آخرین عناوین

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396-13:21 کد خبر:42973

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

از چشمان انتظار کارگران زغال سنگ البرز کیاسر تا فراموشی کارآفرینان

نیمه دوم اردبیهشت‌ ماه 96 هم از راه رسید اما هستند کارگرانی که هنوز چشمان آنها منتظر دریافت حقوق ناچیزشان است.


خزرخبر: همه افراد جامعه شغل را به امید کسب درآمد انتخاب می‌کنند تا بتوانند معاش زندگی خود را تأمین کنند؛ این موضوع برای کارگران حکایت دیگری دارد؛ چرا که این شغل بسیاری سخت و طاقت ‌فرسا بوده و همچنین حقوق آن در حدی نیست که بتوانند به راحتی زندگی کنند.

نیمه دوم اردبیهشت‌ ماه 96 هم از راه رسید اما هستند کارگرانی که هنوز چشمان آنها منتظر دریافت حقوق ناچیزشان است و در این بین نیز کارآفرینان نیز دلایلی دارند برای تاخیر در پرداخت حقوق که فراموشی این کارآفرینان نیز حرفی از هزاران است.

نکته مهم این است حقوق کارگران هر میزان باشد چشم امید آنان و خانواده‌شان بوده و باید با همان میزان زندگی کنند حال برای یک لحظه هم شده تصور کنید که در پرداختی کارگران تأخیر ایجاد شده؛ می‌بینیم که حتی تصور آن نیز شاید بسیار سخت باشد.

این روزها کارگران و خانواده معدن ذغال ‌سنگ کیاسر چشم انتظار حقوق خود هستند چرا که هنوز حقوق اسفند ماه آنان پرداخت نشده و حتی برخی عیدی نیز دریافت نکردند؛ به‌طور حتم نه تنها عید نوروز برای آنان رنگ و بویی نداشت در حال حاضر در بدترین وضع ممکن زندگی می‌کنند.

*به‌ دلیل پرداخت دیرهنگام حقوق با مشکلات معیشتی مواجه هستیم

یک کارگر کارخانه ذغال سنگ کیاسر اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از یک ماه از عید هنوز عیدی و حقوق اسفند ماه خود را دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: کارگران معدن در بدترین وضعیت کاری مشغول به فعالیت هستیم، متأسفانه با پرداخت دیرهنگام حقوق با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مراجعه‌های بسیاری در ارتباط با پیگیری حقوق داشتیم ولی متأسفانه پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما داده نشد.

این کارگر با سابقه معدن افزود: کار در معدن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است که درخواست ما این است که حداقل در پرداخت حقوق تأخیر صورت نگیرد تا خانواده‌های ما دلگرم باشند.

* اعتقاد داریم حقوق کارگران باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود

در برابر اظهارت کارگران معدن زغال‌سنگ کیاسر در عین حال مدیرعامل معدن ذغال‌سنگ کیاسر در این‌باره مدعی شد؛ حقوق اسفند ماه کارگران روزهای گذشته به بانک پرداخت شده و در حال واریز است، همچنین عیدی برخی از کارگران قبل از عید پرداخت شده و بقیه آنان همراه با حقوق اسفند پرداخت می‌شود.

غلامحسین خلیلی با اشاره به فعالیت 160 کارگر در معدن زغال‌سنگ کیاسر، افزود: به‌ دلیل نقدینگی پایین با مشکلات بسیاری مواجه شدیم ولی با این وجود تمام تلاش ما این بوده که پرداخت حقوق کارگران به نحو شایسته صورت گیرد.

مدیرعامل معدن ذغال‌سنگ کیاسر با بیان این مطلب که حقوق فروردین ماه کارگران نیز تا 15 روز آینده پرداخت می‌شود، می‌گوید: معتقد هستیم حقوق کارگران باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود ولی همانند سایر تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چه در پرداختی کارگران تسریع صورت گیرد بهره‌وری بالا رفته و با شادابی بیشتری در محیط کار حضور می‌یابند، بیان کرد: اگر قرار است اشتغال پایدار و مولد در کشور ایجاد شود نیاز به سرمایه‌گذاری بالا است ولی این حمایت از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد.

خلیلی با اعلام اینکه کسی به سراغ کارآفرینان نمی‌رود، اظهار کرد: از سال 89 تاکنون پرداختی ما به این صورت بوده است و تمام تلاش ما این بوده که مطالبات کارگران پرداخت شود.

البته با پرداخت حقوق مشکلات سر جای خود باقی می‌ماند؛ تنها انتظار از مسئولان این است با تأخیر در پرداخت حقوق مشکلات کارگران را چندین برابر نکنند.

جالب اینجاست هر ساله با فرا رسیدن هفته کارگر خبری از این قشر زحمت‌کش می‌گیریم که البته این مراسم‌ها نیز در حد برگزاری چند مراسم تجلیل و سخنرانی‌ها خلاصه می‌شود و پس از این قشر به فراموشی سپرده می‌شوند حتی خبری از آنان نمی‌گیریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :