آخرین عناوین

شنبه 22 آذر 1393-12:34 کد خبر:4316

آخرین خبرها از جلسه رسمی نود شورای شهر ساری

شورا سعي دارد در آرامش و بدون سر و صدا خدمت رساني كند/ مونولوگ بايد به ديالوگ تبديل شود/در نظارت كم دقت هستيم/ حضور مردم در كنار شورا پررنگ تر شود/روابط عمومی شهرداری ضعیف عمل می کند


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری،رئيس شوراي شهر ساري با اشاره به برخي جوسازي ها ، بزرگنمايي ها و سياه نمايي ها ي رسانه اي عليه اين نهاد اظهار داشت: شوراي شهر براساس قانون مي تواند در هر ماه دو جلسه رسمي داشته باشد و بيشتر به كارهاي شهرو شهروندان بپردازد اما شوراي شهر ساري براي رسيدگي به امور مردم هر هفته دو جلسه رسمي برگزار مي كند و البته اين را وظيفه خود مي داند و هيچ منتي بر سر شهروندان ندارد.

 عليجان شمشيربند در جلسه عصر چهارشنبه شوراي شهر ساري افزود: اين كه اعضاي شورا اتفاقا حسب ضرورتي اعم از ماموريت اداري يا گرفتاري شخصي نظير درگذشت اقربا و يا بيماري البته با اخذ مرخصي در جلسه اي حضور نيافتند نبايد تعابير منفي از آن شود چرا كه شوراي چهارم هنوز جلسه اي را بدون دليل و بر اساس تمايلات شخصي تعطيل نكرده است ضمن اينكه در اين دوره جلسات برگزار نشده به تعداد انگشتان يك دست هم نمي رسد.

 وي با تاكيد بر اينكه شورا سعي دارد در آرامش و بدون سر وصدا خدمت رساني كند، گفت: خدمت كردن به سرو صدا نياز ندارد آنچه مهم و معيار قضاوت مي باشد ، عملكردها است و نفس عمل اهميت دارد . ضمن اينكه شورا در عين حالي كه روحيه عملگرايي دارد ، اين توقع را هم دارد كه كاركردهاي مثبت آن كه بحمدالله در سطح شهر به ميزان قابل توجه نمايان است نيز در رسانه ها منعكس شود.

 رئيس شوراي شهر ساري در ادامه ۱۶ آذر روز دانشجو را از جمله ايام الله دانست و افزود: روزهاي حماسي ملت ايران بويژه در سالهاي قبل از پيروزي اسلامي حقيقتا ايام الله است و ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ كه دانشجويان در آن جو اختناق شهامت به خرج داده و در مقابل سياست هاي غلط رژيم طاغوت ايستادند و معاون رئيس جمهور آمريكا را به استهزاء گرفتند نيز يكي از اين روزها مي باشد ،روزي كه دانشجويان عليه استبداد داخلي و استعمار خارجي قيام كرده ، عده اي مجروح شدند و تعدادي هم به شهادت رسيدند و بايد اين روز را گرامي و زنده نگهداشت.

 وي متذكر شد: در اين مناسبت مهم جا داشت روابط عمومي نهاد مديريت شهري به اطلاع رساني وسيع تري در سطح شهر دست مي زد.

 شمشيربند يادآور شد: نشست روز يكشنبه ۱۶ آذر كه به احترام نخبگان دانشجو برگزار شد ، جلسه اي غير رسمي بوده چون تعدادي از اعضاي شورا از جمله بنده و آقايان مدينه ، نقيبي ، آقاميري ، باقري ، نجاريان و پيوندي در ماموريت اداري يا مرخصي بودند و آقاي پيري بدليل درگذشت يكي از بستگان با اطلاع قبلي در تهران بسر مي برد.

 رئيس شوراي شهر ساري در خاتمه از شهردار خواست مديران ومتصديان امور در شهرداري را توجيه كند تا در خصوص تصميمات و اقدامات مديريت شهري پيرامون مسائلي چون عوارض بجاي آنكه در قبال ارباب رجوع از خود سلب مسئوليت كرده وهمه مسئوليتها را متوجه شورا نمايند، با استدلال منطقي و مبتني بر قانون، مراجعين را قانع كنند.

زليكاني: حضور مردم در كنار شورا پررنگ تر شود

در ادامه جلسه علي اكبر زليكاني رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي شهر ساري با اشاره به ضرورت زمينه سازي جهت توجه به كاركردهاي شورا و شهرداري، تصريح كرد: شوراي شهر متاسفانه در سايه هست و بايد تلاش ها ، دغدغه ها ، اقدامات و برنامه هايش بيش از پيش در منظر شهروندان قرار گيرد.

 وي گفت: درست است كه ما بر اساس آراء مردم در اين نهاد حضور داريم ولي بيرون از اين مجموعه ودر سطح شهر افرادي هستند كه بهتر از ما فكر و عمل مي كنند بنابراين علاوه بر اين كه بايد حضور خبرنگاران در كنار اعضاي شورا سطح وسيع تري پيدا كند و زمينه اي فراهم شود كه اصحاب رسانه سوالات خود را بپرسند و از اعضاي شورا پاسخ بشنوند ، حتي حضور مردم عادي در جلسات علني هم مساله ي دور از ذهني نيست و مي توان امكان آن را فراهم كرد.

 زليكاني اظهار داشت: برگزاري جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران مي تواند بسياري از شائبه ها و سود برداشت ها را از بين ببرد.

 مدينه: مونولوگ بايد به ديالوگ تبديل شود

 سيد مسعود مدينه نيز با تاكيد بر اين كه متكلم وحده بودن خواه ناخواه شائبه بر انگيز است، افزود: بايد در همه حال گفتگوي دو طرفه با مردم بويژه اصحاب رسانه داشته باشيم و مونولوگ ها به ديالوگ تبديل شود.

 وي ادامه داد: بايد سيستمي طراحي شود كه پرسش و پاسخ بين اعضاي شورا و خبرنگاران برقرار و اطلاع رساني دوطرفه باشد تا اين شائبه پيش نيايد كه اعضاي شورا خداي ناكرده نقش بازي مي كنند.

 مدينه خاطر نشان كرد: اين كه مسئولان درحضور خبرنگاران به برخي تشريفات گفتگو توجه كنند وگفتمانها شكل جدي تري پيدا كند امري طبيعي است زيرا حتي در يك خانواده هم وقتي مهماني مي آيد آدم سعي مي كند به احترام مهمان يك چراغ اضافه روشن كند لذا نبايد تلقي نقش بازي كردن در حضور خبرنگار صورت گيرد.

 پيري: در نظارت كم دقت هستيم

مسعود پيري رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر ساري با بيان اينكه مهم ترين ابزار نظارت شورا، اسناد بودجه هست تاكيد كرد : بايد از طريق اين اسناد نظارت دقيق شورا بر برنامه ها و اقدامات شهرداري اعمال شود.

 وي با شاره به ضرورت استفاده از تجربه سال قبل، تصريح كرد: بايد دقت شود آنچه در جلسات تدوين و تصويب بودجه عنوان مي شود عينا در لوايح شهرداري منعكس گردد نه اينكه تصميم چيزي باشد و لايحه چيز ديگري.

 پيري گفت: ما به نمايندگان شورا در جلسات كميسيون تلفيق بودجه اعتماد داريم و انتظار اين است كه اين عزيزان هم با دقت و وسواس كار خود را انجام دهند.

 وي كه ماموريت پيگيري كار حسابرسان شهرداري را نيز برعهده دارد در اين رابطه اعلام كرد: حسابرس گزارش كار خود را ارايه نمي دهد و تاكنون بهانه اش اين بودكه شهرداري اسناد لازم را در اختيارش نميگذارد لذا بنده شخصا يك روز كامل در شهرداري حضور يافته و تمام اسناد را به حسابرس داديم وحالا بهانه هايي نظير اين كه فلان سند فاقدامضاء شهردار هست را عنوان مي كند در حالي كه وي حسابرس است نه بازرس و شهرداري حسابرسي اسنادي را ميخواهد كه به وي ارائه مي كند و او موظف است گزارش خود را هرچه سريعتر بدهد.

 آقاميري: نمايندگان شورا در كميسيون تلفيق بايد مسئوليت نظرات خود را بپذيرند

سيد محمد آقاميري نيز تاكيد كرد: كساني كه به نمايندگي از شورا در جلسا ت كميسيون تلفيق حضور مي يابند بايد مسئوليت نظرات خود را پذيرا بوده و در نشستهايي كه براي تصويب بودجه برپا ميگردد از آن دفاع كنند.

 وي تصريح كرد: اين نمايندگان تام الاختيار نخواهند بود ولي مي توانند مدافع مواضع قانوني شورا باشند.

 گفتني است در اين جلسه آقايان زليكاني، نجاريان، احمدي و پيري به عنوان نمايندگان شورا در كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۴ تعيين و معرفي شدند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سیاوش کارمند دانشگاه
    شنبه 22 آذر 1393-17:45


    خیلی جالبه شورای شهر ساری بی سر وصدا کارشو انجام میده، شما به حرف خودتون اطمینان دارید والا این چند وقته ما تنها چیزی که از شورا و جلسات اون خوندیم و شنیدیم بحثای بین آقایان عضو شورا بود که به توهین و کوبیدن همدیگه کشیده شده بود، ما پیشرفتی از عملکرد شورای شهرمون ندیدیم .