آخرین عناوین

دوشنبه 3 آذر 1393-21:59 کد خبر:4210

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران خبر داد:

تعیین دو فرماندار برای فرمانداری های دارای سرپرست/افزایش تعداد نمایندگان مجلس مازندران

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به تعیین تکلیف دو فرمانداری ویژه استان در آینده نزدیک، گفت: شهرستان جدیدی در دولت فعلی در استان تاسیس نمی‌شود.


به گزارش خزرخبر،حسین حسن نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: براساس اصل 64 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ده سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آنها حداکثر 20 نفر نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود.

وی افزود: تاکنون اختصاص یک سهمیه به مازندران قطعی شده اما به کدام حوزه انتخابه تخصیص داده خواهد شد تا کنون مشخص نیست اگرچه اولویت مهم در تخصیص سهمیه افزایش تعداد نمایندگان یک حوزه انتخابیه و یا تقکیک حوزه انتخابیه ای که از چند شهر تشکیل شده است شاخص جمعیتی بوده اما مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه مجلس شورای اسلامی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، پیرامون تغییرات احتمالی در حوزه فرمانداران استان گفت: دو فرمانداری در مازندران به شکل سرپرستی اداره می شود که به زودی برای آنان تعیین تکلیف می‌شود.

حسن نژاد درباره تغییرات جغرافیای سیاسی مازندران بیان کرد: در دولت یازدهم هیچ پیشنهادی برای تشکیل شهرستان جدید وجود ندارد اگرچه در دولت پیشین پیشنهاد تشکیل شهرستان رویان وجود داشته است.

وی گفت: در حال حاضر برنامه و پیشنهادی برای تاسیس شهرستان جدید وجود ندارد و بر تعداد شهرستان های مازندران افزوده نخواده شد.

مازندران دارای 22 شهرستان و سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :