آخرین عناوین

پنجشنبه 20 آذر 1393-21:51 کد خبر:4314

انتقاد نماینده مردم تنکابن از معاون استاندار و جهاد کشاورزی مازندران:

بود و نبود دولت در زمینه کشاورزی و تولید معنایی ندارد/از جهاد کشاورزی مازندران راضی نیستم

نماینده مردم رامسر و تنکابن از معاون استاندار و رییس جهاد کشاورزی مازندران به شدت انتقاد کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، در میان نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی هیچ کس به اندازه شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن به دولت روحانی نزدیک نیست،گرچه وی به وقت انتقادهایی را نیز به دولت وارد کرده است اما تمام سعی اش بر این بوده که به قصد امتیازگیری های سیاسی به سمت دولت یازدهم نرود چون همانگونه که در گفتگویش با خبرنگار ما گفت به این دولت اعتقاد دارد و آگاه است که در شرایط سختی کار را تحویل گرفته است.

وی در جلسه کمسیون تنظیم بازار استان که به میزبانی شهرستان عباس آباد در غرب استان برگزار شد شدیدترین انتقادات از زمان روی کارآمدن تیم استانداری مازندران را نسبت به سیستم اقتصادی استان و شخص علی احسانی؛ معاون برنامه ریزی استانداری و همچنین دلاور حیدرپور؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کرد.

در حالیکه معاونین استاندار از جمله خیریان پور و احسانی به همراه فرمانداران شهرستان های غربی استان و دلاور حیدرپور؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی از حاضرین جلسه بودند شریعت نژاد با اشاره به اینکه هیچ خبری از حمایت از تولید و کشاورزی در غرب استان نیست گفت:  تغییر کاربری ها و شیوه برخوردها بلای جان مردمان ما شده است و  گویا ما تنها یاد گرفته ایم ویران کنیم نه اینکه بسازیم.

نماینده مردم رامسر و تنکابن خطاب به احسانی اظهار داشت: کشاورز باید احساس کند شما طرفدار او هستید و قرار است از او پشتیبانی کنید اما امروز چنین احساسی در کشاورزان غرب استان نیست.

وی گفت: کار من شده است دنبال مسئولان دویدن و از این اتاق به آن اتاق رفتن تا مقداری تسهیلات برای کشاورزان بگیرم و در این راه به شدت تنها هستم و هرجا می روم شما قبلا آنجا نبوده اید، اگر هم کاری کرده اید و نامه ای زده اید چرا من آن را ندیده ام؟

شریعت نژاد با بیان اینکه سالگرد بحران سفید در غرب استان نزدیک است یادآور شد: متاسفانه پول در اختیار کسانی است که به آن نیاز ندارند اما خسارت دیدگان ما انگشت به دهان مانده اند و من از پیگیری های شما و معاونت استانداری در بحث بحران سفید اصلا راضی نیستم.

نماینده مردم رامسر و تنکابن گفت: این تسهیلات که شما می گوئید معنایی ندارد بلکه فقط جا به جایی تسهیلات است، این چه تنظیم بازاری است که وعده خرید 2 هزار تومانی کیوی را می دهد اما الان به زور 650 تومان به کشاورز پرداخت می کنید؟

وی با اظهار اینکه «انگار بود و نبود دولت در زمینه کشاورزی و تولید غرب استان معنایی ندارد» خطاب به معاون برنامه ریزی استانداری و سایر مسئولین حاضر در جلسه افزود: با اینکه آقای روحانی تمام توان خود را بکار می بندد و در مورخه 4 تیر امسال هیات دولت مصوبه جبران خسارت را تصویب کرد اما الان 20 آذر ماه است و شما هیچ کاری نکرده اید.

شریعت نژاد گفت: چرا مدیران ما اعتراض نمی کنند، آیا از این می ترسند که پستشان را از دست بدهند،من اصلا راضی نیستم و اینجا با صدای بلند این عدم رضایت را اعلام می کنم.

نماینده مردم رامسر و تنکابن پس از این نشست در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار وارش نیوز بار دیگر اعلام نارضایتی خود از معاونت برنامه ریزی استانداری و عملکرد استانداری مازندران در زمینه کشاورزی و تولید در غرب استان را اعلام کرد و گفت: حداقل اگر فلاح کاری از دستش بر نمی آید به دیدن مردم می آید و حرف آنها را گوش می دهد اما برخی حتی حرف مردم را هم گوش نمی کنند و یادآور استاندار سابق هستند که فقط بلد بود شعار بدهد.

وی با گلایه شدید از بانک ها گفت: بانک ها فقط به دنبال سود و خسارت خود هستند و کشاورزان را مجبور به بازپرداخت بدهی ها می کنند در حالیکه او برای این بازپرداخت باید زمینش را بفروشد و آن را هم که شما با این وضعییت تغییر کاربری اجازه نمی دهید و به جای تخریب منطقی شروع به قلع و قمع کرده اید.

شریعت نژاد اظهار داشت: کسی که قرار است برای غرب استان تصمم بگیرد باید اینجا را بشناسد و وقتی می گوئیم حمایت کنید می گویند، کرده ایم ،مثلا جو و گندم خریده ایم ولی بندگان خدا اینجا که جو و گندم ندارد.

لازم به ذکر است احسانی معاون برنامه ریزی استانداری مازندران نیز در این نشست به اعتراضات شریعت نژاد پاسخ داد و گفت: ریشه مشکلات در گذشته است و به این دولت ارتباط چندانی ندارد و اگر هم اعتراضی داریم باید با اعداد و ارقام باشد نه احساسی.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • علی
    دوشنبه 1 دی 1393-7:51


    آقای شریعت نژاد دل شما برای کشاورزی نمی سوزد چرا واقعیت را نمی گویید شما از اقدامات انجام شده برای تخریب ویلای دوستانتان در زمین های کشاورزی ناراحت هستید