آخرین عناوین

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-11:18 کد خبر:42915

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

لزوم ایجاد شور انتخاباتی با رعایت موارد قانونی/گزارش 15 تخلف انتخاباتی در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: تاکنون ۱۵ مورد تخلف انتخاباتی در سطح استان گزارش شده و در دادسراهای استان مورد پیگیری قرار گرفته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، محمدعلی تقوی‌فرد در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی استان که با حضور دستگاه‌های ذیربط در دادگستری کل مازندران برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و متولیان ذیربط برای برگزاری انتخاباتی سالم در میدان هستند و تحقق این مهم را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات پیش رو، انتخاب افراد اصلح را مدنظر خود قرار دهند، تأکید کرد: مسئولان  نیز باید با تأسی از ائمه اطهار(ع) دلسوزی و توجه خود را به سمت مردم معطوف کنند که در این صورت مورد توجه خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران تصریح کرد: براساس قانون نیروی انتظامی موظف است راساً برای برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی اقدام و دادستان‌های سراسر استان نیز باید در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی کنند.

وی بر لزوم ایجاد شور انتخاباتی با رعایت موارد قانونی تأکید و با تصریح بی‌طرفی کامل دستگاه قضایی در امر انتخابات، خاطرنشان کرد: با رعایت مر قانون و حضور ملت ایران، انتخاباتی پرشور، سالم و خداپسندانه را شاهد باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران نیز در این جلسه با بیان این مطلب که گزارش تخلفات انتخاباتی به صورت منظم به این ستاد ارسال و مورد رصد دقیق قرار می‌گیرد، افزود: اقدامات پیشگیرانه نسبت به تخلفات احتمالی این حوزه به بهترین شکل ممکن انجام شده و کمترین میزان تخلفات را در استان شاهد باشیم.

سیدمرتضی موسوی بر لزوم رعایت و اجرای دقیق قانون تبلیغات انتخاباتی توسط کاندیداها تأکید و تصریح کرد: استفاده از هرگونه امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران با بیان اینکه انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط باید در حفظ و صیانت از آراء مردم توجه ویژه‌ای را مدنظر قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه با هرگونه تخلف انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام، براساس قانون برخورد جدی می‌شود، افزود: تاکنون 15 مورد تخلف انتخاباتی در سطح استان مازندران گزارش شده و در دادسراهای استان مازندران مورد پیگیری قرار گرفته است.

اسدالله جعفری با تأکید مجدد بر ممنوعیت استفاده از هرگونه امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات کاندیداها، به برخی تخلفات صورت گرفته در این باره اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی در مازندران مکلف به انجام مر قانون است و بر بحث مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی نیز تاکید ویژه ای دارد.

وی با اشاره به محورهای اصلی فعالیت در حوزه انتخابات، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات، دستگاه قضایی در حوزه‌های پیشگیری، رسیدگی و برخورد قضایی اقدام می‌کند و قطعاً هرگونه تخلفات و جرائم در حوزه انتخابات رصد و پیگیری می‌شود.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های فضای مجازی در رصد دستگاه قضایی و ادارات ذیربط قرار دارد، تأکید کرد: طی روزهای گذشته جلسه بسیار خوبی نیز با مدیران کانال‌های تلگرامی مازندران برگزار و تذکرات لازم در این خصوص ارائه شده است.

وی گفت: اقدامات لازم در بحث امنیت انتخابات انجام گرفته و دادستان‌های حوزه‌های قضایی مازندران بر برگزاری سالم انتخابات و رعایت دقیق قانون، نظارت کامل دارند.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در حوزه انتخابات نیز به ارائه بیانات خود درباره موارد مطروحه در جلسه پرداختند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :