یکی اینکه چرا ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که قشری از جامعه احساس کنند حقوق آنها پایمال شده و چرا نباید قانونی وضع کنیم تا مدافع حقوق کارگران باشد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه کارگران ساختمانی روزمزد هستند و اگر امروز سر کار نروند، فردا چیزی برای امرار معاش ندارند، خاطرنشان کرد: ما نمایندگان که ادعای نوکری بر مردم را داریم باید پاسخگو باشیم، باید پاسخ‌ بدهیم که چرا باید برای کارگرِ مشمول قانون کار، در کمیسیون بهداشت و بدون حضور نمایندگان کارگری تصمیم‌گیری شود، این چه منطقی است که باید در یک کمیسیون غیرتخصصی وارد شده و در آنجا درباره قانون کار صحبت کنیم.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روی دوم سکه این است که چرا از 290 نماینده مجلس فقط به تعداد انگشتان دست برای دفاع از قانون کارگری آمدند؟ باید این سئوال را مطرح کنیم که چرا وقتی ایام انتخابات می‌شود عده‌ای از مشکلات گرفتاران و مستضعفان دم می‌زدند و اکنون خود را کنار می‌کشند، اینها کسانی هستند که برای تامین هزینه‌های گزاف انتخابات به افرادی وصل می‌شدند که غروب پنج شنبه‌ها را در دوبی و شنبه‌ها را بالای سر کارگران بودند و این نوع رفتارها تاسف‌بار و خجالت‌آور است.

دامادی با اشاره به قصه پر غصه کارگران فولاد، گفت: از دولت گذشته تاکنون درباره حقوق بازنشستگان فولاد فریاد می‌زنیم اما اتفاقی نیفتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران و بحث تورم، تصریح کرد: اگر فرض کنیم یک خانواده کارگر بخواهد روزانه با حداقل‌ها بسازد باید ماهانه 600 هزار تومان هزینه کند و این مبلغ در حالی است که او باید فرزند خود را به مدرسه نفرستد، گوشت و برنج نخورد و خیلی از احتیاجات اولیه دیگر را نیز نداشته باشد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس عنوان داشت: عده‌ای از سیاسیون می‌خواهند به قیمت خون‌ها بقا داشته باشند.

دامادی با بیان اینکه دچار سوء مدیریت شده و گویا پلیس شده‌ایم، اظهار داشت: با شعار نمی‌توان مشکلات را حل کرد، اگر همه شعار بدهیم پس چه کسی باید کار کند.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا قانون خوب وضع کنیم، توسعه توام با عدالت داشته باشیم، بدانیم که همه جای ایران از بیکاری رنج می‌برد، کارخانجات باید شکل بگیرند، کارخانجات خوابیده باید راه بیفتند، نساجی مازندران باید احیا شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :