آخرین عناوین

جمعه 30 آبان 1393-1:42 کد خبر:4191

انتقاد فرماندار بابلسر از برخی دستگاه ها:

عدم همخوانی سیاست‌های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی /کوتاهی رسانه ملی قابل توجیه نیست

فرماندار بابلسر با بیان اینکه زمین یک امانت الهی است و باید در استفاده صحیح از آن تلاش کنیم به پیشگیری و گزارش قبل از احداث بنا تاکید کرد و گفت: سیاست‌های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در تغییر اراضی کاربری همخوانی ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، کریم سجادی  در جلسه کارگروه کشاورزی آب و خاک در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر با بیان اینکه استقبال مسافران به شهرهای ساحلی بیشتر از شهرهای دیگر استان است، اظهار داشت: اراضی زراعی شهرهای ساحلی نیز در معرض آسیب بیشتری قرار دارند.

وی کاهش دغدغه کشاورزان را وظیفه همه مسئولان برشمرد و با بیان اینکه با کمک شوراها و دهیاران در سطح روستاها و نظارت بیشتر از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود، افزود: نیاز است مراجع استانی نسبت به تغییر کاربری‌ها سختگیرانه وارد عمل شوند.

فرماندار بابلسر با انتقاد از مسئولان و رسانه ملی استانی درباره احیای روستای قلعه‌کتی رودبست، اذعان داشت: رسانه ملی در این امر کوتاهی کرده است، چگونه ممکن است خبر با این درجه اهمیت گزارش نشود و به گوش مسئولان نرسد.

سجادی تصریح کرد: شهرستان بابلسر تنها شهرستانی است که جمعیت روستایی آن بیشتر از جمعیت شهری آن است باید در این مورد تبلیغ و اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی یکی از راه‌های حفظ زمین را تشویق بازنشستگان برای کشاورزی در روستا عنوان کرد و اظهار داشت: باید بررسی و آسیب‌شناسی شود که چرا مردم نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز و از بین رفتن زمین‌های زراعی حساسیت ندارند و مشکلی این بخش چیست.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه زمین یک امانت الهی است و باید در استفاده صحیح از آن تلاش کنیم به پیشگیری و گزارش قبل از احداث بنا تاکید کرد و افزود: سیاست‌های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در تغییر اراضی کاربری همخوانی ندارد.

وی در پایان با تاکید به اینکه ساز و کار مسائل قانونی باید در اجرا رعایت شود، تصریح کرد: بنگاه‌های معاملات ملکی مشکل‌ساز شده است به طوری که در یک روستا چند مشاور املاک وجود دارد که باید نسبت به آن توجه جدی شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :