آخرین عناوین

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396-9:41 کد خبر:42970

شهردار بابل خبر داد:

شهر بابل از وجود متکدیان خیابانی پاکسازی می‌شود

شهردار بابل گفت: درصدد هستیم تا شهر بابل از وجود متکدیان خیابانی پاکسازی شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین بیژنی امشب در مراسم افتتاح نخستین گرمخانه ساماندهی و غربالگری متکدیان خیابانی بابل اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دستگاه‎های اجرایی تعیین تکلیف متکدیانی است که به صورت متفرق در سطح شهر تکدی‌گری می‎کنند که بر این اساس شهرداری بابل با افتتاح این گرمخانه که در سطح مازندران بی‌نظیر است با کمک فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، اداره بهداشت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است سطح شهر را از وجود این متکدیان پاک کند.

وی با اشاره به اینکه این گرمخانه به امکانات بهداشتی، خدماتی و فرهنگی مجهز است، افزود: این گرمخانه دارای دو واحد مجزا زنانه و مردانه بوده که توسط یک زوج اداره می‌شود.

شهردار بابل تصریح کرد: متکدیانی که از بدو ورود توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع‌آوری و به این گرمخانه منتقل می‌شوند بعد از استحمام توسط مسئولان مربوطه لباس‌های ویژه گرمخانه به آنها پوشانده شده و از نظر بهداشتی رعایت تمام مسائل بهداشتی انجام می‌شود.

این مسئول از دادن سه وعده غذایی به این متکدیان خبر داد و خاطرنشان کرد: 24 ساعت بعد از جمع‌آوری متکدیان ساعت هشت صبح روز بعد با حضور اعضای کارگروه، این متکدیان غربالگری و تعیین تکلیف می‌شوند.

بیژنی با اشاره به اینکه درصدد هستیم شهر بابل از وجود متکدیان خیابانی پاکسازی شود، یادآور شد: معاونت خدمات شهری و مدیریت فرهنگی اجتماعی در طی مدت کوتاهی که این متکدیان مهمان شهرداری هستند اقدامات لازم و مؤثر فرهنگی را برای این متکدیان دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که در سال‌های گذشته نیز اقداماتی برای ساماندهی متکدیان انجام شد اما با شکست مواجه شد، ادامه داد: در سال‌های گذشته همکاران شهرداری به وظایف خود به درستی عمل کردند ولی دستگاه‌های مرتبط که باید امر ساماندهی و غربالگری متکدیان را انجام می‌دادند به‌ درستی عمل نکردند و نظارت در توزیع و انتقال متکدیان به درستی انجام نشده است.

شهردار بابل ابراز امیدواری کرد، اگر با ایجاد این گرمخانه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود به درستی عمل کنند قول مساعد داد، تا یک ماه آینده صادقانه به مردم بابل خواهد گفت، چه تعداد متکدیان جمع‌آوری شده است، چقدر دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند، چگونه با این افراد برخورد شده است و در نهایت نتیجه کار چه بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :