آخرین عناوین

دوشنبه 3 آذر 1393-22:32 کد خبر:4211

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده اند:

ارائه کلیه داروهای شیمی درمانی در تمامی بیمارستان ها/جذب پزشکان بیکار در طرح پزشک خانواده

ارائه کلیه داروهای شیمی درمانی در تمامی بیمارستان ها/جذب پزشکان بیکار در طرح پزشک خانواده/سختی آب شرب مشکل درمانی ایجاد نمی کند/اشکالات موجود را قبول داریم/امکانات کم علت مشکلات اورژانسی


به گزارش خزرخبر، قاسم جان‌بابایی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در حوزه طرح تحول سلامت در استان اظهار داشت: این طرح با هدف کاهش هزینه پرداختی مردم در بیمارستان برای بیماران بستری شروع شد و هدف از اجرای این طرح کاهش پرداختی مردم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی استان اشاره کرد و گفت: در بیمارستان خصوصی زایمان طبیعی افزایش پیدا نکرد و این موضوع در رتبه‌بندی بیمارستان‌ها تاثیرگذار است.

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده درباره کیفیت بخشی به هتلینگ بیمارستان‌ها اظهار داشت: اقداماتی در این زمینه در برنامه کاری قرار گرفت که میزان شکایت در این بخش تا حدودی کم شد.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: یکی از دلائل رضایت‌مندی مردم در بیمارستان‌های خصوصی مربوط به هتلینگ این بیمارستان‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره بکار گیری پزشک مقیم در بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پزشک مقیم به‌کارگیری می‌شود.

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده برای تامین دارو شیمی درمانی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: هیچ بیماری برای داروی شیمی درمانی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شود و همه داروهای مصرف بیمارستان توسط مرکز درمانی تامین می‌شود.

وی درباره تامین ملزومات بیماران قلبی در استان گفت: همه ملزومات اتاق عمل جراحی قلب در بیمارستان تامین می‌شود و نسبت به قبل از جهت پرداختی به نفع مردم اقدامات خوبی انجام شد.

جان بابایی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی خبر داد و گفت: خدمات دندان‌پزشکی برای افراد زیر 14 سال در برنامه کاری قرار می‌گیرد و در 6 شهر استان کلینیک دندان‌پزشکی راه‌اندازی شد که کاملا دولتی است و در شهرهای ساری، آمل، تنکابن، نوشهر، بهشهر و قائمشهر این مراکز در حال خدمات‌دهی به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره جلوگیری از دریافت زیرمیزی‎بگیری اظهار داشت: موردی از بابت زیر‌میزی‌بگیری در زمان اجرای طرح مبارزه با زیرمیزی‌بگیری پزشکان در استان نداشتیم.

این مسئول بیان داشت: بیماران موارد دریافت زیرمیزی را به شماره 1690 اعلام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: پزشکی که اقدام به دریافت زیرمیزی کند در هیچ جای کشور اجازه طبابت داده نمی‌شود و از زمان اجرای این طرح تاکنون مواردی به دانشگاه اعلام نشد.

در ادامه این نشست علیرضا مردانشاهی معاون درمان این دانشگاه با اشاره به هزینه بالای درمانی بیمارستان صعب‌العلاج به‌ویژه در زمینه دارو، اظهار داشت: دولت برای تهیه دارو این بیماران اعتبار مناسبی در نظر گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مشکلات اورژانس پیش‌بیمارستانی مازندران را قبول داریم و تلاش برای رفع مشکل در برنامه کاری ما قرار دارد.

وی درباره مشکلات اورژانس مازندران، بیان داشت: مشکلات اورژانس مازندران را قبول داریم و در این زمینه محدودیت‌های نیز داریم.

این مسئول درباره وجود تعرفه‌های متعدد، ادامه داد: نظام پزشکی برای رفع این مشکل کتاب تعرفه را معرفی کرد که هر فردی خارج از تعرفه در بیمارستان‌ها رقمی پرداخت کرد می‌تواند با استفاده از سامانه موارد را اعلام کند.

وی اضافه کرد: دو هفته پس از دریافت اعلام شکایت موارد به فرد شاکی اطلاع داده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره ارائه خدمات پزشکی به مسابقات کشتی، گفت: مسابقات کشتی جام جهانی حساس و مهم است و مکان برگزاری مسابقات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان است، برای درمان در این منطقه مشکلی وجود ندارد ولی بستر منطقه برای ارائه خدمات پزشکی باید فراهم باشد.

رئیس مرکز بهداشت مازندران گفت: مهم‌ترین مواردی که درباره آب شرب مازندران مطرح است بحث سختی آب است و سختی آب مشکل درمانی ایجاد نمی‌کند.

محسن اعرابی نیز در این نشست درباره آلودگی آب دریای خزر، اظهار داشت: با بازرسی که از شناگاه‌های مازندران انجام شد کمتر از یک ششم شناگاه‌های استان آلودگی میکروبی دارند.

وی درباره کیفیت مواد غذایی استان، گفت: مواد غذایی که در کارخانه تولید می‌شود مسیر کنترل کیفی را طی می‌کند و نظارت این بخش برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس مرکز بهداشت مازندران درباره نظارت بر مواد خام، تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر مواد خام بر عهده اداره کل دامپزشکی است.

این مسئول درباره مشکل آب شرب ساری و مازندران، افزود: مهم‌ترین موضوعی که درباره آب ساری مطرح است سختی بالای آب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: سختی آب مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و املاحی دارد که بر کاهش سلامتی افراد تاثیر ندارد.

وی اضافه کرد: نظارت بر کیفیت آب برعهده معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی است و بر کلرسنجی آب نظارت مدام انجام می‌شود که در بیش از 90 درصد بازرسی‌ها مشکل مشاهده نشد.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر سلامت آب در روستاها و شهرها انجام می‌شود که در بازرسی انجام شده در 98 درصد مناطق شهری مشکلی وجود نداشت و در مناطق روستایی 9 درصد آزمایشات میکروبی مثبت بود که در برنامه ششم مسئولان آبفار اعلام کردند که این موارد رفع می‌شود.

اعرابی درباره اجرای پزشک خانواده شهری در مازندران نیز گفت: آسیب‌شناسی از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده شهری انجام شد و در یک سال گذشته برخی از مشکلات اجرای این طرح در حال رفع است و برای اجرای کردن کامل این طرح نیاز به زمان داریم.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بیش از 60 پزشک در مناطق روستایی جذب کردیم و هر پزشک عمومی دارای مجوز نیز می‌تواند برای فعالیت برای جذب به دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تامین دارو در مراکز بهداشتی درمانی، اظهار داشت: اقلام کمبود دارویی در مراکز بهداشتی درمانی رفع شد و مشکلی از بابت کمبود دارو در مراکز بهداشتی درمانی نداریم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست گفت: مقدمات جذب پرسنل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

محمد پنبه‌چی درباره اعتبار اختصاص داده شده به خانه بهداشت، اظهار داشت: تنها دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم که 150 خانه بهداشت را به تصویب رسانده که در مرحله ساخت قرار دارد.

وی تصریح کرد: این مراکز با اعتبار دریافتی به مرحله ساخت رسید و تا 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تربیت بهورز داشتیم، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده 200 بهورز جذب و در حال آموزش برای جذب هستند.

پنبه‌چی درباره مشکل ساخت و ساز اورژانس بیمارستان قلب ساری، گفت: از محل اعتبار ماده 180 یکی از نمایندگان مجلس یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داد که اورژانس این بیمارستان در حال بهسازی است که تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول بیان داشت: برای کمک به حوزه درمان خبرنگاران از مسئولان فرمانداری در استان میزان اعتبار اختصاص داده به حوزه درمان از محل اعتبارات استانی و شهرستانی را مطالبه کنند.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کمبود نیروی انسانی، اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبار امکان جذب نیروی انسانی وجود ندارد و باید تلاش کنیم که با ظرفیت موجود مشکلات نیروی انسانی رفع شود.

وی اضافه کرد: برای جبران کمبود در حوزه پرستاری آزمون جذب پرستار برگزار شد و به‌زودی این افراد به بدنه درمانی دانشگاه اضافه می‌شوند.

پنبه‌چی درباره اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های دولتی مازندران، گفت: برای افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها 25 درصد این اعتبار تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود عدم تخصیص اعتبار فرایند ساماندهی هتلینگ بیمارستان متوقف نشد و با جابجایی منابع تلاش داریم که هتلینگ بیمارستانی انجام شود.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره برخی نارسایی‌های خدماتی در بیمارستان امام ساری، گفت: میزان مراجعات به این بیمارستان بسیار زیاد است که با توجه به قدیمی بودن این بیمارستان برای بهسازی این مرکز درمانی با مشکلاتی نیز مواجه هستیم و تلاش ما بر این است که با وجود کمبود منابع بحث هتلینگ بیمارستان‌ها با تاخیر مواجه نشود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • *
    سه شنبه 4 آذر 1393-9:26


    با اين حرفايي كه زديد امكانش هست روزي برسه كه ما هيچ مشكلي براي درمان و تهيه دارو نداشته باشيم يا اينكه رويايي بيش نيست.