آخرین عناوین

يکشنبه 16 آذر 1393-22:41 کد خبر:4286

حاشیه های خواندنی از جلسه غیر رسمی شورای شهر ساری:

انتقاد شدید نخبگان و دانشمندان ساروی از شهرداری ساری/پاسخ عضو حقوقدان شورا به حاشیه های این جلسه

بزرگترین توهین در شهرداری ساری به بزرگترین دانشمند ساروی/امضای شهردار ساری بی ارزش است/برخی افراد پشت شهردار پنهان شده اند/دریغ از نصب حتی یک بنر برای نخبگان/ذهنیت بدی نسبت به شهرداری ساری دارم/شهردار در مورد کم کاری سازمان فاوا پاسخگو باشد


نودمین جلسه غیر رسمی شورای شهر ساری حاشیه های قابل تامل بسیار زیادی داشت که به قلم خزرخبر می خوانیم.

&&&حاشیه های خبری:

***سید مهدی احمدی:

*چون امروز تعداد اعضای شورا کم می باشد در نتیجه بیشتر می توان بحث و تبادل نظر کرد.

*برخی از افراد هنوز ار برگزاری مراسم در روز دانشجو وحشت دارند که لازم است این نگرش عوض شود.

*علی رغم اینکه 22 سال است عضو هیات علمی دانشگاه هستم اما در مقابل نبوغ و توانایی این نخبگان نمی دانم چی بگویم.

***کوروش یوسفی:

*در مظلوم ترین روز یعنی روز دانشجو همچنان حق این دانشجویان جوان ادا نشد.

*امروز در دو جلسه به مناسبت روز دانشجو شرکت کرده ام اما متاسفانه مشاهده کرده ام که کمترین توجه به دانشجویان شده است.

*خلا امروز در شهرداری ساری،در مدیریت شهری و عدم ارتباط لازم داشتن با دانشگاهیان و دانشجویان است.

*متاسفانه مسائل و مشکلاتی را که اعضا مطرح می کنند توجه زیادی به آنها نمی شود که شهردار شخصا باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد.

*کمتر از یک هفته قبل نامه ای معمولی به شهرداری ارسال نموده ام و درخواست پاسخ داشته ام اما متاسفانه تاکنون پاسخی داده نشده است.

*برخی از افراد که باید جوابگو باشند خود را پشت شهردار پنهان می کنند که این مسئله اصلا درست نمی باشد.

*از شهرداری درخواست نموده ایم تا برنامه های فرهنگی خود را به شورا اعلام نمایند اما متاسفانه تاکنون جوابی داده نشده است.

*مبلغ 2 میلیارد تومان جهت واحد ممیزی شهرداری ساری مصوب نموده ایم اما متاسفانه جواب مثبتی نگرفته ایم و زمانی که برای بازدید میدانی از این حوزه رفته ام مشاهده نموده ام که تیم ممیزی شهرداری در کمترین زمان ممکن سه بار عوض شده اند و تیم جدید هم که بکار گیری نموده اند فاقد اطلاعات لازم بوده و هیچ گونه آموزشی ندیده اند.

*سازمان فاوای شهرداری که مجری آموزش و نظارت بر تیم ممیزی می باشد متاسفانه اقدام خاصی نکرده و این سازمان و تیم ممیزی دارای نواقص فراوانی می باشد که لازم است شهردار ساری شخصا پاسخگو باشد.

***جمال باقری:

*متاسفانه مسئولین و صاحبان قدرت در کشور از ظرفیت بزرگ دانشجویان و نخبگان استفاده ای نمی کنند و در این زمینه کم کاری می شود.

*شهرداری ها و شوراها به خصوص در کمیسیون فرهنگی می توانند توجه ویژه ای به نخبگان و دانشجویان داشته باشند.

***سید محمد جعفری:

*روز دانشجو در کشور ما تبدیل به یک مناسبت نمایشی شده است.

*باید به دانشجویان انگیزه داد تا دیگر جوانان نیز تشویق شوند نه اینکه نسبت به آنها بی توجه باشیم.

***علی اکبر ذلیکانی:

*از کلیه حضار به علت تشکیل نشدن جلسه رسمی معذرت خواهی می کنم.

*از رسانه ها گلایه دارم چرا که در بحث فرهنگ سازی ضعیف عمل کرده و به صورت تخصصی مسئولان را با وظایف اصلی آنها آشنا نمی کنند و فقط به صورت کلی با مسئولان صحبت می کنند.

*مهمانان حاضر در جلسه صحبت های کلیشه ای مسئولان و ما را شنیده اند و بهتر است زمان بیشتری به دانشجویان نخبه جهت استفاده از نظرات آنها داده شود.

*رسانه ها نباید ترس و واهمه ای در بیان حقایق و نواقص و کمبودها داشته باشند و باید امر به معروف و نهی از منکر کنند که نوعی کمک محسوب می شود.

*متاسفانه برخی از دوستان در شورا یا سکوت می کنند و یا برخی دیگر حرف های بدون سند می زنند که هر دو گروه رفتارشان نادرست می باشد و بهتر است که حرف های منطقی همراه با اسناد بیان شود.

***رضایی اولین نخبه و مخترع حاضر در جلسه:

*متاسفانه یک بار جهت انجام کاری اداری به شهرداری ساری مراجعه کرده ام که با توجه به دستور شهردار در مورد راه اندازی درخواست من،متاسفانه برخورد خوبی با من نشده که امیدوارم برای نخبه دیگری این اتفاق نیفتد و اینجانب نیز به خاطر دعوت و امضا و درخواست اعضای محترم شورای شهر در این جمع حاضر شده ام و در محضر اعضای شورای شهر ساری اعلام می کنم و از محمدی کیادهی تقاضا دارم تا به گوش شهردار برساند که اجازه ندهند بیشتر از این به نخبگان و دانشجویان و دانشگاهیان در شهرداری ساری بی اعتنایی و توهین شود.

***شفایی (دومین نخبه):

*پیشنهادهای علمی و کاربردی زیادی دارم که اگر شورا و شهرداری به آنها توجه کرده آنها را اعلام می کنم.

*اولین گلایه ام از شهرداری ساری می باشد که متاسفانه از نصب حتی یک بنر تبریک برای 5 پزشک ساروی که برای اولین بار در مسابقات المپیک مدال آوری نموده اند خودداری کرده و دیده نشده اند و این حق ساروی ها نیست.

*شورا همه گونه حمایت و توجه در محدوده فعالیت خود نسبت به دانشجویان ، نخبگان و دانشمندان ساروی نمود اما شهرداری ساری کمترین توجهی هم نکرد و ذهنیت من نسبت به شهرداری منفی شده است.

*کریمی (سومین نخبه):

*از کرمان و با طی مسافت 1300 کیلومتری و با صرف هزینه و وقت زیاد به این جلسه آمده ام نه برای مسائل مالی و نه فقط نشستن،آمده ام تا حرفهای دل خودم را بزنم و از این توجهی که به من شد خوشحالم.

*متاسفانه در استان و شهر ساری از من استفاده نشد و قدر مرا ندانسته اند و مجبور شدم به کرمان رفته و اطلاعات و توانایی های خودم را در اختیار آنها قرار دهم.

*بدترین افسوس برای من این است که در ساری کسی مرا نمی شناسد که نهایت بی توجهی می باشد.

*مشکل ما نصب بنر نیست بلکه کشته شدن انگیزه ، رغبت برای فعالیت در ساری می باشد.

*متاسفانه در شهرداری ساری از من که در دنیا با ثروت علم و اطلاعات علمی ای که دارم شناخته شده هستم حتی به صورت رایگان و به عنوان مشاور استفاده ای نشد.

*چرا در شورای شهر ساری،یک شورا و اتاق فکر پژوهش تشکیل نشده است؟

*خیلی خیلی و بسیار زیاد از مسئولان شهر و به خصوص شهرداری ناراحت و گلایه مند هستم.

*از اعضای شورا درخواست دارم فقط حرف نزنند.

*اگر شورای کوچکی تشکیل شود و از نخبگان و دانشمندان ساروی استفاده شود به جرات می گویم اتفاقات خارق العاده ای در ساری بوجود می آید که در کشور نمونه می شود.

*آنقدر به شهر خودم وفادارم که برای رای دادن به شهر خودم می آیم.

*در جلسه این هفته شورا که چند بار از رسانه ها صحبت به میان آمد احمدی نایب رییس شورا از یکی از پیشکسوتان خبرنگاران دعوت نمود تا در چند دقیقه مطالبی را بیان کند که درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا در مازندران به نمایندگی از دیگر خبرنگاران سخنرانی نمود.

***درخشنده(نماینده خبرنگاران):

*همیشه این سوال برایم وجود داشت و دارد که کدام دستگاه اجرایی و در کدام قسمت اداری،از نخبگان و دانشمندان استفاده می کند اما به نتیجه ای نرسیدم.

*متاسفانه در همه روزها جهت برگزاری مراسمات ترس داریم(خطاب به ذلیکانی).

*متاسفانه حتی در روز جهانی کارگر اجازه برگزاری یک راهپیمایی آرام داده نمی شود.

*حضور من در برخی از جلسات شورا جهت نقد کردن سازنده می باشد.

*متاسفانه اعضای شورا در دوره قبل و دوره جدید حتی یک نشست مطبوعاتی با رسانه ها برگزار نکرده اند در نتیجه نباید اعضای شورا از رسانه ها انتظاری داشته باشند.

*در جلسات شورای شهرهای دیگر هم شرکت کرده ام که در مقایسه با جلسات شوراهای دیگر شهرها، باید اعلام نمایم که شورای شهر ساری ضعیف ترین شورا می باشد.

&&&حاشیه های غیر خبری:

*به علت آنکه برخی از اعضای شورای شهر در این جلسه شورا حضور نیافته اند در نتیجه تعداد اعضا برای تشکیل جلسه رسمی به حد نصاب نرسید.

*چون از قبل از تعدادی از نخبگان و دانشمندان ساروی جهت تجلیل از آنها به مناسبت روز دانشجو دعوت شده بود در نتیجه اعضای حاضر در جلسه جهت حفظ حرمت مهمانان(دانشجویان) سعی نموده اند به صورت غیر رسمی جلسه را اداره نمایند.

*به علت حضور نیافتن شمشیربند رییس شورای شهر ساری،سید مهدی احمدی نایب رییس شورا ریاست این جلسه غیر علنی را بر عهده داشت که به خوبی توانست این وظیفه را انجام دهد.

*اعضای حاضر در جلسه شورا که دانشجویان نخبه ساری مهمان آنها بوده اند شامل:سید مهدی احمدی،سید محمد جعفری،جمال باقری،پرویز شعبانی،کوروش یوسفی و علی اکبر ذلیکانی و اعضای غایب شامل:شمشیربند،پیری،نجاریان،نقیبی،آقامیری ،پیوندی و مدینه بوده اند.

*عدم حضور اعضای غایب در جلسه که از یک گروه هم فکر و هم عقیده بوده اند شایعه اختلاف داخلی و دست های پشت پرده برای عدم حضور برخی اعضا جهت از رسمیت افتادن جلسه این هفته و ..... را برای حضار قوت بخشید.

*احمدی تا ساعت 16 و 30 دقیقه صبر نمود تا شاید برخی از اعضای غایب جهت حضور در جلسه و رسمیت یافتن آن خود را به شورا برسانند اما این اتفاق نیفتاد.

*با قرائت قرآن در ساعت 16 و 30 دقیقه توسط شعبانی جلسه غیر رسمی شورا آغاز شد.

*احمدی با معذرت خواهی از حضار ،اعلام نمود که به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا(حداقل 9 نفر) برای جلسه رسمی،جلسه غیر رسمی ادامه می یابد.

*احمدی اعلام نمود که برخی از اعضای غایب شورای شهر در مرخصی می باشند.

*احمدی از رسانه های حاضر در جلسه به علت آنکه حتی در جلسات غیر رسمی حضور یافته و نسبت به انتشار اخبار اقدام می نمایند تشکر کرد.

*تمامی اعضای حاضر در جلسه در نطق های خود روز دانشجو را تبریک گفته اند.

*ذلیکانی در بخشی از نطق خود با بیان اینکه چهره ای رسانه ای نیستم افزود:چون برخی اوقات حرف های صریح و بی پرده می گویم در نتیجه برای برخی ممکن است جذابیت خبری داشته باشم.

*در جلسه غیر رسمی این هفته شورا نیز محمدی کیادهی حضور یافت.

*محمدی کیادهی در مورد انتقادات برخی از اعضای شورا و عملکرد شهردار ساری در بخش همکاری و استفاده از نظرات دانشجویان و دانشگاهیان مطالبی را توضیح داد.

*محمدی کیادهی و احمدی از دانشجو و مخترعی که در شهرداری ساری توسط معاون مالی مورد توهین قرار گرفته بود معذرت خواهی نموده اند.

*نخبگان و دانشجویان ساروی که در جلسه این هفته شورا مهمان بوده اند به اسامی:رضایی،کرمی،رحمانی،بهاری،شمشیربند،شفایی و فلاح پور بوده اند.

*پس از سخنان کریمی نخبه و دانشمند ساروی که با احساسات خاصی همراه بود،حضار برای او کف زده اند.

*عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسه این هفته شورای شهر نوعی توهین و بی توجهی به قشر دانشجو بوده است که امیدواریم این موضوع به زودی جبران شود و شائبه های بوجود آمده از بین برود.

*در پایان جلسه غیر رسمی شورای شهر ساری با اهدای لوح تبریک و هدیه و گرفتن عکس های یادگاری از نخبگان و دانشمندان موفق ساروی تجلیل شد.

&&&&

در پی انتشار خبر و حاشیه های نودمین جلسه شورای شهر ساری که به صورت غیر رسمی برگزار شد،سید محمد آقامیری عضو حقوقدان این شورا جوابیه ای به این سایت ارسال نموده است که ضمن تشکر از این عضو همیشه پاسخگو،عین مطلب ارسالی ایشان منتشر می شود:

پاسخ آقاميري به خبر درج شده در سایت خزرخبر:

علت  غيبت  اعضاي محترم شوراي شهر در جلسه  يكشنبه مورخ 16/9/93

مدير مسئول محترم سايت خزرخبر

با سلام و تحيات، احتراماً پيرو درج مطالبي مربوط به عدم تشكيل جلسه 16/9/93 شوراي شهر ساري و  درج نام اينجانب ،استدعا مي شود مطالب ذيل  جهت رعايت عدالت و انصاف در سايت منتشر گردد و از باقي سايت ها و رسانه ها كه اقدام به درج  مطالب آن واقعه كردند جهت درج پاسخ اينجانب به عدالت ، انصاف و مروت خودشان وا مي نهم.

با تشكر

سيد محمد آقاميري عضو شوراي اسلامي شهر ساري

بسمه تعالي

با سلام محضر همشهريان گرانقدر و فهيم

گرچه سعي وافرم اين است كه از ورود  به مسايل  حاشيه اي پرهيز نمايم  و  لكن  گاهي  منجمله  مورد  ذيل  ظاهراً چاره اي جز  توضيح  جهت تنوير افكار عمومي  نيست .

ظاهراً  يك شنبه 16/9/93 جلسه نودم شوراي شهر به عنوان  جلسه عادي  اعضاي  محترم  تشکیل  شد كه به علت عدم  حد نصاب  لازم  و غيبت  7 عضو  از 13 نفر  جلسه  تشكيل  نشد كه فرياد  وا اسلاما  وا اسفا  وا امتا  بعضي بلند شد  در حاليكه  با الفباي  قانون  شورا ها  آشنايي ندارند، اما حقيقت موضوع:

1- جلسات عادي شوراي شهر حداقل  ماهي  دو بار  تشكيل  و اعضا  موظف به حضور مي باشند  و مابقي  بصورت فوق العاده  مي توان  تشكيل  داد و با دعوت  فرماندار  يا شهردار يا در خواست  و تصويب دو سوم  اعضاي شوراي شهر انجام  مي شود  كه جلسه  نود ،16/9/93 طي نامه 3888/15/9/93 به صورت  عادي  دعوت شد، بنابراين  اعضا  بيش از  دو جلسه  عادي مخير  به شركت  مي باشند  و در صورت  عدم  حضور  كسانيكه  آنان  را  مورد  مواخذه  قرار مي دهند  فهم  اندكي  از قانون  ندارند.

2- بند يكم  دستور  جلسه اعلام رسميت  بوده  است و در صورت  عدم  حد نصاب  لازم  ،جلسه  رسميت نيافته  و به هيچ  وجه تشكيل  نمي شود  اينكه  بعضي  تخلف  كرده  حتي با حضور  مشاور اعظم  شهردار  جلسه اي  به صورت  گعده ،جلسه  غير رسمي  تشكيل دادند  تخلف  كرده اند نه هفت عضو ديگر.

3- عنوان  جلسه  غير رسمي  عنوان  جعلي  است و وفق قانون  جلسات  شوراي شهر  يا علني  است  يا  غير علني  و هر كدام  به محض  رسيدن  به  حد نصاب  رسميت  مي يابد  وگرنه  تخلف  از قانون  مي باشد  كه متاسفانه  برخي  از افراد  بنام خبرنگار  حتي  روابط  عمومي شورا  مطالبي  با نام  گزارشي غير رسمي درج نمودند  كه  جاي  شگفتي دارد!!!!

4- در برخي  از سايت ها  اظهار  شد  كه غايبين  از يك تفكر  خاص  حاميان شهردار  بودند  كه با غيبت  شهردار  بيم  جرياني  خاصي اعلام  شد  در  حاليكه  يكي از  غايبين  آقاي پيوندي بوده است  كه اين  فرضيه باطل  مي باشد و مضافاً دو روز  قبل  از جلسه  مطلبي  با  امضاي  ده نفر از اعضاي سيزده نفر شوراي شهر  در  جرايد منتشر  شد كه از  زحمات و خدمات كم نظير و بي نظير  مشاور اعظم  شهردار بويژه  بخاطر  حضور  در جلسات  شوراي شهر و غيره تقدير و تشكر شد .

گرچه  رياست  محترم و تعدادي  از اعضا از جهت امضا اظهار بي اطلاعي نمودند  ولي جمعي  از اعضاي شورا  شهر اقدام شهردار را به دلايل زير غير قانوني مي دانند:

1- مشاور شهردار عضو علي البدل شوراي شهر مي باشد و اعضاي شوراي شهر يا اصلي اند يا علي البدل و هر دو گروه حق اظهار نظر دارند و فقط اعضاي اصلي حق رأي دارند لذا در برابر توصيه ها و پيشنهادات و نظرات ارشادي و يا تذكر و سوال و استيضاح شهردار پاسخ آقاي كيادهي در حقيقت عضو علي البدل شورا به اعضاي اصلي مي باشد نه پاسخ شهردار و اين توهين به پارلمان شهري مي باشد و شهردار مي بايست شخصاً حاضر شود نه مشاور ،مگر شهردار خود را فراتر از قانون  يا پارلمان  شهر بداند و يا  بيم آن رود كه اين انتقاد درست باشد و شهردار از قانون شورا  و شهرداري ها در پاسخ گويي مطلع  نباشند اظهار  مي شود.

2- آقاي كيادهي پرسنل شهرداري است و به هيچ عنوان همزمان برابر چارت سازماني شهرداري هرگز تصدي مشاور شهرداري براي پرسنل در وزارت كشور پيش بيني نشده و در حال حاضر عنوان جعلي مي باشد، لذا شهردار مكلف است به رعايت قانون نه تخلف از قانون.

3- اگر عضو علي البدل يا پرسنل شهرداري به خلاف مشاور اصغر يا اكبر يا اعظم شهردار باشد مشاور جهت ارائه مشورت در اطاق كار يا اطاق فكر شهردار است نه حق حضور در جلسات علني شوراي شهر و به اظهارات اعضاي محترم شورا به جاي شهردار پاسخ دهند.

4- حضور شهردار در شورا مباشره و يا بوسيله معاونين او مي بايست در جلسات شوراي شهر انجام شود كه ضمانت اجراء در قبال پاسخ گويي و عملكرد داشته باشد و الا حضور مشاور در جلسات شورا سركار گذاشتن اعضاي محترم شوراي شهر مي باشد.

5- همه اعضاي محترم شوراي شهر  از بيماري نسبتاً طولاني اين جانب  مطلع مي باشند كه در روز يكشنبه مذكور حتي يكي از  نخبگان مدعو (آقاي دكتر شفايي )از بيماري ام  مطلع  و قصد عيادت در منزل را داشته اند.

6- با عنايت به مطالب فوق وقتي ده نفر اعلام تشكر و تقدير مي كنند عدم حضور آقاميري، نجاريان و مدينه به دلايل فوق نمي بايستي مانع تشكيل جلسه مي شد زيرا با ده نفر قطعاً حد نصاب لازم براي تشكيل كفايت  مي كند.

دو نكته مهم:

1- ارادت ما به شهردار باقي وليكن ارادت مانع از توصيه هاي اخلاقي و ارشادات حقوقي حتي تذكرات و سوالات نخواهد شد زيرا در حكم امر به معروف و نهي از منكر مي باشد كه از آموزه هاي ديني و قانوني است  و ما قطعاً بدان پايبند مي باشيم.

2- نكته مهم و اساسي اين است اين رخدادها درپارلمان شهري يا ملي از لوازم دموكراسي است و نياز به هياهو نمي باشد. پرسش حق شماست و پاسخگويي تكليف ماست و قضاوت با مردم.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • تعدادی ازدانشجویان ساری
    سه شنبه 18 آذر 1393-18:21


    بدینوسیله ازآقای مهندس فرامرز نقیبی عضو موثر وپرتلاش شورا ی شهرساری وآقای مهدی عبوری شهردار پرتلاش ساری بخاطرزحماتشان برای شهرساری تشکر وقدردانی می کنیم وازآنها حمایت می کنیم وازمهندس نقیبی بخاطرحمایتشان ازآقای عبوری
    وبارای مثبتشان درهردوره برای ابقاء شهردار محترم آقای عبوری متشکریم.خداقوت مردان خستگی ناپذیر.

    • شهروند ساروی
      سه شنبه 18 آذر 1393-17:57


      کجایی مهندس فرامرزنقیبی چرا کاندید رئیس شورا نشدی خیلی متاسفم برای عده ای که قدرجنابعالی رانمی دانندمهندس دوست داشتنی بامعرفت وخوش اخلاق ومردمی وباصداقت وبامرام وکاردان دوستت داریم وازشماحمایت می کنیم

      • ناشناس
        سه شنبه 18 آذر 1393-8:41


        مدیر سایت خزر خبر چرا اسم آقایی که بی احترامی میکنه و نخبگان گلایه کرده اند را نمینویسی؟؟دیگر سایت ها اسم برده اند و همه شهروندان هم می دانند تنها کسی که رفتار ناشایست داره در شهرداری ... می باشد.
        واقعا چرا از ... میترسی برای شهروندان جای سوال دارد.

        • پیشرفت شورا
          دوشنبه 17 آذر 1393-11:0


          توی خبر نوشتین «شورای شهر ساری ضعیف ترین شورا را دارد»، باید بگیم این جای تعجب برای ما ساروی ها نداره چون اکثرا اعضای محترم شورای به بحث و جدل و کوبیدن همدیگه می پردازن تا حل و فصل مشکلات شهری، خوب با این حساب اگه پیشرفتی داشت و یا حتی از شورای روستاها هم عملکرد بهتری ارائه داد اونوقت باید بگیم شورای شهر ما هم شروع به کار کرده.

          هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد

          • ساروی
            دوشنبه 17 آذر 1393-10:58


            از زمان ریس جدید شورا یک خط در میان تشکیل میشه ولی حقوقشون کامله ریس شورا هم که از حقش نمیگذره

            • دانشجو
              دوشنبه 17 آذر 1393-9:16


              واقعا متاسفیم که در استانی زندگی می کنیم که برای نخبگان آن هیچ ارزشی قائل نمی شوند و حتی از گذاشتن یک بنر ساده هم دریغ می کنند،در حالی که می دانند این نخبگان همان هایی هستند که قرار است در آینده ای نه چندان دور باعث پیشرفت و سربلندی استان و کشور شوند.
              آقای شهردار از شما گلایه کنیم یا روابط عمومی؛ چطور زمانی که خواستید میدان معلم یا پارک ملل را افتتاح کنید یک هفته و شاید هم بیشتر تبلیغ کردید و همه مردم باخبر شدند که قراره افتتاحیه دارین اما از وجود چنین نخبگان با ارزشی که مدال آور مسابقات المپیک بودند کسی نباید باخبر باشد و حق نیست از این افراد به نحوه احسنت و بهتری قدر دانی شود.