آخرین عناوین

دوشنبه 3 آذر 1393-21:26 کد خبر:4209

جلسه شورای شهر ساری و حاشیه هایش:

تخفیف های میلیاردی شهرداری در مقابل بی پولی مردم/برخی فعالیت های شورا شرم آور است

رسانه ها باید از تخلفات و تخفیفات شهرداری و شورا باخبر باشند/تخفیف میلیاردی شهرداری در مقابل بی پولی مردم/برخی فعالیت های شورا شرم آور می باشد/در حضور رسانه ها نقش بازی می کنیم


به گزارش خزرخبر،هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر ساری با حضور خبرنگاران و با حاشیه های خاص خود برگزار شد.

گوشه هایی از مسائل مطرح شده در جلسه این هفته شورا را با هم می خوانیم:

&&&سید مهدی احمدی:

8بهتر بود به جای دعوت از مدیر کل راه آهن،از مسئولین بسیج جهت شرکت در این جلسه با توجه به هفته بسیج دعوت می شد.

*یکی از خبرنگارن طی تماس تلفنی به من و آقامیری اعلام کرد :مبلغ عوارضی ورودی به دریا 3 هزار تومان می باشد که اگر این خبر درست باشد باید از اینکار جلوگیری شود.

* وی بر ضرورت ساماندهی نحوه تعامل خبرنگاران وشورای شهر تاكید كرد و گفت: بنده قبلا این مساله را در كمیسیون فرهنگی مطرح كرده و خواستار اجرای آن شدم ولی متاسفانه مسكوت ماند.

*احمدی خاطر نشان كرد: اكنون خبرنگاران در رابطه با فعالیت های مدیریت شهری كار خاصی انجام نمی دهند و به اعتقاد من انعكاس صرف اخبار اگرچه خوب ولی كافی نیست بلكه خبرنگاران باید نقش مشاور مدیران شهری را ایفا كنند .

*نائب رئیس شورای شهر ساری با تاكید بر ضرورت استفاده از رسالت خبرنگاران در فعالیت های شورایی اظهار داشت : خبرنگاران به عنوان گوش شنوا و چشم بینای جامعه چیزهایی را می بینند یا می شنوند كه ممكن است ما نبینیم و نشنویم بنابراین مشكلات و موانع و نظرات مردم باید از طریق آنها به شورا منعكس و حرفهای شورا به مردم منتقل شود .

*احمدی پیشنهاد كرد برای این منظور در جلسات علنی دقایقی به خبرنگاران وقت صحبت داده شود تا در این خصوص اظهار نظر كنند .

وی در ادامه به نامه حسین اسلامی به شورای شهر درخصوص تاریخچه ملك نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: اسلامی دلسوخته ساری و نامه ایشان سندی برای شهر است و باید جدی تلقی شود، علاوه بر این چنین سندی بعدها نشان خواهد داد كه چه كسانی برای آبادانی شهر قلم و قدم زدند .

&&&آقامیری:

*باید موافقین و مخالفین تخفیفات بزرگ شهرداری و شورا به مردم معرفی شوند.

*باید رسانه ها را از تخلفات و تخفیفات بزرگی که در شهرداری و شورا انجام می شود آگاه کرد و در جریان گذاشت.

*وی در ارتباط با پرونده ملك نیروی انتظامی كه در آن تغییر كاربری ملك مزبور درخواست شده بود، افزود: در این پرونده قرار بود حدود ۱۶ هزار مترمربع زمین نیروی انتظامی تغییر كاربری یابد و در حالی كه این تغییر كاربری از نظامی به تجاری حدود ۲۳ میلیارد تومان ارزش افزوده برای ملك ایجاد می كرد، نیروی انتظامی تقاضای تغییر كاربری بدون پرداخت وجه را داشت كه در شورا مطرح شد و جز بنده وآقایان مدینه و نقیبی مابقی اعضا موافق بودند .

*آقامیری اظهار داشت: استدلال ما برای مخالفت این بود كه طبق قانون برای انتقال پادگان و سایر اماكن نظامی، سهم شهرداری ۴۰ درصد و سهم وزارت دفاع ۶۰ درصد می باشد و شهرداری یا باید سهم خود را تملك كند یا معوض بدهد و از طرفی در تبصره های قانون مزبور آمده كه شهرداری ها فقط حق دارند كاربری های مورد نیاز را تامین كنند، حال سوال ما این است كه ساری چه كاربری هایی را كم دارد ؟ تجاری یا فضای سبز یا فضاهای فرهنگی و ورزشی؟

*وی در ادامه به برخی تخفیفات غیر قانونی میلیاردی شهرداری اشاره و تصریح کرد: قبلا پروژه تجاری مفیدی قریب به ۵ میلیارد تخفیف گرفت و به این پروژه كه در ۵۰ متری میدان ساعت قرار دارد، هم در محاسبه جریمه و هم در نحوه تهاتر مساعدت شد و حال ظاهرا بیماری لابی تخفیف پروژه مفیدی به پروژه تجاری والاتبار در ۱۰ متری میدان ساعت هم سرایت كرده، در حالی كه مالك خلاف مفاد پروانه اقدام به ساخت واحدهای تجاری شامل بیش از یك صد باب مغازه بدون پارکینگ كرده و اكنون از جریمه ۱۰ میلیاردی اش تقاضای ۳ میلیارد تخفیف دارد كه باز هم بنده و آقای زلیكانی با این امر مخالفت كردیم .

&&&باقری:

* باقری گفت:حضور خبرنگاران در جلسه یك عیب دارد و آن این است كه ما در حضور آن ها نقش بازی می كنیم و این درست نیس و در جلساتی که رسانه ها حضور ندارند مسائل به صورت دیگری بیان و پیگیری می شود.

*وی با انتقاد از برخی سیاست های یك بام و دو هوای اعضای شورا افزود:اگر دلسوز شهر و شهروندان هستیم این دلسوزی باید واقعی و همیشگی باشد به عنوام مثال در دو هفته قبل میلیارد ها تومان زمین كمربندی را برای ساخت بیمارستان به دانشگاه آزاد واگذار كردیم و استدلال ما هم تامین رفاه مردم بود و بنده  هم از موافقان طرح بودم  اما در مقابل، بیمارستانی را كه مركز رادیوتراپی قطب سرطان كشور می باشد ،2 تا 3 میلیارد جریمه می كنیم و جریمه اش را هم با ضریب تجاری محاسبه می كنیم كه بالاترین  ضریب است  و اینجا دیگر رفاه مردم فراموش می شود که این یك بام و دو هوا برای شورا شرم آور است .

&&&ذلیکانی:

*متاسفانه رییس شورا اجازه نمی دهد که مشکلات در جلساتی که رسانه ها حضور دارند چالشی و کارشناسی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود اما زمانی که رسانه ها حضور ندارند مسائل شهری به چالش کشیده می شود.

*در مورد مصوبه زمین مورد نظر نیروی انتظامی با استدلال رای مثبت داده ام که در صورت نیاز اسناد آن را در اختیار دیگران قرار می دهم.

*دلیل برخی از تخفیف‌ها در عوارض را نمی‌دانم و باید بپذیریم در این زمینه اعمال سلیقه می‌شود اما شهردار هم باید در جلسه حضور داشته باشد و به این ادعاها پاسخ دهد.

&&&شعبانی:

*از رسانه ها انتظار دارم خبرها را گزینشی منتشر نکنند.

&&&سید محمد جعفری:

*رئیس كمیسیون طرح و برنامه شورا در سخنانی با بیان اینكه مساله ریل آهن در همه جای دنیا وجود دارد  افزود: اگر مدیریت شهری درست اعمال نشود ، باعث شكاف فرهنگی و عمرانی بین مناطق شهر خواهد شد اما اگر خوب مدیریت شود اتفاقا فضاهای جذابی ایجاد خواهد شد كه این مشكل را پوشش می دهد .

*جعفری به طرح ممیزی كه در حال اجرا است اشاره كرد و گفت : در جلسه اخیر بررسی از روند اجرای طرح داشتیم كه مشخص شد اطلاعات اخذ شده از املاك كامل نیست در حالی كه  با اطلاعات ناقص نمی توان تصمیم درستی اتخاذ كرد .

*وی با تاكید بر ضرورت اصلاح شیوه اخذ اطلاعات املاك ، افزود : در برخی مناطق كه سطح تخلفات  زیاد است حتما باید برداشت درستی از املاك صورت گیرد .
*جعفری خواستار اعمال یك فاصله زمانی دو سه ماهه از زمان برداشت اطلاعات تا انعكاس به كمیسیون ماده صد شد و گفت : شتاب در این كار بر روند مشاركت مردم اثر منفی می گذارد.

&&&پیوندی:

*ما اعضای شورا منتخب مردم ساری هستیم نه فقط منتخب اهالی محله  خودمان و لذا باید همه جای شهر را در برنامه های خود لحاظ كنیم به ویژه لازم است هر چند وقت یك بار سری به  كوچه پس كوچه های مناطق حاشیه ای شهر بزنیم و ببینیم که چقدر پای ما در گل و لای فرو می رود.

*پیوندی از گران پاشا سوال كرد:ساختمان ایستگاه راه آهن هویت شهر ساری می باشد،لطفا توضیح دهید مدیریت راه آهن در صورت جابجایی ریل برای حفظ این ساختمان چه برنامه ای دارد؟

&&&عباس رشیدی(معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری):

*در بحث هدایت آب های سطحی ،در چند محور این برنامه را شروع به اجرا نموده ایم که مهمترین قسمت آن در حاشیه حریم ریل راه آهن به سمت شمال می باشد.

*کانال باکسی 2 در 2 با همکاری راه آهن انجام شد.

&&&حاشیه های غیر خبری:

*پس از چند هفته که جلسات شورای شهر بدون حضور رسانه ها برگزار شده بود،جلسه این هفته شورا به صورت علنی برگزار شد.

*گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال مهمان این جلسه شورای شهر ساری بود.

*برای اولین بار عباس رشیدی معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری به نمایندگی از سوی عبوری در جلسه شورا شرکت کرد.

*عبوری و محمدی کیادهی ،پیری و یوسفی به علت حضور در مراسم دفن و ختم مرحوم آیت الله شجاعی در کیاسر حضور داشته و غایبان این جلسه بوده اند.

*اعضای حاضر در جلسه به انتقاد احمدی مبنی بر اینکه بایستی مسئولان بسیج در این جلسه دعوت می شدند عکس العمل نشان داده و اعلام نموده اند ما همه بسیجی می باشیم و شمشیربند ،سردار بسیجی می باشد و لازم نبود حتما مسئولان بسیج حضور یابند.

*نقیبی به علت بیماری همسرش ،امشب نتوانست در جلسه شورا حضور یابد.

*جلسه شورا با قرائت قرآن توسط شعبانی آغاز شد.

*پیوندی در اظهار نظری در مورد سخنان آقامیری در مورد پروژه والاتبار اظهار داشت:باید پروژه دنیای آرزو نیز مورد بررسی قرار  گیرد که آقامیری اعلام کرد که حاضر است تا در حضور رسانه ها این موضوع را به صورت علنی مورد مناظره قرار دهد.

*گران پاشا مدیر کل راه آهن در ساعت 16 و 40 دقیقه وارد جلسه شورای شهر شد.

*نجاریان در مورد نامه اسلامی (ساری شناس) توضیحاتی به اعضای شورا ارائه نمود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • دانشجو
    سه شنبه 4 آذر 1393-9:39


    نه برادر كي گفته رسانه ها خبر ها رو گزينشي منتشر مي كنند ، شماها توي شواري شهر توي سر و كله هم نزنيد و بشينيد به درد دل مردم گوش بديد و سعي در حل مشكلات كنيد اونوقت ببيند كدوم رسانه گزينشي عمل ميكنه، اگرم گزينشي عمل شده خودتون باعثش شديد. خوب ما مردم هم بايد بدونيم كه به چه كساني اعتماد كرديم يا نه.
    ولي چه عجب ايندفه جنگي به پا نشد يا شد و غير علني بود و كسي نفهميد..........