آخرین عناوین

شنبه 1 آذر 1393-22:53 کد خبر:4198

سخنی با استاندار مازندران:

آقای استاندار، شوخی می کنید یا نمی دانید شاخص اقتصادی چیست!؟

پیشنهاد ما به استاندار مازندران این است که مردم و رسانه های این دولت را با مردم و رسانه های دولت قبل اشتباه نگیرند و فکر نکنند حرف های کلی بدون مصداق و البته خلاف حقیقت موجود دردی را دوا خواهد کرد.


به گزارش خزرخبر و به  نقل از وارش نیوز،استاندار مازندران در جمع بزرگ بسیجیان استان با اشاره به جایگاه رفیع بسیج در تمام بخش های کشور و استان ،این قوای اثرگذار را ستود.

اما اصل این مطلب بر پایه حرف های آقای ربیع فلاح درباره بسیج و نقش پر رنگ این قوای مردمی نیست، بلکه وی در لابه لای سخنانش حرف از رشد شاخص های اقتصادی استان زد که این حرف دقیقا محل تامل است.

اولا اینکه با گذشت یکسال از درخواست رحمانی فضلی برای ارائه برنامه توسط فلاح هنوز هیچ برنامه ای به رسانه ها اعلام نشده است و بی شک بعد از این هم اعلام نخواهد شد  و اگر به فرض بعید این اتفاق هم رخ دهد دیگر فایده ای ندارد. این دقیقا به این معنا است که وی برنامه ای ندارد و تنها استان را به حول و قوه الهی سپرده است که البته خداوند همیشه پشتیبان ما است اما این ازمسئولیت مسئولان ما نمی کاهد.

از طرفی دیگر یا ما منظور آقای ربیع فلاح را از شاخص های اقتصادی نمی فهمیم یا اینکه به طور کلی ایشان چیزهای دیگر ی را جز تعاریف مشخص از شاخص اقتصادی مد نظر دارند.

قابل توجه استاندار محترم مازندران اینکه نه تنها شاخص های اقتصادی در استان رشد نداشته است بلکه به استناد آمارهای ارائه شده در همین دولت مازندران جزو 5 استان آخر کشور در رشد اقتصادی بوده که نگاهی کوتاه به متوسط  نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش تولید ناخالص داخلی، سهم زنان از بازار کار و افزایش رشد اقتصادی، کاهش درآمدهای پایدار و مطمئن، عقب ماندن از چشم انداز توسعه و... نشان می دهد که ایشان به هیچ عنوان موفق نبوده اند.

ضمن اینکه تا به حال حتی یکبار، تاکید می کنیم حتی یکبار سخنرانی یا اظهار نظری روشن و علمی درباره اقتصاد مازندران و شاخص های اقتصادی استان از ایشان منتشر نشده است که نشان می دهد به هیچ وجه با مسائل روز اقتصادی ایران و جهان اشنا نیستند.

به عنوان مثال در سفرشان به قرقیزستان که سفر خوبی برای استان بود حرف ها آنقدر کلی و بی جهت است که اصلا معلوم نیست چه تاثیر روشن و شفافی بر روابط دو طرف و رشد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان خواهد داشت.

پیشنهاد ما به استاندار مازندران این است که مردم و رسانه های این دولت را با مردم و رسانه های دولت قبل اشتباه نگیرند و فکر نکنند حرف های کلی بدون مصداق و البته خلاف حقیقت موجود دردی را دوا خواهد کرد.

سرویس اقتصادی وارش نیوز آمادگی کامل دارد در یک مناظره علنی با هر کدام از مسئولان اقتصادی استان که آقای فلاح معرفی کند  تمامی این موارد را به بحث گذاشته و اثبات کند که ما در رشد اقتصاد قدم از قدم برنداشته ایم و حتی در قافله رشد از دیگر استان های کشور هم عقبیم.

سرویس اقتصادی وارش نیوز این وعده را به مخاطبان خود می دهد که از این پس به طور متناوب شاخص های مختلف اقتصادی در استان را در یکسال و چند ماه اخیر مورد ارزیابی قرار داده و در اختیار آنها قرار دهد تا روشن شود حرف آقای ربیع فلاح تا چه اندازه به حقیقت نزدیک است. شما نمی توانید در جایگاه استاندار بدون اعلام ریز آمار و استدلال های لازم حرف از رشد اقتصادی در مازندران بزنید، زیرا این حرف ها بیش از آنکه امید دهنده باشد گمراه کننده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :