آخرین عناوین

پنجشنبه 13 آذر 1393-18:25 کد خبر:4269

نقدی بر یک فشار سیاسی ناعادلانه:

انحصارگرایان از قاسمی چه می خواهند/ وقتی تغییرات برای دولت قبل حق بود، اما برای این دولت باندبازی!

گویا آقایان اصولگرا فراموش کرده اند که آموزش و پرورش مازندران پس از انتخابات سال 82 چگونه تا آخرین منفذ پاکسازی( لقبی که خودشان داده اند) شد و با داس به جان مدیرانی افتادند که تغییراتی محسوس در آموزش و پروررش ایجاد کرده بودند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، دست محافظه کاران مازندرانی این روزها از همه جا کوتاه است. آنها علی رغم برخورداری از تمام امکانات رسانه ای (اعم از ملی و بین المللی و منطقه ای و استانی ) و برخورداری از فرصت تخریب تمام قد رقیب به واسطه حوادث پس از انتخابات 88 بازهم انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را به جریان اصلاح طلب و اعتدالگرا واگذار کردند. آنهم با فاصله ای که حتی بدبین ترین تئوریسینشان هم فکرش را نمی کرد.

حالا آنها وارد فاز جدیدی از تخریب شده اند و سعی دارند مدیرانی را هدفی بگیرند که بدون هیچگونه تندروی و هیجانی در حال بهبود وضعیت و عمل به وعده های انتخاباتی روحانی هستند.

چطور تغییر برای دولت قبل حق قانونی بود اما برای این دولت باندبازی است؟

سیدعلی قاسمی؛ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که مُهر خانواده شهید بر برگه مدیریتش نیز خورده است از آن دسته مدیرانی است که از آغاز به کار باشدت و قدرت، نظرات و وعده های رئیس جمهور را پیگیری کرد. انتخاب شعبانی به عنوان معاون فرهنگی آموزش و پرورش  به عنوان کسی که به اصلاح وضعیت موجود اعتقاد دارد و از جریان نخبگان فرهنگی و فکری آموزش و پرورش است خود بزرگترین دلیل بر این مدعا است.

حالا و پس از گذشت بیش از 1 سال قاسمی از حق قانونی خود استفاده نموده و مدیر آموزش و پرورش بهشهر را عوض کرده است. ثلاثی که از وابستگان نظری و عملی به دولت قبل بود در دوران ریاستش بر آموزش و پرورش بهشهر هرگز نتوانست دست به نخبه پروری بزند و فرهنگ آن را آنچنان که شایسته فرهنگیان است ارائه نماید. شعارها و وعده های فانی؛ وزیر آموزش و پرورش، جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور در خصوص آموزش و پرورش به هیچ عنوان در بهشهر جدی گرفته نمی شد و اصلا این حق قاسمی به عنوان مدیر ارشد آموزش و پرورش استان است که نیروهای خود را تغییر دهد.

گویا آقایان اصولگرا فراموش کرده اند که آموزش و پرورش مازندران پس از انتخابات سال 82 چگونه تا آخرین منفذ پاکسازی( لقبی که خودشان داده اند) شد و با داس به جان مدیرانی افتادند که تغییراتی محسوس در آموزش و پروررش ایجاد کرده بودند.

البته به آن کار هم ایرادی وارد نیست زیرا این حق دولت نهم بود که مدیران همسو با خود را بر مصدر امور بنشاند. اما گویا حالا که نوبت به رقیب رسید است این حق هیچ وجاهتی ندارد.

نتیجه نظرسنجی سایت نماینده برخلاف نظر خودش درآمد

از طرف دیگر یکی از نمایندگان استان که بارها فشارهای مختلفی را به آموزش و پرورش وارد کرده است و تا ماه پیش دبیری مجمع نمایندگان استان را به عهده داشت کار را به مجلس کشانده است و در نامه نگاری هایی به فانی  این تغییر را عدم رعایت ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی و اخلاقی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خوانده، در حالیکه خود وی پس از انتصاب به عنوان دبیر مجمع نمایندگان بلافاصله با تغییر برادر نماینده بابل کار را در دست گرفت که البته هیچ ایرادی به این مسئله هم وارد نیست چون هر کسی حق دارد با همفکران و نزدیکان خود کار کند، اما پرسش اینجا است که چطور ایشان می توانستند بلافاصله تغییراتی ایجاد کنند اما مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که روشی اعتدالگرا و مدبرانه را برای تغییرات در پیش گرفته پس از گذشت 14 ماه  چنین حقی ندارد؟

آنچه مسئله را جالبتر می کند نظرسنجی است که در سایت اختصاصی مقیمی تحت این عنوان گذاشته است که:

«نظر شما در خصوص نحوه عزل مدیر آموزش و پرورش بهشهر؟»

1_به دور از ادب و نزاکت بود

2_مناسب صورت پذیرفت

81 درصد کاربران و شرکت کنندگان در این نظر سنجی گزینه دوم یعنی « مناسب صورت پذیرفت» را نتخاب کرده اند که به خوبی نشان می دهد حرف هایی از این دست که فرهنگیان استان از وضعیت عزل و نصب ناراضی اند، صحت ندارد.

متاسفانه اینگونه برخوردها که با پشتیبانی رسانه های اصولگرا که این روزها قصد دارند مجددا رئیس جمهور سابق را به هربهانه ای  در راس اخبارشان قرار دهند هیچ نتیجه ای برای پیشرفت آموزش و پرورش مازندران و کل استان نخواهد داشت و تاریخ نشان داده است که حتی به ضررشان هم تمام خواهد شد.

برخی از شایعات در خصوص بی خبری ثلاثی؛ رئیس آموزش و پرورش بهشهر از تغییرش و نارضایتی فرهنگیان از روند فعلی آموزش و پرورش استان  از اساس کذب است و منابع موثق در آموزش و پرورش مازندران به ما گفتند که وی از این تغییر کاملا مطلع بوده است و تنها تغییر وی بدون سر و صدای رسانه ای و برای حفظ آرامش آموزش و پرورش استان صورت گرفته و بی شک قربانعلی اصغری رئیس جدید آموزش و پرورش بهشهر نشستی رسانه ای برگزار خواهد کرد و به این حواشی پایان خواهد داد.

نسبت دادن تغییر رئیس یک شهرستان  به باند بازی های جناحی هیچ نشانه ای جز برخورد جناحی همان رسانه هایی که به این تحلیل ها می پردازند نیست و قاسمی نشان داده است که تا به امروز هیچ عملکرد و واکنشی از سوی منصوبین وی در راستای عبور از خطوط قرمز صورت نگرفته و آنها تنها نیتشان عمل به وعده های رئیس جمهوری است که از قضا مازندرانی ها بیشترین رای را در کشور به وی دادند.

هرچند نمی توان از رسانه های محافظه کار انتظار داشت در شرایط فعلی دست روی دست بگذارند و به دولت برای کار و پیشرفت فضا بدهند، اما یادآوری رفتار بزرگانی چون مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسکراولادی که همواره جانب انصاف را به عنوان بزرگان اصولگرایی در پیش گرفتند به علاوه شیوه رفتار علی لاریجانی و ناطق نوری به عنوان وزنه های سیاسی اصولگرایان می تواند سرمشق خوبی برای آن دسته از گروه هایی باشد که فکر می کنند با تخریب رقیب کشور پیشرفت می کند.

عالین نجاتی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :