آخرین عناوین

پنجشنبه 6 آذر 1393-14:53 کد خبر:4225

وضعیت نامشخص یکی دیگر از صندوق های قرض الحسنه :

تجمع مردم مقابل صندوق قرض‌‌الحسنه اعتماد مهر آریا در ساری

تجمع در برابر صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا که از چند روز قبل آغاز شده بود، امروز با ازدحام بیشتری همراه بود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، این روزها صف‌های شلوغی از مردم مقابل صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا در خیابان سلمان فارسی ساری حضور دارند و همه مشتریان قصد دارند سپرده‌هایشان را از حسابشان برداشت کنند.

پس از درگیری از دو هفته قبل ازدحام جمعیت بسیاری از مردم مقابل صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا شاهد هستیم و همه مشتریان قصد برداشت سپرده‌های خود را دارند.

از تاریخ 24 آبان ماه امسال پس از درگیری یکی از مشتریان برای دریافت وام ازدحام جمعیت در این مکان شده و کسی پاسخگوی سئوالات مردم نیست.

درون صندوق بنری مبنی بر ادغام این صندوق با یکی از موسسات مالی و اعتباری نصب شده و بر اساس شنیده‌ها تاکنون هیچ موسسه‌ای با این موضوع موافقت نکرده‌‌است.

صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا وام با بهره پایین چهار درصد پس از مدت چهار ماه از سپرده‌گذاری در اختیار مردم قرار داده که احتمالا به دلیل دریافت همین سود کم نیز نتوانسته از نظر مالی پاسخگو باشد و به تعطیلی کشیده شده‌ است.

در حال حاضر بازار شایعات گرم است و بر اساس شنیده‌ها گفته شده مدیر صندوق سپرده خود را به سرمایه‌گذار دیگری بازخرید کرده‌ است و کسی پاسخگوی مردم نیست.

هنوز از سوی نهاد یا فردی به سپرده‌گذاران اطمینان داده نشده که کار از طریق قانون دنبال می‌شود تا آنان مجبور نباشند کار و زندگی خود را‌‌ رها کرده و وقت‌شان برای ساعت‌ها و شاید روز‌ها گرفته شود.

اما سئوال این است اگر این صندوق مشکل داشته چرا از سال‌های قبل در حال فعالیت بوده و وام‌های بسیاری با سود پایین در اختیار افراد قرار داده‌ است با توجه به این مشکل تکلیف سپرده‌های مردم چه خواهد شد بسیاری از مردم از نان شب خود گذشتند تا توانستند این سپرده را جمع‌آوری کرده و به امید سرپناه و اخذ وام روی این صندوق حساب باز کردند.

لازم به ذکر است مدیر صندوق قرض‌الحسنه ‌اعتماد مهر آریا بازنشسته سیستم بانکی است و همین موضوع سبب جلب اعتماد بسیاری افراد شده‌ است.

همچنین براساس گفته‌های کارکنان صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا ‌در هر شهری به‌صورت تک شعبه درحال فعالیت بوده و دارای 8 هزار مشتری در کشور است.

خبرنگار فارس با پیگیری انجام شده از چند روز قبل آخرین وضعیت صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا را از دفتر نظارت و ارزیابی بانک مرکزی جویا شده و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • خ
    يکشنبه 5 بهمن 1393-12:56


    لعنت ا... علی القوم الظالمین. من بیمار بیمارستانی داشتم اما دریغ از یک ریال پرداخت پول از جانب این صندوق ورشکسته. نفرین خدا بر شما. لعن خدا بر شما.

    • موسسه
      جمعه 7 آذر 1393-13:43


      فکر کنم اوضاع همیجور پیش بره مردم باید برای حفظ اموال و داراییشون مث عصر حجر عمل کنن و پولاشونو یا توی متکا قایم کنن ویا زیر خاک پنهان کنن و اینجوری خیالشون راحت تره تا اینکه توی این موسسات پس انداز کنن و بشه قضیه قرض الپسنده تا قرض الحسنه البته اینبار برعکس موسسه پس نمیده تا مردم