آخرین عناوین

يکشنبه 9 آذر 1393-23:1 کد خبر:4235

در شورای شهر ساری چه گذشت؟؟!!

انتقاد تمامی اعضای شورای شهر ساری از سازمان مدیریت پسماند

مدیرعامل پسماند ساری مناسب این سازمان نیست/موارد مشکوکی در بحث قرارداد بیمه شهرداری وجود دارد/دست های پنهانی در شهرداری وجود دارد/پسماند نیاز به مدیریت یکپارچه دارد/عدم پرداخت حقوق 4 ماه کارگران واحد پسماند/بکارگیری نیروهای رفت و روب پسماند در امور اداری


به گزارش خزرخبر،جلسه این هفته شورای شهر ساری به صورت علنی و با حضور رسانه ها برگزار شد که مهمترین مطالب و حاشیه های این جلسه را منتشر می کنیم.

***مهمترین اظهارات اعضای شورا:

***شمشیربند:

*اعضای شورا اگر به ارباب رجوعی وقت دیدار در شورا را وعده می دهند خودشان هم در همان زمان مقرر در شورا حضور یابند تا باعث سرگردانی ارباب رجوع نشود.

*قرار شد تا کلیه اعضای شورا هر ماه در محلات و نقاط مختلف شهر حاضر شده و با مردم آن منطقه ملاقات حضوری صورت گیرد.

*اظهارات هر یک از اعضای شورا در جلسات شورا شخصی بوده و نباید از سوی همه اعضای شورا بیان شود و رسانه ها و مردم بدانند که اعضای شورا برای آنها نقش بازی نمی کنند.

***پیری:

*مطالبی که اعلام می کنم ممکن است به صورت کلی بوده و فقط مربوط به عملکرد مدیر عامل فعلی سازمان پسماند نمی باشد.

*مدیر عامل پسماند از برنامه های خود جهت رسیدن به اهداف سازمان و همچنین عملکرد و برنامه ریزی های خود هیچ مطلبی بیان نکرد.

*اگر سازمان پسماند بتواند حداقل مدیریت تفکیک زباله را به درستی پیگیری و اجرا نماید می توان از هر نظر کارهای بسیار خوبی انجام داد که متاسفانه این موضوع انجام نمی شود.

*در زمان تصویب بودجه  94،سازمان پسماند باید به سراغ تجهیز سازمان رفته و برنامه های استراتژیک ارائه دهد.

*در حوزه مرکزی شهر وضعیت نادرست شستشوی مخازن باعث نارضایتی شدید و گلایه های زیاد مردم و بازاریان شده است که در حال آسیب رساندن به شهر است.

*مردم منطقه 3 ساری از وضعیت رفت و روب که در حوزه فعالیت سازمان پسماند است گلایه های زیادی دارند.

*سازمان پسماند در منطقه 3 هیچ فعالیت صورت نداده است.

*فرهنگ سازی درستی از سوی سازمان پسماند صورت نگرفته و در نتیجه نباید از مردم انتظار همکاری داشته باشیم که در این مورد می توان از فرهنگ سازی در حوزه دانش آموزان شروع کرد.

***باقری:

*به علت چند دستگی و هماهنگ نبودن نیروهای رفت و روب با نیروهای حمل زباله و همچنین ناظرین آنها،فعالیت سازمان پسماند از حد ایده آل پایین تر آمده است.

***سید محمد جعفری:

*بارها اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم که مدیریت پسماند باید یکپارچه و متمرکز شود اما معلوم نیست چرا و به چه دلیل این موضوع انجام نمی شود.

*بسیاری از فعالیت های سازمان پسماند را برخی از معاونت ها و مدیریت های شهرداری در حال انجام می دهند و مشخص نیست که چرا سازمان پسماند در انجام وظایف خود کوتاهی می کند؟

*سازمان پسماند نقش خود را به خوبی ایفا نمی کند.

*در سفر به چین و بازدید از واحدهای مختلف حوزه پسماند ،هیچ نماینده ای از سازمان پسماند حضور نداشت.

*به علت آنکه سازمان پسماند برنامه ریزی شده عمل نمی کند در نتیجه از مکان هایی که در حال ساخت و ساز بوده و نخاله های ساختمانی در آن مکان ها جمع می شود بی اطلاع می باشد که نارضایتی هایی بوجود می آید.

*سازمان پسماند در بحث فرهنگ سازی و اجرایی بسیار ضعیف عمل کرده به طوری که بسیاری از مسئولین و مردم از طرح جدا سازی از مبدا زباله ها اطلاعی ندارند.

*شهرداری در بسیاری از موارد از واگذاری فعالیت های حوزه پسماند به این سازمان کوتاهی می کند.

*چرا سازمان پسماند طرح تفکیک زباله از مبدا را در دست اقدام دارد زمانی که کارخانه مخلوط سوز همه زباله ها را می سوزاند که نتیجه این کار،یک کار معکوس می باشد.

*پسماندهای روستاها که در مبادی شهر تخلیه می شوند باید با هماهنگی بخشداری ها و دهیاری ها ،ساماندهی و جمع آوری گردند.

***ذلیکانی:

*سازمان پسماند نقشه راه و طرح جامع ندارد.

*گزینه اجرایی کردن مخلوط سوز به ما تحمیل شده است.

*اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران موظف است طرح مدیریت پسماند را برای همه شهرها بروز کند.

***یوسفی:

*خطایی در شورای شهر وجود دارد که در پسماند هم ملاحظه می شود و آن مشکل،نظام مصلحتی است که در کار مدیر عامل پسماند هم وجود دارد.

*مدیر عامل سازمان پسماند گزارش کاملی ارائه نکرد.

*مدت 4 ماه می باشد که هزینه لباس و .... گروهی از کارگران پسماند توسط یکی از پیمانکاران پرداخت نشده که باید بررسی شود تا حق کارگران ضایع نشود.

*کارگران حمل زباله و کارگران رفت و روب باید آموزش هایی را جهت عدم سلب آرامش مردم ببینند.

***احمدی:

*شهردار باید همانند دیگر پروژه ها شخصا در حوزه پسماند ورود کند.

*اراده جدی در شهرداری برای حل مشکل پسماند وجود ندارد.

***پیوندی:

*در ابتدای ورودی شهر ساری سکوهای زباله قرار دارد که صحنه خوبی نیست که باید با جانمایی های لازم نسبت به رفع این معضل اقدام شود.

*متاسفانه شستشوی مخازن زباله انجام نمی شود.

*اقدامات سازمان پسماند در مورد انتقال شبکه فاضلاب چه می باشد.

***آقامیری:

*از رییس شورا به علت دعوت از مدیران عامل سازمان ها تشکر می کنیم اما مسئله ای که وجود دارد این است که اگر صحبت کنیم داستانی خاص بوجود می آید و اگر هم صحبت نکنیم باز هم داستانی دیگر بوجود می آید.

*از آنجاییکه کسی وجود ندارد تا به سوالاتم جواب داده و پیگیر مسائل مطرح شده باشد از خدا میخواهم تا امشب مرا خواب نما کرده تا بتوانم پاسخ سوالاتم رو بگیرم.

*یک شخص مسئول به سوالاتم پاسخ دهد(1-مقدار عوارض دریافتی چقدر است؟ 2- بازرس سازمان پسماند جه کسی است؟3- پسماند چه مقدار از شهرداری مطالبه دارد؟4- چه میزان از بودجه 17 میلیاردی پسماند محقق شد؟5- آیا جلسات شورای پسماند تشکیل می شود؟خروجی آن چرا اعلام نمی شود؟ و   ...)

*بیش از 300 نفر نیرو جهت امور رفت و روب جذب شده اما در سازمان ها و شهرداری های مناطق بکار گیری شده اند که این نیروها با کت و شلوار و ظواهر اداری مشغول انجام امورات اداری می باشند در صورتی که در برخی از مناطق سطح شهر رفت و روب ها هفته ای یکبار انجام می شود.

*همزمان با احداث نیروگاه زباله سوز در تهران،در ساری و نوشهر هم این احداث آغاز شد و در تهران به مرحله بهره برداری رسید اما در ساری در مراحل آغازین متوقف شد.

*در سال 89 و همچنین سال قبل هم اعلام کرده ام و تذکر داده ام که قراردادی 10 میلیارد تومانی را تمدید کرده اند اما مسائل و تشریفات اداری آن انجام نشد که امیدوارم قبل از آنکه سازمان ها و نهادهای امنیتی و نظارتی وارد شوند در این مورد اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

*وقتی اعضای شورای شهر از این قرارداد مطلع نیستند پس باید ....!!!

*اینقدر تاکید نکنید که شهردار کاری 2 ساله را 2 ماهه انجام داد زیرا ممکن است عواقب بعدی خاصی و نادرستی داشته باشد همانطور که در زمان احمدی نژاد کارهایی اینچنینی انجام می شد اما در کمترین زمان از بین می رفت و یا نواقص بزرگ آنها مشاهده می شد.

***نجاریان:

*سازمان پسماند، شهرداری را در جریان بسیاری از فعالیت های قرار نمی دهد.

*عوارض حمل زباله در مناطق 3 گانه ساری یکسان نمی باشد که این موضوع جای سوال دارد.

*به علت عدم مدیریت درست،جمع آوری زباله ها در نیمه های شب انجام می شود که باعث سلب آرامش مردم شده که سازمان پسماند باید جوابگو باشد.

*سازمان پسماند در بحث فرهنگ سازی ضعیف عمل نموده است.

***نقیبی:

*در زمان تصویب بودجه همه اعضا اظهار نظر می کنند اما بعد از آن موضوعات را رها می کنیم.

*دعوت از برخی مدیران عامل سازمان ها به جز اذیت کردن خودمان و مدیران عامل چیزی ندارد زیرا شهرداری مستقلا فعالیت می کند و پروژه ها را به پیمانکاران واگذار می کند.

*نمی توان به راحتی بسیاری از مسائل را بازگو کرد زیرا دست هایی پنهان در شهرداری وجود دارند که حاضر نمی باشند تا پروژه ها به سازمان ها واگذار شوند و این معضل دلیلی ندارد مگر اینکه منافع مالی برخی در خطر باشد.

&&&حاشیه های خزرخبر از جلسه این هفته شورای شهر ساری:

*جلسه این هفته شورا مانند همیشه با تاخیر 10 دقیقه ای و با قرائت قرآن توسط احمدی نایب رییس شورا آغاز شد.

*بصیرت مسئول امور قراردادهای شهرداری،قانعی مدیرعامل پسماند مهمانان جلسه امشب بوده اند.

*محمدی کیادهی امشب هم مانند بسیاری دیگر از جلسات شورا در جلسه حضور یافت.

*مدیر عامل پسماند با پخش کلیپی در خصوص عملکرد سازمان متبوع خود توضیحاتی ارائه نمود.

*ذلیکانی در آغاز نطق خود اعلام کرد که با مساعدت رییس شورا زمینه حضور رسانه ها در تمام جلسات شورا مخصوصا جلسات فنی و چالشی فراهم شده که باید این موضوع را به فال نیک بگیریم.

*یوسفی چند بار به شمشیربند به علت رعایت نکردن زمان های داده شده به هر یک از اعضا و رعایت نکردن تساوی و عدالت جهت نطق اعتراض کرد.

*قانعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ساری در اواسط جلسه شورا،جلسه را ترک نمود که باعث تعجب حضار شد اما احمدی نایب رییس شورا اعلام نمود که قانعی چون جانباز شیمیایی می باشد جهت مصرف دارو و خوردن قرص جلسه را ترک نمود که در این هنگام شمشیربند رییس شورای شهر ساری اعلام نمود که اگر قانعی جانباز شیمیایی می باشد پس برای مدیریت این سازمان مناسب نمی باشد.
*
نقیبی که نماینده شورا در سازمان پسماند می باشد سعی نمود تا با انداختن توپ کم کاری این سازمان به زمین شهرداری،کمی از هجمه های اعضای شورا به مدیر عامل سازمان پسماند را کم کند.

*نقیبی گفت:قانعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با دیدن 13 عضو ناظر شورا دچار استرس شده است.

*مهمترین و سوال برانگیزترین قسمت جلسه امشب شورای شهر ساری در مورد تغییر قرار داد بیمه مدنی شهرداری از بیمه آرمان به آسیا بوده  است که مورد اعتراض برخی از اعضای شورا قرار گرفت زیرا برخی اعضای شورا اعتقاد داشته اند که نمایندگی بیمه آسیا مورد معامله، به صاحب امتیازی یکی از اعضای شورا می باشد که چون موافق نظرات شهردار ساری رای داده و می دهد در نتیجه شهردار نیز خواسته تا با این قرارداد دین خود را ادا کند.

*قانعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ساری بدون پاسخ دادن به سوالات اعضای شورا،جلسه را ترک نمود.

*جلسه این هفته شورا در ساعت 18 و 50 دقیقه و با بحث و تبادل نظر در مورد بیمه پیشنهادی شهرداری به پایان رسید.

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • جمعه 14 آذر 1393-17:27


    اقای مهندس نقیبی حقاخوب گفتی وقتی تعدادشوراها زیادبشه وهرکسی واردشورابشه وتخصص این کارراندارد همین مشکلات همچنان ادامه دارد.دوره سوم شورای ساری بهترین دوره بوده ودردوره چهارم بااینکه تعدادشوراهازیادشده مشکلات هم زیادشده وشهردارهم تحرکش کم رنگ شده است.

    • ناشناس
      دوشنبه 10 آذر 1393-11:24


      اصلا توی استان داریم نهادی که ارباب رجوع پاشو اونجا بذاره و کارش بی دردسر و اتلاف وقت راه بیفته و یا اینکه مسئول زودتر از ارباب رجوع توی اون نهاد حاضر باشه..................

      • عرشيا
        دوشنبه 10 آذر 1393-7:58


        برخي مواردي كه اعضاي محترم شوراي شهر بيان كردند درست است چراكه تاكنون تمامي مواردبه سازمان پسماندشهرداري تفويض اختيارنشده است
        ضمنا ازآنجاييكه آقاي قانعي ازمديران متدين وتوانمنداست پيگيراين تفويض اختياراست وراجع به ترك جلسه همانطوركه درخبرآمده نياز ضروري انسان درمواقعي كه مدت جلسه مشخص نيست واعضاي محترم شورا هم (برابرنقل قول خبرفوق)وقت را رعايت نكرده اندترك موقت جلسه وبرگشت سريع به جلسه بي احترامي نيست
        ضمنا اكثر مواردگفته شده به ساختارسازمان مربوطه نه مديريت كه با درايت نيروهاي سازمان اين نواقص بزودي حل ميشودانشاا....