آخرین عناوین

چهارشنبه 5 آذر 1393-8:31 کد خبر:4218

برای اولین بار در دولت تدبیر و امید انجام شد:

انتصاب یک زن به سمت رئیس اداره سیاسی فرمانداری در مازندران

برای اولین بار در دولت تدبیر و امید، یک زن به عنوان رئیس اداره سیاسی فرمانداری در مازنداران منصوب شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از اصلاح نیوز، نگاهی به ترکیب جمعیت، فارغ التحصیلان و نیروهای متخصص و کارآمد کشور نشان می دهد زنان می توانند نقش عمده ای را در توسعه پایدار ایفا کنند و دولت تدبیر و امید با رعایت اصل شایسته سالاری بدون تبعیض بر آن است تا از استعدادها و ظرفیت های زنان جامعه در حوزه های مختلف مدیریتی استفاده کند.
در کنار نیروی انسانی متخصص و کارآمد زن در کشور، زنان از قومیت های مختلف پا به پای مردان ، سهمی بالایی در توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران داشته اند و از بدو انقلاب تا کنون نیز حماسه های فراوانی خلق کرده ند.
رییس جمهوری در دوران تبلیغات انتخاباتی اش بارها عنوان کرد که در دولت خود تقویت جایگاه زنان و نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مدنظر است. اینکه زنان بخواهند در خانه یا بیرون از خانه کار کنند اساس این گفتار ناپسند است چرا که انتخاب با خود آنان است و زنان برای برگزیدن نقش خود نیازی به قیم ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در پنج سال گذشته، 23 درصد از حضور زنان شاغل کاسته شده است، باید نسبت اشتغال زنان با نسبت اشتغال به تحصیل آنها برابری کند و در دولت آینده این نسبت نزدیک می شود.
وی ادامه داد: موضوع زنان باید مورد توجه قرار گیرد، زن در یک جامعه فعال است و کار می کند اما در عین حال کاری برابر انجام می دهد و حقوقش متفاوت است.
رییس دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود با تاکید بر نقش زنان در عرصه های مدیریتی کشور، معاون رییس جمهوری در امور حقوقی ومعاون زنان و امور خانواده و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست را از زنان انتخاب کرد.
یکی از پرمسوولیت ترین وزارتخانه های قوه مجریه ، وزارت کشور است چرا که به غیر از توجه به موضوعات سیاسی باید مقوله های اجتماعی، استانی ، اقتصادی و فرهنگی نیز توجه داشته باشد.
وزارت کشور با داشتن زیر مجموعه های استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها کارهای سنگین تمام مناطق را به دوش می کشد و این تقسیم بندی را در هر نقطه به عهده تیم مدیریتی قابل اطمینان واگذار کرده است.
توجه به توانمندی زنان در بخش های مختلف مدیریتی شهرستان ها از انتصاب معاون استاندار  فرماندار و بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت در استان های مختلف کلید خورده است.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، توجه به توسعه یافتگی یکی از ملزومات دولت به حساب آمد که وزیر کشور بر آن تاکید کرد.
برای نخستین بار در یک فاصله زمانی کوتاه و بعد از دیدار زنان نواندیش مازنی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده این بارقه امید در مازندران بوجود آمد وبرای اولین بار یک زن به عنوان رییس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری نوشهر منصوب شد.
 خانم مولود نادری  با داشتن مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی از سوی استانداری مازندران به عنوان رییس اداره سیاسی فرمانداری نوشهر منصوب شد .وی قبل از این به عنوان مسوول امور بانوان فرمانداری مشغول به فعالیت بوده است .
خاطرنشان می گردد وی به همراه 51 بانوان فعال سیاسی و اجتماعی درمهر سال 92 در نامه ای به استاندار مازندران، ضمن تبریک به او به خاطر انتصابش، از برنامه های توسعه محور ربیع فلاح در حوزه زنان، اعلام حمایت کردند
این رویکرد نشان می دهد دولت تدبیر و امید برای انتصاب مدیران اجرایی در سطح کشور نگاه جنسیتی ندارد و زنان و مردان شایسته مناصب مختلف می توانند در چرخه مدیریتی به کار گماشته شوند.
وعده های دولتمردان در توجه به زنان کارآمد در حال تحقق است و این انتصابات آغازی برای واگذاری مدیریت های اجرایی به زنان محسوب می شود تا دیگر جایی برای اعمال سیاست های تبعیضی در این عرصه نباشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • جمعه 7 آذر 1393-14:13


    آفرین به زنان پرتلاش و موفق جامعه و امیدواریم در همه صحنه ها موفق وسربلند باشند