آخرین عناوین

شنبه 1 آذر 1393-23:2 کد خبر:4199

کدام مدیر احمدی نژادی در راه مجلس؟؟

اولین گمانه زنی ها از حضور مدیران احمدی نژاد در انتخابات مجلس دهم

نامزدهای انتخابات مجلس خصوصا در مازندران باید از پارامترهایی نظیر بکارگیری خلاقیت ها ،حضور لیدر های سیاسی پرطرفدار ، میزان عملکرد گذشته نامزد های انتخاباتی، میزان برخورداری از حمایت های منطقه ای وطایفه ای بهره ببرند تا پیروز رقابت باشند .


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز ، انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران همواره یکی از میدانهای رقابت بر انگیز وحساس بوده ، به گونه ای که برخی اعتقاد دارند این گروهها سیاسی نیستند که تعیین کننده نتایج انتخابات هستند بلکه نامزدهای  انتخابات مجلس خصوصا در مازندران باید از پارامترهایی نظیر بکارگیری خلاقیت ها ،حضور لیدر های سیاسی پرطرفدار ، میزان عملکرد گذشته نامزد های انتخاباتی، میزان برخورداری از حمایت های منطقه ای وطایفه ای بهره ببرند تا پیروز رقابت باشند .

در یک برآورد کلی می توان آرایش آینده انتخاباتی در مازندران را ترکیبی ازاصلاح طلبان واصولگرایان دانست که اصلاح طلبان شامل طیف هایی چون جبهه یاصلاحات ، حامیان دولت، اصلاح طلبان رادیکال و اعتدال گرایان هستند که به لحاظ فکری به هاشمی، خاتمی و روحانی نزدیکتر هستند.

از سوی دیگر اصولگرایان هم به لحاظ فکری وسیاسی ترکیبی ازجبهه متحد (جامعه مدرسین )،پایداری ها  و احمدی نژادی ها را تشکیل می دهند که اخیرا نشست هایی را با محوریت حجت الاسلام تقوی تشکیل دادند .

همچنین ترکیبی از نیروهای منتسب به قالیباف ،علی لاریجانی ،محمود احمدی نژاد و جبهه پایداری که در این بین نیروهای احمدی نژاد که عمدتأ در طیف اصولگرایان قرار می گیرند چهره هایی جدید تر و در عین حال متفاوت تر از سایرین هستند که تا سال گذشته عناوین اجرایی و دولتی را در اختیار داشتند .

تبار شناسی این جریان سیاسی لصولگرا - احمدی نژادی و نیروهای منتسب به آن در مازندران که عمدتا از میان مدیران دولت نهم و دهم شکل گرفته  ما را بر آن داشت تا روند احتمالی ورود این افراد را در شهرستانهای مختلف استان مورد بحث وبررسی قرار دهیم.

بنابراین فارغ از هرگونه جانبداری یا طرد این جریان سیاسی  کمانه زنی ها بر آن است که این افراد در عرصه  انتخابات مجلس دهم حضور پیدا خواهند کرد، افرادی که در مجامع ومجالس تطیر عروسی ها ، عزاداریها وجلسات عمومی فعلا کمتر ظاهر می شوند اما اسم ونام آنها بر سر زبانهاست و همواره جزء نامزد های احتمالی محسوب می شوند .

عناصر شاخص این جریان سیاسی که عمدتا از میان مدیران دولت احمدی نژاد انتخاب شده اند را از غرب استان شروع و در شرق مازندارن به پایان می رسانیم :

 سید شمس الدین حسینی

شمس الدین حسینی از حوزهء انتخابی تنکابن ،رامسر وعباس آباد، وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد،که با احمدی نژاد ارتباطات نزدیکتردارد ، حسینی در دوران وزارت اقتصاد توجه خاصی به منطقه غرب مازندران داشت .

وی ورزشکار و عاشق ورزش کشتی است وبه همین منظور خانهء کشتی در تنکابن با محوریت او شکل گرفت ، هر چند در ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی خیلی از رسانه ها ونمایندگان مجلس او را زیر تیغ تیز استیضاح قرار دادند اما نطق علی لاریجانی در حمایت از او در جلسهء استیضاح ، سید شمس الدین را توانست از آن ماجرا عبور دهد.

بخش عمده ای از طرفداران او ، تنکابنی ها هستند . بنا براین با ورود وی به این عرصه شاهد رقابت جالبی بادیگر نامزدهای انتخاباتی که شاید از دیگر شهرستان های این ح.زه انتخابیه باشند خواهیم بود.

در ماههای گذشته نیز شبکه ای در فضای مجازی شکل گرفت که بصورت کمپین از شمس الدین حسینی برای حضور در رقابت های انتخاباتی در این منطقه دعوت به عمل آورد .
عبدالرضاشیخ الاسلامی

عبدالرضاشیخ الاسلامی  ، وزیر بی حاشیه دولت احمدی نژاد که اصالتأ کجوری است اختمالا ا ز حوزه انتخابیه نوشهر وچالوس حضور پیدا خواهد کرد.

عملکرد شیخ الاسلامی برای همشهریان او چنان محسوس وملموس نیست . اما برخی از ویژگی های شخصیتی  از او چهره ای قابل قبول ساخته است.

وی استاندار هرمزگان و رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کار دولت احمدی نژاد بود.

عدم ارتباط قوی با رسانه ها،شاید یکی از مشکلات عمده ی او در صورت ورود به عرصهء انتخابات باشد اما به عنوان یک چهرهء ملی وشناخته شده نام او بر سر زبانهاست.
جواد اسماعیلی

جواد اسماعیلی از حوزه انتخابیه نور ومحمودآباد به عنوان چهرهء اصولگرا مطرح است وخوب حرف می زند .

مدیر کل اطلاعات سابق استان گلستان که سالهای متمادی هم به عنوان یکی از مدیران و معاونان این تشکیلات در استان مازندران بوده است در گذشته نیز یکبار رقابت نفسگیری را با احمد ناطق نوری داشته است .

حاج جواد اسماعیلی دارای شاخص های مثبتی است . اوچالش ها،نقاط مثبت و ضعف منطقه خود را با اشرافیتی که در کارهای مدیریتی داشت می داند،بنابراین به عنوان یک چهرهءجدید وبه عنوان کاندیدا ی احتمالی مطرح است.

به نظر می رسد هم عیدالوحید فیاضی و هم ناطق یا هر فرد دیگر مورد حمایت وی ، در صورت ورود این چهره شرایط را به گونه ای دیگر خواهند دید .

جواد قناعت

  جواد قناعت  ، از حوزه انتخابیه آمل ، معاون سیاسی استاندار مازندران و استاندار دولت احمدی نژاد در استان گلستان بوده که طرفداران احمدی نژاد به دلیل نزدیکی وارتباطات خانواده گی او با رئیس جمهور سابق ، او را نماد احمدی نژاد در مازندران دانسته اند.

شاید یکی ازآرزوهای دیرین واصلی او و همراهانش ،انتصاب به عنوان استاندار مازندران بوده باشد اما این موضوع با توجه به تغییر پیاپی استانداران احمدی نژاد در مازندران هیچ گاه برای او اتفاق نیافتد.

قناعت در استانداری گلستان عملکرد نسبتأ خوبی را در مقایسه با استاندار فعلی گلستان از خود بر جای گذاشت و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مازندران است واز حمایت های هیئت چهارده معصوم آمل برخوردار است،چهره ای که بیشتر منتسب به جبهه ءپایداری است،اما تلاش می کند ردپایی از خودش در این جریان باقی نگذارد و بیشتر دوستان نزدیک او در گردهمایی های این جریان سیاسی شرکت می کنند.
هادی ابراهیمی

هادی ابراهیمی از حوزهء انتخابیه ساری و میاندرود ،  معاون سیاسی استانداری مازندران در دولت احمدی نژاد که ملاقات های عمومی او با مردم استان مازندران هنوز بر سر زبانهای مردم  و کارکنان استانداری است.

نیرو های سیاسی بیشتر او را منتسب به علی لاریجانی می دانند اما با احمدی نژاد هم روابط خوبی دارد . او  در دوران مسئولیت خود به ساروی ها میدانی بی سابقه در عرصه های مدیریتی داد موضوعی که این روزها به دلیل حذف مدیران ساروی بر سر زبانهاست.

 اینکه او در انتخابات حضور پیدا می کند یا نه همواره به عنوان یکی از مباحث جدی در محافل انتخاباتی  مرکز استان مطرح است اما نیروی جوانی ، قدرت بیان بالا و مدیریت در عرصه فرهنگی و رسانه از او کاندیدایی احتمالی ساخته است .

به نظر می رسد  حضور او در انتخابات یا حمایت علنی او از کاندیدایی خاص به دلیل ساروی - میاندرودی بودن  می تواند در نتایج انتخابات آینده تاثیر گذار باشد.

محمد مهدی ناصحی

محمد مهدی ناصحی از حوزهء انتخابیه بهشهر ،نکا و گلوگاه ، او اهل نکا و از بستگان  آیت اله طبرسی امام جمعه ساری و نماینده مقام معظم رهبری در استان است که سال ها ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده داشته است .

سازمان آراء در حوزه انتخابیه شرق مازندران به گونه ای بوده که همواره کاندیدایی موفق است که بتواند به صورت نسبی آرای هر سه شهرستان گلوگاه،بهشهر و نکا را توأمان با هم داشته باشد .موفقیتی که برای ناصحی چندان خوشبینانه بدست نمی آید .

برخی از منابع از آغاز فعالیت انتخاباتی او از زادگاهش نکا خبر می دهند امادر این شهرستان هم نامزدهایی دیگر نیز در حال فعالیت هستند .

بدون تردید ناصحی رقابت نفسگیری را با احمدعلی مقیمی نماینده فعلی مجلس و نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین و جبهه متحد اصولگرایان و دیگر رقبا خواهد داشت اما احتمالا بنا دارد خود را مورد آزمایش وامتحان قرار دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • احمد
    پنجشنبه 6 آذر 1393-18:59


    به نظر بنده با توجه به مدیریت جهادی آقای ابراهیمی در ایام معاونتشون در سنگر معاونت سیاسی استانداری ایشون یکی از دو گزینه اصلی مردم ساری خواهند بود.