آخرین عناوین

دوشنبه 10 آذر 1393-10:39 کد خبر:4237

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران خبر داد:

قيمت جديد نان در استان مازندران اعلام شد

با وجود افزايش قيمت نان ، دولت همچنان با پرداخت یارانه ، گندم را به قیمت هر کیلو 665 تومان در اختیار کارخانه ها و نانوایی ها قرار می دهد.


به گزارش خزرخبر،احمد مظفري مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران با اعلام اين خبر گفت: در جلسه اي با حضور استاندارمازندران و معاونين استانداري ، فرمانداران ، جمعي از مديران و مسئولان ، رئيس اتاق اصناف مركز استان و رئيس هيئت مديره اتحاديه نانوايان مركز استان قيمت جديد نان در مازندران تعيين شد.

دبير شوراي اطلاع رساني استان افزود: در مدت 30 ماه گذشته  با وجود افزايش دستمزد کارگران ، نرخ انرژی  و حمل و نقل قیمت جدیدی برای آرد و نان تعیین نشده است و اين موضوع مشكلاتي را در زمينه كيفيت نان و ارائه واقعي آن بر اساس وزن اعلام شده بوجود آورد .

مظفري تصريح نمود: بر اساس مصوبه هيئت وزيران كارگروهي در استان به رياست استاندار مازندران مسئوليت تعيين قيمت فروش انواع آرد و نان را بر عهده دارد و اين كارگروه اجازه دارد حداكثر به ميزان 30 درصد جهت جبران تعديل قيمت گندم و افزايش ساير هزينه ها نسبت به تصويب قيمت جديد نان در استان و شهرستانها اقدام نمايد.

وي افزود: به همين منظور جلسه كارگروه برگزار و با مشورت مسئولين شركت كننده در اين كارگروه قيمت جديد نان در مازندران بدين ترتيب اعلام شد:
قيمت نان بربري با وزن چانه 450 گرم 5000 ريال
قيمت تافتون با وزن چانه 280 گرم 3500 ريال
قيمت نان لواش با وزن چانه 170 گرم 2000 ريال
قيمت نان سنگگ با وزن 450 گرم نان 6500 ريال
قيمت نان لواش زنجاني با وزن 120 گرم 1500 ريال

وي گفت: در جلسه كارگروه مقرر شد تا دستگاههاي مسئول و ناظر از جمله بازرسين سازمان صنعت معدن و تجارت و تعزيرات حكومتي و اتحاديه صنف خبازان بر نحوه اجرای تصمیم نظارت نموده تا  تولید کننده ، عرضه كننده و مصرف کننده متضرر نشوند.

مظفري در پايان تاكيد كرد: با وجود افزايش قيمت نان ، دولت همچنان با پرداخت یارانه ، گندم را به قیمت هر کیلو 665 تومان در اختیار کارخانه های آرد سازی و نانوایی ها قرار خواهد داد و پرداخت يارانه توسط دولت همچون گذشته دارد.

قیمت نان بربری ، لواش و سنگک تا پیش از این درساری 350 ، 150 و 500 تومان بوده است، لازم به ذکر است افزایش قیمت نان امروز دوشنبه در نانوائیهای شهر ساری اعمال نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :