آخرین عناوین

پنجشنبه 13 آذر 1393-12:8 کد خبر:4266

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل:

بیمارستان روحانی بابل نیازمند توجه مسئولان است/ آمادگی مسئولان شهری برای همکاری

محمود صادقي گفت: بیمارستان روحانی بابل نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی است.


به‌گزارش خززخبز و به نقل از فارس، محمود صادقی صبح امروز در نخستین نشست مسئولان شهرستانی برای بررسی مشکلات بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با اشاره به اینکه هدف از این نشست ارتباط بیشتر با کسانی است که در جامعه دلسوزانه خدمت می‌کنند ولی بی‌نام  و نشان هستند،اظهار کرد: با وجود خدمات بی‌شائبه‌ای که این بیمارستان به مردم در سطوح مختلف می‌دهد اما مظلوم واقع شده است.

وی افزود: حضور مسئولان در این بیمارستان گام موثری در شناخت خدمات کارکنان این مرکز درمانی است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با انتقاد از افزایش تعداد سزارین در بابل بیان کرد: تعداد سزارین در کشورهای اروپایی 20 درصد است در حالی که  این میزان در ایران به 98 درصد رسیده است و بابل در بدترین شرایط ممکن رتبه نخست سزارین کشور را دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام جدی مسئولان ارشد نظام رفع دغدغه درمانی مردم است و ما نیز به عنوان کارگزاران نظام در همین راستا گام بر می‌داریم، گفت: با اجرای طرح نظام سلامت مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال پیگیری است که برای رفع نیازهای بیمارستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خریداری شد.

صادقی با اشاره به اینکه 95 درصد آزمایش‌ها با کیفیت مطلوب در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل انجام می‌گیرد، گفت: با اجرای مرحله جدید طرح نظام سلامت به مسئله حقوق پزشکان و پرسنل مراکز درمانی توجه شده تا با انگیزه بهتری طرح نظام سلامت اجرا شود.

مرتضی کاردگر اظهار کرد: انسان به عنوان موجودی که خداوند براساس هدفی خاص آن را خلق کرد دارای ارزش است و نباید دغدغه‌ای برای درمان انسان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه حق حیات در اولویت کار قرار دارد، افزود: امروزه جامعه با نابه‌سامانی‌های مختلفی روبرو است که اگر بتوانیم دغدغه درمان را برطرف کنیم زوایای مثبت این امر شامل حال اجتماع می‌شود.

رئیس شورای شهر بابل بیان کرد: خدمات‌رسانی بهینه به مردم وظیفه مسئولان است و فراهم کردن بسترهای لازم برای حل نیازهای مردم در بخش درمانی ضروری است.

کاردگر با اشاره به اینکه اصلاح زیرساخت‌های شهری و ایجاد آرامش روحی و روانی مردم در رأس امور مسئولان شهری است، گفت: با وجودی که شهرداری خدمات ارزنده‌ای در بهبود وضعیت بیمارستان روحانی و دیگر مراکز درمانی داشته اما این آمادگی را برای خدمات بیشتر وجود دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر بابل نیز اظهار کرد وجود دانشگاه علوم پزشکی بابل با داشتن توانمندی‌های ارزنده درمانی و متخصصان برجسته، افتخار استان و شهرستان بابل است.

مرمر فیروزپور بیان کرد: اگرچه طرح سلامت طرح بسیار خوب و ارزنده‌ای در راستای کمک به هزینه درمانی مردم است اما هجمه سنگینی از نظر فعالیت جسمی به کادر درمانی ایجاد می‌کند زیرا به سبب کمبود نیرو، پرسنل درمانی مجاب به خدمت در چند شیفت کاری هستند این درحالی است که هنوز از مزایای متناسب با فعالیت خود،برخوردار نیستند.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا نیازمند راهکار مناسب هستیم،تصریح کرد: ایران با کسب رتبه نخست در بخش سزارین در جهان مطرح است و بابل نیز جزو پنج شهرستان کشور در آمار بالای  سزارین است.

وی با تاکید بر اینکه باید بر روند عملکرد بیمارستان روحانی نظارت کافی  داشت تا راهکار مناسب ارائه داد، اذعان داشت: کارگروه بررسی مشکلات در بیمارستان روحانی بابل تشکیل شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر بابل گفت: جذب بیماران خارجی با وجود ظرفیت موجود این بیمارستان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا ورود این بیماران سبب رونق کسب و کار و ورود ارز خارجی به استان و شهرستان بابل می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :