آخرین عناوین

جمعه 15 ارديبهشت 1396-12:24 کد خبر:42982

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری مازندران:

رشد ۴ درصدی مشارکت داوطلبان انتخابات شورا در مازندران

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: مشارکت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان چهار درصد رشد داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، جعفر قمی اویلی در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی استان، مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را ۹۳ درصد و در انتخابات نمایندگان مجلس در سال ۹۴ را ۷۵ درصد برشمرد و افزود: مازندران تقریباً جزء استان‌های رده اول کشور بوده است.

وی  با بیان اینکه مشارکت کاندیداها در ثبت نام نسبت به دوره قبل نیز، حدود ۴ درصد افزایش داشته، افزود: در این مشارکت، بانوان استان با ۲۲ درصد، افراد با تحصیلات عالی فوق لیسانس و دکترا به صورت میانگین با ۷۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

قمی اویلی با اعلام اینکه ۴۲ گروه سیاسی در استان در قالب ۵۵ دفتر در شهرستان‌ها مجوز فعالیت گرفته‌اند، گفت: برخی از این گروه‌ها بسیار فعال و مابقی به‌ صورت نیمه ‌فعال و از هر گروه‌ سیاسی از جمله اصول‌گرا، اعتدال و اصلاح‌طلب هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران در تمام مشارکت‌های سیاسی و مدنی رتبه اول را داشته افزود: از جمله آنها مشارکت ۹۳ درصدی در انتخابات ۹۲ و رتبه اول در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن است.

وی جلسه حاضر را یک جلسه هم‌اندیشی برای ایجاد نشاط و مشارکت سیاسی و حداکثری در راستای تحقق منویات رهبری و دوام و قوام پایه‌های نظام مردم سالاری دینی ایران برشمرد و افزود: این برنامه در تمامی استان ها تدارک دیده شده است، چرا که افزایش مشارکت سیاسی منجر به افزایش قدرت و امنیت پایدار در نظام ما خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :